Even mopperen (allemaal griep) en hoestdrank ...

Al dagen heeft iedereen griep hier in huis ... ook mamma maar helaas moet ik toch mijn bed uit om te zorgen voor ons dochtertje die ook flink snottert en hoest. (zo zielig) Pappa die proest en hoest, niest en snottert ... wat een huishouden?! Pappa kan natuurlijk wel even voor zichzelf zorgen maar ons dochtertje is flink benauwd, hoest en snottert, loopt haar neusje uit.

Ik geef haar zetpilletjes en neusspray volgens de aanbevolen dosering. Is hoestdrank nog een optie voor een kindje van 13,5 maanden? Of gewoon uitzieken?

Ze drinkt overigens wel prima en heeft geen verhoging, af en toe een stukje brood, yoghurt, stukje ontbijtkoek ... het gaat er allemaal wel in.

Hoop dat het gauw weer een beetje normaal is hier zonder zieken!

Gr Esther

 
Oi, helemaal niks he, dat griepseizoen. Hier hebben we net een verkoudheidsgriepje gehad, daarovereen een buikgriep. Bleh.... Twee dagen boven de pot gehangen, en daarna papa nog is twee dagen....

Maar goed, ik zou gewoon lekker hoestdrank geven hoor. Homeopatische met thijm schijnt erg goed te werken bij de kleintjes..... Of anders de douche lekker heet aanzetten en dan met je dochtertje in de stoom van de douche gaan zitten. Dat werkt hier vaak ook goed.....

Beterschap....
 
Hier ook ziekenboeg ik geef sinds gisteren ook hoestsiroop van vsm want Willem spuugde ga ook een aantal keer over miss als gevolg van het hoesten en bij een verstopte neus gebruik ik luuf.
 
Hoihoi,

Ik gebruik altijd de hoestdrank van Bisolvon. Die helpt om het slijm losser te maken en op te hoesten waardoor m'n zoontje minder benauwd was. Je hebt het ook in de kindervariant. Het is alleen niet zo lekker, dus ik deed het vaak door de fles of met een spuitje achterin z'n mondje spuiten.

Badderen met eucalyptus helpt hier ook altijd.

Iedereen succes met de zieke kids (en jullie zelf)!

Groetjes,
Jo
 
Hoi hoi,

Wat ook nog wel is wil helpen is een ui op de kamer zetten. Gewoon een ui door snijden en deze naast het bedje op de grond zetten zo gaat het neusje weer open en kunnen ze weer goed ademen. Wat ook goed werkt lekker na het badderen vicks smeren op de rug en hals/borst.

Groetjes,

Miriam
 
Ojee die griep ook bah.. Hier gebruik ik altijd voor de verkoudheid, Luuf op borst en ruggetje, dan lekker in bed stoppen, in bad met verkoudheidsbadje van zwitsal doen we ook altijd.. als ze gaat slapen theelepel luuf in gekookt water en dat op het kamertje zetten, of idd een uihelpt ook stinkt wel!
Voor het hoest heb ik altijd thijm siroop van Daro voor baby's en kinderen.. is lekker en verzacht de keel ook nog.

Veel beterschap!
 
Terug
Bovenaan