even mopperen hoor

A

Anoniem

Guest
Sorry, maar ik moet echt even mopperen hoor, dus lees dit niet als je daar geen zin in hebt!

Wij hebben 2 kleintjes onder de 3 jaar. Dat is druk, maar wel gezellig. Mijn man werkt (meer dan) fultime en ik werk 20 uurtjes. Daarnaast regel ik alles. Dat vind ik ook zelfsprekend, maar het is wel fijn al ik een keer wat hulp krijg, maar dat krijg ik dus maar zelden! Doodziek wordt je er van. Om 13.00 uur de kinderen in bed gelegd en ik ging meteen door; was opvouwen, beetje strijken, opruimen, stoffen  en stofzuigen. Eigenlijk moest ik ook nog dweilen en de wc boven en beneden poetsen, maar ineens was ik het beu. Hij ligt daar lekker op de bank niks te doen, terwijl ik zelf daar zelden toe kom.
Ik weet het; ik moet me er bij neerleggen, want je blijft werk houden en je kunt meestal niet alles bijhouden met 2 ukkies, maar als hij even een handje zou helpen zou het wel makkelijk zijn!

AAAAARGHHHH!

x

Hoi hoi,

Ik ken het wel een beetje wat je beschrijft. Ik ben thuis ook degene die alles regelt en de boel draaiend houd. Mijn man werkt 40 uur in de week en ik zelf meestal 30 uur. Ik werk dus vrij veel en heb een stressvolle baan en daarnaast doe ik dus het huishouden en de meeste zorg voor justin. Ik heb me ook lange tijd alleen gevoeld daarin en op een gegeven moment was de maat vol. Ik heb alles eruit gegooid tegen mijn man en ben alles op een rijtje gaan zetten voor mezelf. Ten eerste heb ik een hulp genomen voor  het huishouden, zij begint na de zomervakantie. Zodat ik daar wat meer tijd overhou. Daarnaast gaat het ook beter tussen mijn man en mij, omdat ik het dus op tafel heb gelegd. En ik probeer bewust wat tijd voor mezelf te nemen. Dat lukt niet altijd, maar ik kan me daar nu dus echt bij neerleggen. Ik heb voor mezelf de keuze gemaakt dat justin en mijn huwelijk voorop staan en de rest is bijzaak. Ik weet dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan, maar probeer voor jezelf wat dingen op een rijtje te zetten. En praat erover met je man, dat is echt belangrijk!!
Succes meid!!

groetjes mirjam

Haha en wij maar zeggen dat we geemancipeerd zijn!

Ik heb het ook hoor, dat mijn man rustig op de bank zit terwijl er nog genoeg gedaan moet worden. Ik moet zeggen dat als ik aangeef echt moe te zijn (ben nu zwanger) dat hij dan echt wel dingen doet voor mij. Ik moet het alleen wel vragen, want hij ziet t zelf niet.
Verder kookt hij wel de helft van de week, dus daar ben ik wel blij mee.

Maar het is nog lang niet eerlijk verdeeld en ik denk dat dat bij heel veel mensen zo is! Ik heb trouwens ook aan een hulp gedacht, maar we krijgen er een tweede bij en dan ga ik geld uitgeven terwijl ik dat ook voor andere dingen kan gebruiken. Dus ik laat het maar zitten.

groetjes Maris

Hoihoi,

Ik ben zelf helemaal gestopt met werken en de zorg voor Marissa en het huis komt dus volledig op mijn schouders terecht. Ik vind dat in ons geval vaak ook wel terecht. Nu was ons huis echt een bende geworden en omdat we maar een klein huis hebben met te weinig bergruimte wist ik ook niet meer wat ik moest. Ik heb toen vrijdag tegen mijn man gezegd dat ik gewoon niet meer wist waar te beginnen en nu heeft hij me vandaag geholpen. Echt heel erg fijn. Maar hij is wel erg makkelijk met Marissa hoor, laat veel aan mij over.
Maar in jouw geval lijkt het me niet helemaal eerlijk, vooral omdat jij ook werkt. ik zou het toch eens aankaarten of gewoon zeggen van: kun jij even stofzuigen dan dweil ik ondertussen even. Vaak hebben mannen echt aansporing nodig en zien ze het anders gewoon niet. Succes er mee

groetjes Linda

Eerst werkte ik fulltime en toen ging het hier ook mis. Ik zocht een werkster maar kon er echt geen vinden die ik vertrouwde. Nu werk ik parttime en ik doe iedere dag "iets" in het huishouden. Mijn man werkt ploegendienst en als hij overdag thuis is, dan let hij op ons kleintje en dan ga ik even een uurtje poetsen. Dit werkt erg goed. Het is nu voor mijn gevoel veel minder werk, omdat ik het op verschillende tijden doe en niet meer alles op 1 ochtend. Ik probeer tevreden te zijn met wat ik op een dag doe. Als het echt nodig is geef ik mijn man opdrachten en die voert hij dan uit...!! Ik denk dat mannen dat gewoon nodig hebben, dus voel me er ook eigenlijk niet schuldig over. Misschien kun je ook een werkster nemen? Of toch proberen je man iets meer aan te sporen mee te helpen? Ook al doet hij maar iets kleins, alle beetjes helpen. Ook al is het maar voor je gevoel dat je weet dat hij ook iets doet.
Succes ermee!

Terug
Bovenaan