even misschien een hele domme vraag

hallo,

ik zit heel even op het verkeerde forum hoor, maar ik heb een vraag waar jullie waarschijnlijk wel een antwoord op weten,
mijn man en ik zijn bezig voor ons 1e kindje, maar nou vraag ik mij af stel dat ik erachter kom dat ik zwanger ben, wat moet ik dan doen, bel je dan de HA of niet en wanneer bel je dan een verloskundige?? ik zou dat graag willen weten zodat als ik zwanger raak dat ik dan weet wat ik moet doen, behalve heel blij zijn.

groetjes Kaatje

Hoi Kaatje!

Ik zit in hetzelfde schuitje als jij! Aangezien ik al veel vriendinnen heb met kinderen weet ik wat je moet doen en het is helemaal geen domme vraag!
Als je een medische achtergrond hebt of lichamelijke problemen moet je eerst een afspraak maken met de HA en als dat niet zo is dat kan je een afspraak maken bij de verloskundige voor je eerste intake. Tijdens je eerste intake gaan ze vragen stellen of medische dingen in de familie, kijken of alles goed met je gaat en vooral jullie (van jou en je partner) vragen beantwoorden.

Hopelijk ben je snel zwanger en heel blij!!!

Liefs Vic

hoi dames,

ik heb geen medische achtergrond, maar ik heb als eerste de huisarts gebeld.
Die heeft samen met ons gekeken naar hoe lang ik al zwanger was en heb van hem gegevens van een verloskundigepraktijk gekregen.

Denk dat het net is waar je je op dat moment fijn bij voelt.

liefs vanessa

liefs

Je hoeft trouwens niet meteen te bellen naar de verloskundige hoor. Normaal gesproken heb je de eerste afspraak rond de 10 weken zwangerschap.

Bij ons wordt geadviseerd met 6 weken de verloskundige te bellen omdat de eerste afspraak met 8 weken is.
Hopelijk ben je snel zwanger!

Oh wat leuk om te beginnen he!

Ik ben eerst naar de huisarts geweest, ook al waren hier geen echte redenen voor. Ik heb bij haar een leuk pakketje meegekregen met informatie en een proefpakketje vitamines. Dus voor mij een aanradertje. Ik ben rond 9 weken voor de eerste echo geweest. Volgende week krijgen we de nekplooimeting op maandag en een gewone echo op vrijdag.... Maar daarna moeten we denk ik weer lang wachten...

Ik hoop dat je heel snel zwanger bent!

Veel plezier met het voor de echt!!!!!

hoi,
ik ben nu 23 weken zwanger van de 3de.
ik heb via de site van de verloskundige aangemeld.
ik ben verhuisd en vertelde datt mijn gegevens bekend bij de andere locatie.ik belde al dag nadat ik wist met een positieve test.
ze belde me meteen al op,omdat zij ook daar heeft gewerkt en nu in de woonplaats een eigen praktijk is begonnen,ze wist ook wie ik was.dat wilde ze wel even snel navragen.maar ze was heel blij dat ik me al zo snel had aangemeld.je krijgt dan papieren thuis en 1ste afspraak wordt gemaakt,met 8 weken.intake gesprek.sommige sturen je dan gelijk een vragenlijst.makkelijk is als je iets te vragen heb sta je al bij hun in de computer.als het mis gaat is het ook gelijk bekend bij hun.heeft alleen maar voordelen als je snel aan te melden.
met 8 weken wordt besproken welke echo je wilt.
heel veel succes hoop dat je snel kan gaan bellen of mailen naar jullie verloskundige.
gr marjan

Terug
Bovenaan