Even mijn verhaal kwijt

Ik moet ff mijn verhaal kwijt. Tegenover mijn man doe ik heel luchtig maar eigenlijk zit ik er heel erg mee.

Vandaag ben ik voor het eerst naar de podotherapeut geweest, omdat ik een plek onder mijn voet had en ik spreidtenen heb. De therapeut was lichtelijk in shock. Ik behoorde tot de ergste categorie die ze gezien had. Mijn hele linkervoet moet worden gecorrigeerd.

Enkele jaren geleden ben ik geopereerd aan mijn rechtervoet, nou blijkt dat ik mijn tenen helemaal niet eens gebruik!! De operatie had nooit mogen gebeuren, waarschijnlijk had zij gewoon al mijn voetproblemen kunnen oplossen!

Over twee weken krijg ik mijn steunzolen en gaan we die 6-8 weken daarna bekijken of het mijn loophouding en mijn voeten corrigeert. Als dit niet gaat gebeuren dan betekent het dat ik speciaal aangepaste schoenen moet gaan dragen. Wat dus echt niet leuk is als je 27 bent. Dat zijn dus geen charmante schoenen.

Verder mag ik geen hoge hakken meer dragen, liefst schoenen zonder hak of sportschoenen (zoals nike air)... en dat terwijl ik me voorgenomen had om juist meer schoenen met een hak te gaan dragen... En de slipperperiode komt er ook nog aan...

Ik baal er gewoon héél erg van...

hee Cass,
ik ken het wel een beetje.
bij beide voeten zijn mijn tenen over elkaar gegroei waarom ik dus helemaal geen schoenen met punt mag dragen dus alleen sportschoenen. een klein hakje mag wel maar dan moet er een ronde neus zijn.
maar heb zo'n dom rubberen ding tussen mijn tenen als ik dichte schoenen aan heb. al jaren heb ik geen slippers meer aan omdat ik mijn tenen lelijk vind!
maar mijn schoenmoeder had het ook en liet eraan opereren wat totaal geen nut bleek te hebben na 1 keer tegen de deur te hebben geschopt omdat ze evenwicht verloor teen meteen weer scheef..

De aangepaste schoenen van tegenwoordig zijn geen oma schoenen meer. Maar leuk is natuurlijk anders. Ik zou ook zomaar geen operaties aangaan. Als ik ze in het ziekenhuis hun gang had laten gaan, hadden ze heel mijn rug gefixeerd. Ik ben verder gaan zoeken en kwam bij een chiroprakter. Uiteindelijk kan hij het probleem niet oplossen, maar wel de pijn verlichten en ik kon weer functioneren. Steunzolen schijnen wel veel te helpen hoor. Ik gebruik ze zelf niet meer, heb ze wel jaren gehad. Meid lekker even klagen hier hoor. Je hebt er recht op;)

Begrijpelijk dat je hier flink van baalt zeg!
Zou je niet eerlijk zijn tegenover je man zodat je bij hem eens lekker je hart kan luchten?
(Prima hier hoor, zijn wij tenslotte ;-) ook voor)

Ik hoop dat het allemaal helpt en ondanks dat het helemaal niet leuk is, je toch hierdoor vooruitgang mag boeken.

Sterkte ermee,
Liefs Marina

he balen zeg maar je mag hier gerust klagen hoor daar zijn we voor, hopelijk helpt het wel allemaal en volgens mij zijn de schoenen van nu leuker. en wat betreft hakken ben ok niet echt van de hakken hoor krijg dan gauw last van mn rug maar begrijp dat je er van baalt.

ander vraagje warom lucht je je hart niet tegen je man. neem aan dat hij het wel begrijpt of niet mannen zijn natuurlijk veel praktischer met dat zon dingen en begrijpen ons vrouwen vaak niet ;-)

Heb het wel nu aan mijn man vertelt, hij snapt het wel, maar ja, hij is zo nuchter. Ik vind hakken dragen heel erg vrouwelijk en ik wil nog graag aan anderen laten zien dat ik vrouwelijk ben (ik heb vroeger geen bal om gegeven hoe ik er uitzie en wat ik aan had). Des te meer is het nu geworden.
Maar ja, van die balletschoenen (als jullie begrijpen wat ik bedoel, die instappers) kan ik ook niet aan of er moet een bandje bij zijn die om mijn voet zit. Die schoenen vind ik ook erg leuk

Maar ja, liever minder charmante schoenen dan met 40 in een rolstoel terecht komen, want ze zeiden dat die kans er wel inzat als ik er niks aan zou doen.

@kellycamping. Wat vervelend zeg! Met zo een rubberen ding zou dus ook mijn problemen zijn opgelost... als ik dat had geweten voor de operatie... Maar ik begrijp je heel goed hoe je je voelt als je je eigen tenen lelijk vind. Ik heb dat ook altijd al gehad, maar soms kan ik mijn angst overwinnen, of kan ik niet anders omdat ik heel erg pijn heb aan mijn tenen en dan moet ik wel slippers dragen.

Ik heb vroeger ook al aangepaste schoenen gehad en zolen. De eerste keer aangepaste schoenen waren goed bevallen, maar het tweede paar schaamde ik me een ongeluk omdat het wel duidelijk was dat het geen gewone schoenen waren.
Maar dat was dus wel 16 jaar geleden. Ik ga het gewoon opnieuw proberen!

Terug
Bovenaan