even over Diede

Vandaag weer naar het cb geweest en ze waren erg tevreden. Het enige wat niet lekker loopt is het drinken. Ze knoeit veel, drinkt onrustig, verslikt zich en boert veel tussendoor. Gemiddeld doet ze een uur over de fles.

Nu mag ik van de cb-arts naar een prelogopediste. Iemand hier ervaring mee??? Ik vind het wel spannend namelijk.

Groetjes Martine

Nog nooit van gehoord...wat is het voor iemand?
Heeft Diede al speciale melk? Sinds Charlotte friso comfort drinkt gaat het al een heel stuk beter met drinken. Maar misschien heeft ze dat al?

Groetjes Babybelle

Hey Martine,
Nou, ik weet dat ze er bij ons ook over begonnen ooit bij Lieve ivm het feit dat ze geen brood wilde eten.
Dat duurde heel lang..maar ws vond ze er niks aan!!
Ze at gewoon warm, en pap..haha
Ze dachten dat ze misschien geen brood ''kon'' eten ivm mondmotoriek die niet goed zou kunnen zijn dan?!
Dus ws dat ze daarom eens naar Diede wilt kijken?
Ik zou me er niet teveel van voorstellen...
Maarja je weet nooit..

Gr Rina

Veerle haar broertjes zijn een jaar geleden een maand te vroeg geboren. Eentje heeft nog 4 weken in het ziekenhuis gelegen met sondevoeding en toen is er ook een prelogopediste bij geweest. Ze is daarna nog 4 keer geweest. De eerste keer keek ze of hij goed kon drinken/goede zuigkracht etc. Klinkt negatief, maar we hebben er niks aan gehad. Hij moest gewoon aansterken door de sondevoeding en op de uitgerekende datum ging hij uit de fles drinken (dr. Brown).

Succes!!

Gr. Floor

hoi Martine,
ja wij zijn met Shira ook bij een prelogopediste geweest. Voor haar was dat omdat ze niet uit een fles kan drinken. Zij heeft gekeken naar hoe Shira drinkt en heeft tips gegeven over houding en ook om haar mond op een bepaalde manier te vormen met mijn handen om zo het drinken te vergemakkelijken. Verder heeft ze tips gegeven over soorten flessen en flessenspenen ook vooral en over het aanbieden van de fles / speen. Na de eerste afspraak moesten we dus thuis gaan oefenen en na een week terugbellen om te bespreken hoe het gegaan was.

Ondanks dat ik haar tips heel handig vond en het allemaal heel goed klonk, heeft het voor ons niet geholpen...Shira kan nog steeds niet uit een fles drinken. We hebben in overleg met de prelogopediste nu een pauze ingelast omdat ze door alle nieuwe technieken opeens ook slecht aan de borst begon te drinken. Tussendoor hebben we 2 keer overlegd overigens.
Nu hebben we de afspraak dat we het rond 4 maanden weer eens gaan proberen want volgens haar gaan kinderen dan bewuster drinken en minder instinctmatig.

Diede is toch ongeveer even oud als Shira (14-10-2009)? Dus wie weet zal er bij jullie ook één en ander vanzelf verbeteren rond deze tijd ;-)

Maar ik kan je de prelogopedist dus zeker aanraden. Ze gaf ons gewoon een frisse kijk en andere technieken. Wie weet werkt het bij jullie wel!

Succes en laat je het hier even horen? Ben benieuwd.

groetjes Tamar

Terug
Bovenaan