Even mijn verhaal kwijt

Hallo,
Ik ben Agnes en ik lees heel af en toe is mee, maar schrijf eigenlijk nooit wat. Maar wil nu toch ook even mijn verhaal kwijt.

Heb een zoontje van bijna 3 en willen graag nog een tweede kindje.
Begin dit jaar heb ik een miskraam gehad, was 8 weken zwanger en kwamen er met 11 weken achter dat het fout was. Vlak erna een curretage gehad en het een soort van plekje kunnen geven, Voor mijn zoontje heb ik ook een miskraam gehad, dus ik wist wat me te wachten stond qua curretage e.d. We waren zijn wel positief, je krijgt niet zomaar een miskraam en er zal iets niet goed zijn geweest met het kindje en dan kan het maar beter nu gebeuren dan later in je zwangerschap. maar dat neemt natuurlijk niet weg dat het toch verdrietig is. Bij al mijn zwangerschappen was ik snel zwanger, dus ik dacht dat komt wel goed. Maar helaas het is nu september en helaas ben ik nog niet zwanger. Ik merk wel dat mijn lichaam na de curretage anders was dan bij de eerste keer. Elke keer denk ik als ik weer ongesteld ben geweest, joh het zal zo moeten zijn, maak je niet druk, ooit komt er een moment. en we hebben een mooie zoon. Vaak lees je ook hoe weinig je ermee bezig bent hoe makkelijker je zwanger bent. Probeer het toch een beetje van me af te krijgen en dat gaat soms goed en soms word ik er gek van. Hoe krijg ik dat makkelijk weg en niet meer aan denken. Klinkt heel simpel. Daarnaast staat ons huis ook bijna 2 jaar te koop en daar wil je ook mee verder. Dus er blijft van alles door mijn hoofd malen. Ik wil er niet aan denken maar dan gebeurd er weer wat en blijf je weer malen. Dan denk ik we zijn hartstikke gelukkig, mooi kindje, huisje (gelukkig nog geen 2e huis), werk, dus wat zeur ik nou, er zijn zat mensen die in een andere situatie zitten. Dacht misschien helpt dit, ff van me afschrijven.

Gr. Agnes

Ik ken het dat denken aan alles, ook al doe je je best om er niet aan te denken.Telkens kom je weer terug bij 'het' waar je niet aan wilde denken.
Wat heftig een miskraam, en ook al wist je wat er ging gebeuren, het is en blijft iedere keer weer erg aangrijpend.
Ik wens jullie heel veel sterkte maar ook geluk.
Hopen dat het misschien toch zo mag zijn een tweede.

Bedankt voor je berichtje!

Ben pas naar de gynecoloog geweest en die syelde voor mocht ik weer mijn menstruatie krijgen dan bloed te prikken en te testen op bepaalde dingen, normaal gesproken doen ze dan na een jaar. Vind het fijn en voel me serieus genomen. Sinsdien kan ik het iets makkelijker naast me neerleggen en heb zoiets van het komt goed. Tuurlijk komt het geregeld terug en denk je eraan. maar ik weet ook dat het goed komt. Toen ik mijn berichtje hierboven schreef had ik even de balen ervan.

Heb jij ook een miskraam gehad?

Een beetje late reactie, maar ik ben weer voor het eerst op het forum.
Ik heb 3 jaar geleden een miskraam gehad, al met 5 weken. Daarna bijna een jaar niet zwanger geworden. Toen hebben we een afspraak in het ziekenhuis gemaakt. En voor ik bloed kon prikken was ik al zwanger. Blijkbaar kon ik het toen beter loslaten. Ik had echt zoiets van nu wordt het opgelost.
Helaas ging dat ook weer mis. Omdat ik het toen helemaal had gehad wilde ik voorlopig niet zwanger worden. We zouden eerst gaan trouwen en daarna verder kijken. En ik was gelijk weer zwanger!!!

Daardoor ben ik gaan beseffen dat je, ook onbewust, heel veel ermee bezig bent en dat dit inderdaad veel invloed kan hebben.

Gelukkig ging die zwangerschap goed en heb ik intussen een dochter van bijna 17 maanden.
Na haar heb ik weer een miskraam gehad en hadden we besloten dat 1 kindje ook goed is.
En, misschien raad je het al....ik ben weer zwanger!!! Alweer 22 weken!

Met mijn verhaal wil ik dus zeggen dat ik denk dat je gewoon een afspraak moet maken voor controle. MIsschien kun je het dan even loslaten. En geeft het even geruststelling.

Heel veel succes en geniet intussen wel van je zoontje he!

Liefs, Jenny

Bedankt voor je bericht Jenny, lief van je,.

Ik denk ook wel dat het onderbewust toch invloed kan hebben, want de andere zwangerschappen was ik binnen 2 maanden zwanger. En was er minder mee bezig.
In mijn vorige bericht gaf ik aan naar de gynecoloog te zijn gestapt. Moet dus even 2 keer bloed laten prikken deze maand. En daarna terug komen voor controle en de uitslag te bespreken. Afgelopen maand merkte ik dat ik er toch minder mee bezig was. (omdat de gynecoloog me wilde testen met bloedprikken) Niet dat het helemaal weg was,de wens is er toch.
Ik weet ook zeker dat het goed komt. Heb nu ook zoiets we zien het wel, je hebt er geen invloed in dus probeer het maar los te laten en misschien is het snel raak :)
En we genieten zeker van onze zoon!

Wat fijn te horen dat je zwanger bent. En wat het kan doen he als je het loslaat of iets besluit en dan gaat het toch goed.
Geniet van je zwangerschap!

Gr. Agnes

Terug
Bovenaan