even mijn verhaal kwijt...vervolg

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Jammer dat er niemand op mijn verhaaltje reageert. Ik wilde toch nog even iets anders kwijt.

Mocht het dit jaar niet meer lukken met zwanger worden, dan gaan wij in januari naar de gynaecoloog voor onderzoek.

Even een vraagje. Ik ben al eerder naar de gynaecoloog geweest maar toen durfde ik het onderzoek niet aan, dus ik vind het best wel eng.

Heeft iemand ervaring met het eerste onderzoek, namelijk bloed prikken en na 10 dagen klussen en dan wordt het drapje onderzocht???

Onze kinderwens is zeer groot en ik vind het best wel moeilijk! Ik ben 29 jaar en ik heb altijd gezegd dat ik voor mijn 30e kinderen wil, maar dat zie ik nu dus echt somber in.

Ik hoop op een reactie!

Groetjes,

Anoniempje

Sorry, maar ik reageer bijna nooit als iemand er anoniem boven zet... ik weet het stom natuurlijk... maar ik vind het prettiger als iemand een naam aanneemt.
Reageer je zelf wel op de berichten van anderen dan? Ik kom jou naam niet vaak tegen... en ben hier toch best vaak te vinden.. moet elke dag ff kijken (hoezo verslaafd hahahahaha)

Op het als zwanger worden wat langer duurt forum zijn meer dames die al lang bezig zijn en daar reageren ze eigenlijk altijd.

Ik wil ook graag voor mijn 30e moeder worden... ik ben nu 27 en we komen in aanmerking voor IUI. Deze ronde proberen we nog gewoon en als ik dan toch weer ongi wordt gaan we er volgende ronde voor...
Spannend.....

Nou meid ik hoop je snel weer eens tegen te komen, hier of op het andere forum,

Liefs Lill

Hoi Anoniem,

Ik heb zelf geen ervaringen met de menstruaties die jij hebt en heb dit eerlijk gezegd ook nog niet eerder gehoord.

Je kan ws. wel uitrekenen wanneer je je eisprong hebt: 14 dagen voor je eerste dag van je menstruatie.

Als je naar de huisarts gaat, omdat het zwanger worden niet wil lukken, zou ik als ik jou was eerst gaan temperaturen.
Heb je dit nl. niet gedaan, dan stuurt de huisarts je weer terug naar huis en moet je eerst min. 3 maanden temperaturen.
Zo krijg je inzicht in je cyclus en kun je ook zien wanneer je je eisprong hebt.
Veel info over temperaturen vind je op:
www.9maand.com/vruchtbaar/cyclus/btemp.php
Hier vind je ook een temperatuurcurve
of www.vruchtbaarheid.org

Verder nog 1 ding: misschien dat je een andere naam kunt gebruiken, want Anoniempje is mijn bijnaam al op dit forum.

Groetjes, Anoniempje

Hoi anoniempje(die voor haar 30e zwanger wil worden)
Ik had ook gehoopt om voor mijn 3oe een kindje te hebben, maar 2,5 jaar geleden wilde mijn toenmalige relatie,na 6 jaar,toch geen kinderen. Gelukkig ben ik na een half jaar mijn huidige man tegen het lijf gelopen en die wilde niets liever! Inmiddels zijn we morgen 3 wkn getrouwd en zitten we in ronde 11 waarbij we donderdag aan IUI gaan beginnen. Ik ben inmiddels bijna 30(in december) dus voor mijn 3oe een kind gaat niet lukken,maar mischien zwanger...
De onderzoeken bij de gyn vond ik erg meevallen,het is niet echt prettig natuurlijk,maar ik denk maar zo:het is hun werk en ik ben hier voor iets belangrijks;onze kinderwens!

succes! en hopelijk zijn we allemaal snel zwanger!
gr. petra

Hallo allemaal,
dit is de eerste keer voor mij op het formum. Alle verhalen zijn zeer herkenbaar. Wij zijn ook al weer bijna 1 jaar aan het proberen zwanger te worden, maar helaas is het nog niet gelukt. Over 3 weken heb ik een afspraak bij de gynacaloog. Kan iemand mij misschien wat ik van zo'n eerste afspraak kan verwachten? Alvast bedankt voor jullie reakties.

Hoi allemaal!

1e bezoek: gesprekje met gynaecoloog over cyclus hoe die vroeger was en nu, inwendige echo (om te kijken of er afwijkingen baarmoederwand e.d. te zien zijn) en een uitstrijkje.

2e bezoek: bloedafname vrouw om hormoonspiegels na te kijken en te testen op chlamydia en man krijgt een potje mee die hij die week moet inleveren voor een sperma-analyse

3e bezoek: vragenlijst man en vrouw over ziekten e.d. in de familie en hoe vaak je gemeenschap hebt enzo. Globale uitslag van bloed en sperma-analyse door verpleegkundige.

4e bezoek: uitleg gynaecoloog over onderzoeken en verder beleid wordt dan met je besproken. Eventueel nog een keer sperma-analyse i.v.m. momentopname. (Dit bezoek heb ik eind september en ik zal dan meer laten horen over wat het inhoudt en hoe het gegaan is)

Succes allemaal met zwanger worden!!!
gr Jackje

mijn ervaring is,als je eenmaal gaat,dan moet je er ook voor 100% voor gaan en erachter staan. ik en mijn partner zijn een aantal maanden geleden ermee begonnen,je krijgt bloedonderzoek, sperma onderzoek,elke keer binnenwaardse onderzoeken en echo's die vind ik zelf namenlijk niet veel voorstellen en zoals jij zegt dat ze je drapje nakijken nadat jullie gemeenschap hebben gehad(samenlevingskontract noemen ze dat) stelt ook niet zoveel voor hoor,hetzelfde als een inwendige onderzoek alleen schrapen ze een beetje slijm bij je weg. dus wees niet bezorgt, als je het voor 100% wilt moet je het doen groetjes marriella

Terug
Bovenaan