(even) niet

Wat zijn er zoch veel voorjaar '08 mama's die nu zwanger zijn of die onlangs bevallen zijn van een 2e (3e/4e) kindje. Of mama's die graag zwanger willen worden.
Maar zijn er ook nog mama's die na het eerste kindje zeggen: ik (even) niet??
Die zin geldt in ieder geval wel hier.
Ik ben zo aan het genieten van 1 kindje en de "behoefte" voor een tweede is er nu nog niet (los van het feit dat het in dit huis ook niet zou passen).
Zijn er nog meer meiden die dit ook zo hebben?
Do, ik kan me herinneren dat jij op hyves dat ook had, maar inmiddels is de situatie bij jou toch veranderd, hahah.

Groetjes, Bianca

Hoi hoi,
Luka is nu 11 dagen oud en de vorige, Lenthe is 19 maanden...Maar zij zijn de 3e en de 4e.
Ik kan me herinneren dat wij nog niet echt de behoefte hadden aan een 2e toen om me heen dat destijds veel aan me gevraagt werd.De eerste, Noa werd 1 jaard oud en iedereen vroeg wanneer de 2e al kwam....Had ik totaal geen behoefte aan toen!Mijn1e zwangerschap was 9 maanden misselijk zijn dus was vooral bang dat ik dan veel zou missen van het 2e jaar van mijn eerste kind...
Uiteindelijk na nog een jaar, was net zwanger toen Noa 2 jaar werd zag ik het meer zitten, en er zit dan ook bijna 3 jaar tussen de 1e en de 2e.
En bijna 4 jaar tussen dochter 2 en dochter 3.Hebben er de tijd voor genomen.Groot gezin prima, maar niet 4 kids onder de vijf jaar voor ons!Alleen nu de laatste hebben we bewust eerder 'gepland', (ben altijd in de 1e maand zwanger) Zodat je 2 oudere kids hebt en de jongste 2, kunnen die lekker samen spelen, hebben ze wat aan elkaar, en gaan ze straks ook praktisch tegelijk naar school.

Ik zou zeggen, ga uit van je gevoel, want jij (de vrouw in 't algemeen, feministisch gezegd) doet het overdag vooral toch?Wij hebben het bewust uitgesteld zodat ik het wel zou trekken, want 't is heel leuk, maar best pittig hoor, 2 kindjes snel achter elkaar.

Groetjes Roos.

hey bianca

ja, ik heb idd een tijdje lopen roepen:
voor mij hoeft t niet, een 2e :D
ik vond t best zo. genoot (en geniet) elke dag van nathalia.
ook in mn huis pastte het niet.
wij sliepen al in de woonkamer want t was een 2 kamer appartement. dus een 2e kindje erbij was totaal geen optie.
inmiddels is alles veranderd.
we wonen nu groter. we hadden een kamertje was heel zielig alleen leeg stond.
erwin wilde het al heel lang, maar wist dat ik het er heel moeilijk mee had.
bang dat het weer fout zou gaan, bang voor evt weer een operatie enz.
maar hoe meer ik ging nadenken over wat erwin allemaal zei, hoe meer kriebels ik in mn buik kreeg om t toch weer te proberen :D
en inmiddels is dat dus gelukt.
ik wil het nog niet van de daken afschreeuwen.
dat komt pas als ik de 1e echo heb gehad, en ik weet dat t goed zit.
(misschien wacht ik zelfs de 12 weken wel af, voordat de rest van de wereld t mag weten :D)

hey maar als je t nog niet wilt, is t toch goed zo :D
geniet lekker van je dreumes, t gaat allemaal al zo snel. en als je geen 2e wilt, of er nog niet klaar voor bent, is dat toch helemaal niet erg :D
tussen mij en mn zusje zit bijna 7 jaar!!! en tussen mij en mn broer 2,5 jaar.

fijne dag verder :D

liefs, do

Hoi,

Tja ik weet het nog niet.
Ik riep altijd dat ik in december weer wilde proberen voor een tweede.
Volgende week gaan we flink klussen zodat alles af is voor een eventuele tweede.
Maar nu december dichterbij komt, weet ik het nog zo net niet.
Ik twijfel of ik er al wel klaar voor ben. Myrthe is een vrij makkelijk kind geweest altijd, maar ik ervaar het wel als zeer pittig.
Moest ook weer gaan werken, huishouden en een kind dat aandacht wil. Ik vind het veel.
Laat staan straks met nog een kindje. Hoe moet dat dan? Ik sta er vaak alleen voor tot half 7/7uur.

Ik geniet nog van mijn meissie en haar peuterpuberbuien. Ik vind nu net een beetje mijn draai in alles (alhoewel ik nog steeds ander werk wil)
Bij mij is het ook onzekerheid. Kan ik wel voor 2 kindjes zorgen? Wordt het me niet teveel?
Je ziet.... Ik ben er nog niet over uit....

Liefs Irene

Hoi emmy,

Hier ook nog steeds eentje hor, hihi, en voorlopig zit het er wat mij betreft ook echt niet in.
zien wel verder als Daniel straks 2 is en anders als Daniel nog ouders is,

Liefs Marina

Hoi hoi

Wij zijn er ook nog niet uit. Ik had een tijdje terug hier een topic over gemaakt, die staat inmiddels op pagina 5.
Tot nu toe neigen we toch echt naar geen tweede, of pas als Indy een jaar of vier is. Of als de eirestokken gaan rammelen hihi.
Ik ben zo bang dat de tweede zo'n superdrukke wildebras wordt, krijg het al benauwd bij de gedachte... Heb nogal wat voorbeelden in mijn omgeving met een heel rustig makkelijk eerste kindje, en dan de tweede die in zeven sloten tegelijk loopt... (handen in uitlaten van auto's, remschiven pakken die heet zijn, in de sloot vallen, weglopen enz.)
Ik weet dat je dat van te voren nooit kan weten maar toch.
Succes met jouw dilemma!

Terug
Bovenaan