Even niet meer weten 11mnd slaapjes

<p>Pfff wat heb je soms toch heftige dagen. Mijn kleintje van 11 maanden sliep tot een week geleden nog erg veel (3 slaapjes op een dag van bijna 5uurtjes in totaal). Van de 1 op de andere dag zijn de slaapjes een drama geworden. Hij wordt vaak s ochtends vroeg wakker en is dan dus rond 08.00uur hartstikke moet. Slapen doet hij dan goed tot een uurtje of 10. Na zijn middageten en fles (rond 12.30uur) is hij op. Ogen wrijven, jengelen etc. Alle tekenen die we van hem kennen dat hij moe is. Maar dan begint de ellende. Slapen ho maar. Uiteindelijk halen we hem er maar uit en gaan we bijv. wandelen, want hij is wel chagrijning omdat hij moe is, maar als we gaan wandelen is het prima. Dan rond 15.00uur (na zijn snackje of yoghurt) is hij echt kapot en leggen we hem dus weer op bed, maar ook dat slaapje ho maar. Jullie snappen wel dat we dan tot 18.00/18.30uur met een heeeel vermoeid kind zitten. Ik vind hem voor hem zo zielig, maar merk dar ik zelf ook moe ben. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan het een sprong zijn of iets anders? Ik weet het gewoon even niet meer.</p>

Herkenbaar! Zoontje is inmiddels al wel een maandje ofzo over naar 2 slaapjes, maar de afgelopen dagen geeft hij op de dag vermoeidheid aan en gaat hij in bed weer lopen lallen en stieren... wat ik aanhoud is na ontwaken het 2-3-4 ritme van Stephanie Lampe. Hij wordt om 7 uur wakket en dan rond 9en weer naar bed, dit is inmiddels vaak al uitgesteld tot half 10/10 uur tegenwoordig. Hier slaapt hij vaak een uur en daarna doe ik hem 3 uur later weer naar bed ook als hij nog weinig vermoeidheidsignalen laat zien, want als ik te lang wacht 'mis ik de boot'. 's Avonds gaat hij om een vaste tijd naar bed (half 8) of eerder (ongeveer 4 uur na het ontwaken uit zijn middagslaapje). Ik las dat er rond de 12 maanden weer een kleine slaapregressie komt ? en hij is/komt net uit de 46 weken/11 maanden sprong, dus lekker alles weer bij elkaar ? succes het landt op een gegeven moment allemaal weer na een tijdje onrust ?

Terug
Bovenaan