• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

Even mijn hart luchten - advies.

Hoi allemaal. Ik wil even mijn hart luchten. Ik heb niemand in mijn omgeving waar ik dit kan eigenlijk. Ik en mijn man hebben een dochtertje van 2 jaar inmiddels. Onze relatie gaat niet goed, mijn man heeft een boos/ agressie problemen; (raakt me niet aan ter duidelijkheid)
Maar wordt om bijna alles boos. Emotioneel misbruik, hij is narcistisch. Ik vind het allemaal super heftig. Hij is hiervoor in therapie en wilt wel veranderen en zijn gezin niet kwijt. Toch merk ik vrij weinig verschil. Ik loop zelf ook bij een psycholoog.

Ik wil het ook niet zomaar opgeven, en het liefst als gezin verder. Maar ik zie het op dit moment erg negatief in.

Zijn er nog meerdere in zo een soort situatie?
Ik weet het even niet meer….
 
In jouw verhaal valt het me op, dat jullie los van elkaar psychische hulp hebben. Misschien is dat wel nodig en logisch, ben geen expert. Maar ik vraag me af of gezamenlijk relatie therapie niet nuttiger is om een relatie te redden?

Om bijna alles boos worden, kan op ook op stres duiden.
 
In jouw verhaal valt het me op, dat jullie los van elkaar psychische hulp hebben. Misschien is dat wel nodig en logisch, ben geen expert. Maar ik vraag me af of gezamenlijk relatie therapie niet nuttiger is om een relatie te redden?

Om bijna alles boos worden, kan op ook op stres duiden.
Dat hebben we inderdaad ook gehad. Alleen had het geen zin omdat het vooral meer om mijn man zijn woede ; boosheid draait. Zat ik er meer maar een beetje “ bij” dus dat is nu stop gezet.

als er iets wordt gezegd wat minder leuk is wordt hij boos en gaat hij gelijk ik aanval en zegt hij hele lelijke dingen en ook erg kwetsend. Wat zich blijft herhalen. En woorden doen echt pijn!
 
Misschien is de beste manier om de relatie te redden een korte time-out? Even alleen met je dochter samen op vakantie? Dat geeft hem misschien ruimte om tot rust te komen. En jouw wat ruimte, om van een afstand je situatie te bekijken.

Even niet alleen maar reageren op wat je man doet. En na te denken over hoe je hem minder kan triggeren. Als dat al kan.
Mijn man heeft bijvoorbeeld veel moeite met veranderingen. Dat was me niet van het begin af aan duidelijk. Maar mijn zwangerschap bracht veel veranderingen mee. En de opvoeding van onze dochter moet met haar mee ontwikkelen. Wat hem vaak erg overvalt. Wat hij dan weer op mij afreagert. Nou ik dat weet kan ik daar beter mee omgaan.
 
Misschien is de beste manier om de relatie te redden een korte time-out? Even alleen met je dochter samen op vakantie? Dat geeft hem misschien ruimte om tot rust te komen. En jouw wat ruimte, om van een afstand je situatie te bekijken.

Even niet alleen maar reageren op wat je man doet. En na te denken over hoe je hem minder kan triggeren. Als dat al kan.
Mijn man heeft bijvoorbeeld veel moeite met veranderingen. Dat was me niet van het begin af aan duidelijk. Maar mijn zwangerschap bracht veel veranderingen mee. En de opvoeding van onze dochter moet met haar mee ontwikkelen. Wat hem vaak erg overvalt. Wat hij dan weer op mij afreagert. Nou ik dat weet kan ik daar beter mee omgaan.
Dit was al voor de geboorte zijn gedrag.

Dat had ik ook een keer voorgesteld om even los van elkaar te zijn. Hij zag dat niet zitten “ dan kunnen we net zo goed al uit elkaar “ en heb ik erg last van paniek en angst dus alleen op vakantie durf ik helaas niet.

Goed dat je dat weet van je man!
 
Dit was al voor de geboorte zijn gedrag.

Dat had ik ook een keer voorgesteld om even los van elkaar te zijn. Hij zag dat niet zitten “ dan kunnen we net zo goed al uit elkaar “ en heb ik erg last van paniek en angst dus alleen op vakantie durf ik helaas niet.

Goed dat je dat weet van je man!
Nogal een conclusie, dan kunnen we net zo goed uit elkaar.
Heb je hemzelf al eens gevraagd, waarin hij de oplossing ziet?
 
Een beetje narcist weigert gewoon te scheiden. Zet alle instanties en familie tegen je op. Gijzelt je kind. Komt steeds met nieuwe voorstellen en ideeën om maar niet -op dat moment- te scheiden. Het maakt dan niet uit of je alle schuld op je neemt, alles goed vindt, tegenspraak geeft, hij weigert gewoon.

Als je te maken hebt met een echte topper, dan stapt hij zelfs nog als een crimineel achter in je auto om als gezin je nieuwe liefde op te gaan halen
 
Terug
Bovenaan