Even mijn verhaal kwijt

A

Anoniem

Guest
Dag dames,

Ik schrijf niet zo vaak, maar lees des te meer. Maar nu moet me even iets van het hart.
Niks is spannender dan het op het eind lopen van een zwangerschap. Mijn overbuurvrouw was afgelopen zomer dus zwanger, en zou eind augustus uitgerekend zijn. Dus de afgelopen weken waren heel spannend. Je weet wel hoe het gaat. Elke keer als er 's morgens vroeg  al licht brand, vraag je je af of het kindje dan vandaag geboren gaat worden. Zo ook afgelopen zondag. De auto de hele dag al weg enzo.
Maandagmiddag vertelde een andere buurman dat de overbuurvrouw bevallen was van een levenloos jongetje, Stan.
De tranen sprongen in mijn ogen en ik kreeg kippenvel over mijn hele lijf. Ik ben naar binnen gegaan en heb mijn eigen mannetje extra stevig vastgepakt. Ik  ben er in mijn hoofd de hele week mee bezig geweest. Ik kon het niet geloven.  
Vanavond was er de gelegenheid om te condoleren. Dit deden ze aan huis. We hoorden de buurvrouw buiten al huilen. Zoiets kun je je niet voorstellen, het zal je gebeuren. Het was wel erg verdrietig, maar heel mooi. Het jongetje lag op een kussen op een tafel. Helemaal aangekleed. Echt een heel mooi, lief, klein jongetje. Een rozig huidje en mooie rode lipjes.
Er waren kaartjes gedrukt waarop je een boodschap voor Stan en zijn ouders kon schrijven.
Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt, maar dit doet me heel erg veel. Ook omdat ik ervaar hoe het is om wel een kindje op te mogen voeden.
Bedankt dat het hier van me af mag schrijven. Ik zit weer met tranen in mijn ogen te tikken.

Heel veel lieve groetjes van Dianne mv Bram (25-08-2006)

Dit lees ik met tranen in mijn ogen.
Wat afschuwelijk..., hier zijn geen woorden voor.
Wat een kostbaar geschenk als je drie gezonde kinderen op de wereld mag zetten.

Sterkte voor jou en zeker voor je buren.

Liefs, Helma.

Ongelooflijk, wat lijkt me dat ontzettend erg... Ik kan me heel goed voorstellen dat je er erg mee zit. Als ik dit lees doet het me al pijn en ik ken jou niet eens, laat staan je overbuurvrouw... Heb er geen woorden voor...
MvIlse

Dianne,
verschrikkelijk om dit te moeten meemaken, zit ff hier met tranen in mn ogen. Het nichtje van mijn vriend heeft ook hetzelfde meegemaakt. Zij is bevallen van een levenloos meisje. Echt vreselijk. Probeer het een beetje van je af te zetten, door idd je manneke Bram extra te knuffelen.
Sterkte ermee!

Lisenka mv Tessa (10-9-2006)

Hoi.....

mijn zus heeft hetzelfde gehad..... dus mijn stilte is door mijn eigen ervaring. Heb het nu kunnen draaien naar iets positeifs want Meike zat toen ook al in mijn buik.....

Het is een afschuwelijke gebeurtenis in iemands leven, je rouwt tot de tijd het scherpe randje eraf haalt maar de pijn en verdriet blijft wel....

Liefs Renske

Heb er eigenlijk geen woorden voor. Wat verschrikkelijk om zoiets te moeten meemaken. Mijn oud-klasgenootjes is een aantal weken geleden bevallen van een levenloos meisje. Het is gewoon niet te bevatten. Sterkte.

Groetjes,
Nelly.

Terug
Bovenaan