Even onzekerheid wegschrijven

Hallo dames!
Ik moet weer even 'zeuren' hoor ;)
Ik zit nu bijna op 11weken volgens de eigen berekening. 1 september ga ik eindelijk voor de eerste echo en weet dan eindelijk of het allemaal goed zit. Ik heb dus nog altijd geen teken van leven meegekregen en ik vraag me af hoe groot de kans is dat we het mindere nieuws zullen gaan krijgen de eerste september. Ik bedoel, als het hartje niet meer had geklopt dan had mijn lijf toch wel al begonnen met afstoten? Of kan je lijf gewoon doorgaan terwijl er niets meer groeit?
Ik heb nog altijd last van pijn in borsten, ze zijn ook voller dan normaal. Mijn buik begint wat te vervormen en nog altijd erg moe.
We proberen zoveel mogelijk te genieten en kunnen niet wachten tot het 1 september is, maar deze vraag blijft toch maar op de achtergrond 'hangen'

Genoeg gezeurd nu :) ik ben m'n ei weer even kwijt ;)

Hahaha, het klinkt allemaal nog errug goed en gezond!
Je voelt het meteen, als het hartje van je "BB" niet meer klopt. Heel raar, maar waar.
Ik heb het vorig jaar meegemaakt. Zeker weten, dat 1 september alles goed is. Ga daar maar gewoon van uit.
Lieve knuf

he hallo,

Ik ben nu precies 10+1.
en heb ook de 1e echo 1 september ben net zo onzeker als jij.
ik laat het nu vooral lekker op mij af komen.

probeer dat ook te doen.

Zal vast helemaal goed zijn joh !!

Maar wat ik wel vreemd vind is het verschil tussen de verloskundige praktijken.
Waarom mag je pas 1 september voor het eerst terwijl je nu al 11 weken bent !!
Ik mocht direct bij 8 weken en kreeg meteen een echo. Afgelopen woensdag (10 weken) ben ik voor de zekerheid ook naar de vk geweest omdat ik een enorme klap heb gekregen op mijn buik. Dus ik maakte me zorgen. Ze hebben meteen nog een nieuwe echo gemaakt.
Als je je zorgen maakt, plannen ze bij de vk waar ik kom, direct een afspraak tussendoor !! Maakt niet uit !
Jammer hoor dat het bij jou niet zo is !! Dan heb je tenminste zekerheid. Nou mmaak je niet te druk. Het komt vast allemaal goed ;) Nog even geduld !!

Liefs !

het is idd een heel verschil bij vk-en

nu moet ik zeggen dat wij met echo's heel erg geluk hebben, overmorgen ons 4e met 12 weken.
maar ja het was wel weer afwachten hoe ver ik was en hoeveel het er zouden zijjn

vaak moet je tot 12 weken wachten maar ik vind het wel raar als je tot na 12weken moet wachten

groetjes sabine

Ik geloof niet in voorgevoel over of het goed of fout zit. Toen ik een miskraam kreeg zei ik: "ik voelde het gewoon!" Ik was nl de hele tijd onzeker. Maar toen ik weer zwanger was heb ik die onzekere momenten ook gehad en bij mijn laatste zwangerschap voelde ik me constant angstig omdat ik bijna geen klachten had. Maar alles zat goed. Dus dat je je onzeker voelt is geen slecht voorteken of zo hoor. het is logisch. Er voltrekt iets heel wonderlijks in je lichaam wat zo belangrijk voor je is en wat je zo graag straks in je armen wilt sluiten, natuurlijk ben je bang dat het straks niet goed zal zijn. Maar geloof me die kans is heel klein nu je al zo ver bent. De meeste miskramen ontstaan voor 10 weken. Je kunt natuurlijk een uitzondering zijn, maar ja.... die kans is dus klein. Probeer dat dus nog even op een zijspoor te zetten.

Ga van het positieve uit, het komt allemaal vast goed. De kans dat het goed gaat is nl 10 keer groter dan de kans dat het fout zit.

Maar ik hoop dat het snel 1 september voor je wordt!

Bij ons plannen ze al een hele tijd een afspraak tussen de 8 en 9 weken.als alles goed gaat.dan krijg je ook meteen een echo.omdat ik nu niet precies wist hoe ver ik was,mocht ik al eerder komen,en nu krijg ik 6 sept mn 2de echo,wel raar ja zolang wachten tot je 1ste echo.
maar zo te horen klinkt het idd erg goed,dus niet teveel in spanning zitten
liefs jootje

Terug
Bovenaan