even mijn hart luchten

Mijn schoonmoeder is een heel opgewekt (soms zelfs druk) persoon die het beste met je voor heeft.
Maar soms word ik er een beetje knetter van vooral nu er een kleintje komt is ze helemaal in de wolken. Ze bedoelt het waarschijnlijk goed maar ze koopt zoveel kleertjes en dingetjes voor die kleine terwijl ze nog niet eens geboren is dat ik zoiets heb van hallo ik wil zelf ook nog wat kopen.
Dalijk heeft mijn kleine meid alles al dat vind ik echt een beetje overdreven.
Ook ben ik bang dat als ik bevallen ben dat ze elke dag op de stoep staat en zich overal mee wilt bemoeien.
Hoe kan ik dit tegen gaan?
Zo dat lucht op zeg

Vi

Hey, dit komt me bekend voor. Mijn schoonmoeder is precies zo, elke keer komt ze wel met rompertjes, kleertjes, verzorgingsproducten en ik had ook zoiets van hallo ik wil zelf ook dingen kopen.... Nu heb ik daarmee zoiets van ik koop lekker ook de dingen die ik zelf wil en laat haar maar. Maar ook ik (en mijn man ook) ben bang dat ze straks er elke dag is en daar heb ik geen zin aan, heb ook nog andere familie en vrienden die langs willen komen en daar hoeft ze echt niet constant bij te zijn. Nu hebben mijn man en ik het er samen over gehad en we hebben zoiets van als ze de 1e 3 tot 4 dagen komt is dat prima maar daarna moet ze ook plaats maken voor anderen,. Hij gaat om problemen te voorkomen al voor de ijd met zijn vader praten (als hij dit met z'n moeder gaat doen komt dit wss niet goed) over het langskomen als de kleine er is. Misschien een idee voor jullie?

hier ken ik er ook een die bij mijn eerste heel veel dingen kocht dat ik niet veel zelf hoefde te kopen... toen heb ik ook op een gegeven moment gezegd... vind het leuk dat je het allemaal koopt... maar ze hoeft niet gelijk alles te hebben... toen is ze stukken minder gaan kopen en eerst vragen...

Ik denk dat je het beste aan je vriend/man kan vragen of hij subtiel kan zeggen dat je het heel lief vindt, maar dat je het er een beetje benauwd van krijgt. en dat het niet aan haar ligt maar dat je dat bij iedereen zou hebben die zich er zo in mengt.

Of je zegt het zelf op deze manier.

Veel succes meis!!
en ik zou het wel doen hoor want dat scheelt je een hoop onnodige stress.
Dikke kus amanda

Ik heb ook zo'n schoonmoeder die alles nog veel eerder dan ons had gekocht, ze heeft zelfs een complete kamer met alles erop en aan. Toen ik ze net verteld had over onze zwangerschap is ze aan het kopen geslagen, ze heeft al meer in huis dan ons... Ach ja, ik zeg er niks van maar vindt het erg overdreven allemaal.. Verder zie of hoor ik ze nooit uit zichzelf dus ben benieuwd hoe dat straks gaat als de kleine is geboren, dan hoeft ze ook niet steeds op de stoep te staan. Ze gaat straks wel oppassen, waar ik nu al tegenop zie, maar ja, ben wel blij dat ze bereid is! Succes hoor!

Dat is wel een hele lastige situatie, kan me ook voorstellen dat niemand wil kwetsen. Maar eerlijkheid duurd het langst en je hebt er alleen zelf last van als je niks zegt. Dus hoe moeilijk ook zou er wel iets van zeggen. Ook mag je best duidelijk zijn over je kraamtijd en de dagen erna.

Aan mijn kant is precies het tegenovergestelde.. We weten nog niet wat het wordt dus de kadootjes blijven uit. Er wordt aangegeven dat we niet "alles" zelf moeten kopen omdat de ouders, schoonouders en overige familieleden ook kadootjes willen geven. Maar ondertussen is het nog een kleine 2 maandjes te gaan en er moet nog zoveel aangeschaft worden zoals een maxi cosi enzo.. Mijn schoonmoeder heeft wel haar eigen mening over punten en bemoeid zich vaak met dingen. Ook na de geboorte zal zich ook veel gaan bemoeien, maar in de loop der tijd hebben we hier mee leren omgaan en weten onderhand hoe we dit probleem op een tactische manier bij haar moeten aanpakken. Eigenlijk is het nooit goed (je krijgt te veel dingen of te weinig..). Eerlijkheid gaat wel boven alles maar doe het wel op een tactische manier is mijn advies. Ze bedoelt het goed..

Terug
Bovenaan