Even mijn verdriet wegschrijven; 3e miskraam in de vijfde week...

Hoi meiden,

Ik voel me zó  verdrietig... Ik heb afgelopen maandag mijn 3e miskraam in 4 maanden tijd gehad.
 Iedere keer gaat het tussen de 5e/6e week mis. In oktober was ik eindelijk na 10 rondes zwanger, ging mis, kan gebeuren...In december al weer zwanger, dit ging precies om twaalf uur met nieuwjaarsnacht mis, 5 1/2 week was ik. Tegen alle verwachting in werd ik weer meteen zwanger. Nu was ik 4 weken en 4 dagen zwanger...

Het zou ons derde kindje moeten worden, nog een keer genieten van zo'n hummeltje, maar op dit moment weten we niet  of we dit nog een keer aankunnen...

Ik heb twee gezonde kindjes van 5 en 3. Mijn eerste zwangerschap was een tweelingzwangerschap, maar  1 vruchtje heeft het niet verder gered dan , jawel...week 5. Verder had ik nog nooit een miskraam gehad. Ben 32 jaar dus aan mijn leeftijd kan het niet liggen.

Ik ben gister bij de huisarts geweest en die verklaarde de vorige miskramen als heel veel pech hebben. Nu wil ze het echter verder laten onderzoeken bij de gynaecoloog. As dinsdag kan ik er al terecht...Weet iemand wat ik de eerste keer kan verwachten?

Voorlopig "mag" en wil ik even niet meer zwanger worden. Mijn lijf is hormonaal al al die maanden van slag. Wel zwanger...niet zwanger...en weer opnieuw.
Een pauze nemen is het beste voor ons op dit moment, maar dat betekent ook dat het leeftijdsverschil tussen mijn eerste twee kindjes en de evt derde alsmaar groter word en ook dat vind   ik moeilijk...

liefs Jeni

Wat erg!
Ik vond één miskraam al erg laat staan 3 zo dicht achter elkaar.
Misschien is het inderdaad beter om te proberen het zwanger worden heel even los te laten. Dan kunnen jullie even emotioneel gezien ook tot rust komen.

Over leeftijdsverschil. Tussen mijn zusje en mij zit 6 jaar. En toch hebben we altijd een hele leuke en goede zusjesband gehad. We hebben ook vroeger veel met elkaar gespeeld en ook nu merken we niet zo veel van het verschil. Probeer je daar niet te druk over te maken.

Heel veel sterkte de komende tijd. En geniet maar van de hummels die je hebt, de rest komt vanzelf wel.

Gr. Zevra

Hallo Jeni.

Ik wil je eerst veel sterkte wensen.
En ik weet wat je nu door maakt.
Ik heb om precies te zijn vorig jaar januari 1 miskraam gehad ,en vrij snel zwanger geraakt.En in febrari was ik weer zwanger,maar in maart kreeg ik weer een miskraam,toen werd ik weer op nieuw zwanger.En dat ging ook weer fout.
Ik heb mijn dochtertje in de 38ste week verloren.
Heb er groot verdriet van.Je vraagt je af van hoe kan dat nou.
We weten nog niet helemaal waar aan ze is overleden.
Ik weet precies hoe jij je voelt.
Veel sterkte de komende tijd.

Groetjes Peggy

Hai Jeni

Ook ik heb in totaal 3 mk's gehad en helaas nog geen kindjes in de rondte lopen. Momenteel voor de 4e keer  zwanger en nu verder dan ooit (rond de 8 weken).
 Na onze 3e mk in december 2006 zijn de onderzoeken gestart in ziekenhuis.
Bij bij is er algemeen uitgebreid bloedonderzoek gedaan, suiker ijzer etc. Er is een inwendige echo gemaakt om afwijkingen op te sporen in baarmoeder en eistokken. Gelukkig was dat allemaal goed.
Bij allebei is er bloed voor chromosoom onderzoek afgenomen en dat horen we begin maart. Dan zou ik 12 weken zw moeten zijn als deze wel blijft zitten. Heb inmiddels wel goede echo gehad van de week, maar de angst blijft ongelovelijk groot.
Als deze zwschap ook misloopt moet ik 10 wken na de mk bloed laten controleren op stollingsfactor.
Een hele medische molen dus, maar we zijn erg blij hoe we geholpen zijn.
Het fijnste vond ik dat we samen een A4tje vol vragen hadden gemaakt, die ze heel geduldig voor ons hebben beantwoord.

Ook ik ervaar het steeds zwanger zijn en dan weer niet, als erg zwaar. mensen om me heen zeggen dat ik moet genieten, maar die weten niet beter. Die zeggen alleen maar dat het goed is dat we zo vruchtbaar zijn. Dat zal wel, maar dat maakt het verdriet niet minder.

Let goed op je lichaam Jeni. Neem zoveel tijd als je nodig hebt en ik hoop voor jullie dat jullie 3e wensje in vervulling mag gaan.

xxx Annette

Verwacht niet teveel van de onderzoeken, bij de meetse vrowuen is het gewoon comme pech. Er wordt dan helemaal niets gevonden.

Zelf ben ik nu voor de 7e keer zwanger en verwacht mijn vierde kindje.

Ik heb een miskraam gehad met 13 weken, met 8 weken en met 18 weken.
Allemaal domme pech.

Hou vast aan dat je wel kiddies heb, en blijf dromen, dromen zijn je hoop voor de toekomst.

Miep

Terug
Bovenaan