Even m'n verhaal kwijt!

Tamaraluijten

New member
Ben nu 8+1 zwanger en heb momenteel geen baan. Werkte in de kinderopvang maar daar is het nogal crisis momenteel. Dus tijdelijke contracten gingen eruit. Ik dus ook helaas.
Krijg gelukkig een uitkering tot augustus dus kan op mn gemak door zoeken maar banen in de opvang zijn erg schaars momenteel.

Maar nu had ik gesolliciteerd op een dagverblijf. En ben op gesprek geweest, heb daarna een dag meegelopen. En werd een dag later gebeld dat ze positief waren en ik mag dus eind vd week komen om uren en contract te bespreken. Het is eerst een contract van 6 maanden voor zwangerschapverlof.
En op een andere groep is ook iemand aan genomen voor zwangerschapsverlof. En na dat half jaar word 1 van de 2 voor vast aangenomen.
Ik heb nog niet verteld dat ik zwanger ben. Maar dat speelt wel erg op mn geweten.
Ben bang dat als ik het vertel dat ik dan kan fluiten naar mn contract. Of als ik het later vertel in m twee maanden proef periode dat ze wel iets verzinnen waardoor ik niet geschikt ben zodat ze iemand kunnen nemen die niet zwanger is. Want iedereen staat te speingen momenteel voor een baan in de kinderopvang.
Wat moet ik nou doen? Het vertellen of nog even mn mond houden? Kan niet tot na mn proeftijd wachten want dan ben ik al ruim vier maanden.
Vind het zooooo moeilijk. Eigenlijk wil ik het gewoon vertellen. Maar iedereen om me heen zegt dat ik het niet moet zeggen. Maar ik liep daar wel met een rot gevoel toen ik mee moest draaien.

Ik moest het even kwijt! Sorry voor mn lange verhaal!
 
Ik zou het wel vertellen! Met eerlijkheid bereik je het meest! Als ze er later achter komen en dan ook nog eens de conclusie trekken die heeft gelogen dan is het vertrouwen helemaal weg! Succes!
 
Hoi meid

Ja ik zit met hetzelfde.. ik zou het in jou geval nog niet vertellen en lekker de eerste 3 maanden afwachten totdat jezelf ook wat meer zekerheid hebt. Je kunt altijd zeggen dat je het eerst zelf zeker wilde weten en goede echo wilde zien en het dan pas kon vertellen. Ze mogen je niet afwijzen wegens zwangerschap maar helaas gebeurd het wel. Ik zou het niet doen, je bent het niet verplicht..
en daar hoef je je echt niet schuldig over te voelen.

Succes met je keuze

Liefs
 
Ik twijfel echt heel erg. En ben ook vaak niet lekker en misselijk. Mja als ze niet weten dat ik zwanger ben dan staat het ook niet echt goed als ik steeds lijk wot rond loop en niet vooruit te branden ben. Soms kan ik thuis alleen maar hele dagen op bed of op de bank liggen.
En ivm kinder ziektes zoals de vijfde kinderziekte zou het ook beter zijn om te zeggen. Op mn oude dagverblijf werd de zwangere vrouw pp dat moment op een andere groep gezet.
Ik weet echt niet wat ik moet doen. En iedereen zegt iets anders. Heb het uwv gebeld. En die zeggen dat ik het wel gewoon kan vertellen.
Pff wel lastig hoor om te doen was juist is. Ik wou dat ik het antwoord had.
 
Meid je moet doen waar jij je het prettigst bij voelt. En als dat het gewoon vertellen is wie zijn wij of een ander om te zeggen dat je het niet moet doen. Het is moeilijk maar je moet echt zelf de keuze maken.. Jij zit er mee in je maag..

Succes..!
 
Ik denk inderdaad dat ik het gewoon ga vertellen.
En krijg ik dan geen contract dan ga ik gewoon verder met zoeken!! Denk ik.
Het gesprek is vrijdag dus heb nog even om erover na te denken.
 
Superleuk dat ze positief over je waren!! maar ik begrijp je dilemma, maar het enige wat ik je kan meegeven is: volg je gevoel!

Voor mij komt er ook zo'n tijd aan. Ik zit sinds 1 april zonder werk (contract is niet verlengd ik ben ziek uit dienst), en ben bezig met m'n studie voor gastouder maar eer ik alle papieren binnen heb en het gastouderbureau en de gemeente zijn werk heeft gedaan en de GGD mijn huis heeft goedgekeurd kan ik 2 maanden voor mijn verlof pas starten... dat schiet natuurlijk ook niet op :( Ik zal dus waarschijnlijk, wanneer ik weer sterk genoeg ben ook moeten gaan solliciteren van UWV... met dikke buik!

Wat een dilemma he?!
 
Terug
Bovenaan