even over het c.b.

ik heb gelukkig weinig problemen met de arts op het cb
nou laat ik ook niet zo heel veel los wat info betreft en
als mij iets niet aanstaat dan zeg ik er wat van.bijv.Lorenzo balletjes
waren niet direct ingedaald na 6 weken wel nu bleef de arts elke keer voelen
of ze er nog zaten en daarbij pijnigde ze Lorenzo steeds dus
ik heb gevraagd of ze daar mee wilde op houden en dat deed ze dus ook
maar nu heb ik twee vriendinnen met kleine kindjes waarbij ze al gedreigd heeft om
ze te laten weghalen de reden ;de een zou haar kindje teveel snoep geven en
de andere moeder heeft een handicap aan haar heupen waardoor ze een
aantal zoals in bad door haar man gebeurd ze hebben op die wijze al 2 kinderen groot gekregen maar volgens de arts kon ze dat niet en zou ze jeugdzorg inschakelen
terwijl er niets aan de hand is
kortom geen vriendelijke mevr. dus
maar nu hoor en lees ik steeds meer nare dingen over het cb dat ik me
afvraag hoe het kan dat ze nog bestaan want wie wil er zo nog heen denk
ik af en toe
wat denken jullie???
is het cb een noodzakelijk kwaad??? voor de entingen misschien nodig
ik merk zelf dat ik er niet zo heel veel op uit doe wat ze mij vertellen
want het lijktof je  bij hun het nooit helemaal goed doet
zijn er hier moeders met zulke gedachten en/of ervaringen ben benieuwd

groetjes
Bianca mv Lorenzo

Heb je mijn reactie in het vorige topic gelezen? TE lang om ff over te typen.
Ik ken de situaties niet, maar om die redenen (vooral over die kindjes in bad doen door papa) met Jeugdzorg te dreigen draagt niet echt bij aan een goed beeld  van het CB...

Hiya!

Sorry voor de uitdrukking hoor....maar wat een pleuris wijf die dokter! Zo das eruit.
Over het cb...hmm zoals wel bekend hebben ze dat hier niet, voor de geboorte kies je een kinderarts uit en die doet de eerste check-up al in het ziekenhuis waar je bent bevallen. Daarna ga je dus met je baby naar die praktijk voor inentingen etc. Tegen ongeveer 12 jaar "verhuis" je naar de huisarts.
Ik ben heel blij met mijn kinderartsen (een praktijk met 2 mannelijke en 2 vrouwelijke artsen, allemaal anders en allemaal leuk) je kunt er terrecht met vragen etc. Maar zij hebben wel als instelling dat het hun taak is om jou aan te moedigen, heb tot nu toe absoluut geen negatieve ervaring met ze. Dus wat dat betreft denk ik...cb...niet noodzakelijk. het kan ook anders.

Ajuus, ilja

moet er even bij vermelden dat de huisartsen hier ook geen hoge pet
van haar op hebben zij zeggen zelfs ...ze noemt zich arts en daar is alles
mee gezegd...
en daarbij kan ze in principe niets onder nemen zonder huis-of kinderarts

groetjes
Bianca mv Lorenzo

Ik ben ontzettend nuchter in dit soort dingen en zou me absoluut niet druk maken om die "dokter". Knap mens die om die reden een kind weg zou kunnen laten halen bij de ouders. Te belachelijk voor woorden, dus niet in geloven hoor. En als de huisartsen er zo ook al over denken (en waarschijnlijk nog meer mensen), wordt ze in één keer al weer een stuk minder 'gevaarlijk'.

Groetjes Fonske.

P.s. overigens heb ik ontzettend goede ervaringen met het CB. Ze (wijkverpleegkundige en arts)  hebben me goed gesteund in de periode dat ik er alleen voor kwam staan en vanochtend toen ik Merijn van de peuterspeelzaal ging halen, was de wijkverpleegkundige daar ook en kwam ze spontaan even vragen hoe het met ons ging. Dus dat bedoel ik.......zo kan het ook gaan!

heb ook nog even de reactie van Riannet gelezen in het andere CB topic

wat een gek wijf hee!!

ik sta er nogal neutraal tegenover, soms hebben ze goede adviezen, soms vraag je je af waar ze het vandaan halen???!!!!!

wij hebben hier ook een dom mens als arts, heb haar al poosje niet meer gezien, toevallig over  2 weken een afspraak met d'r
maar de verpleegkundige is daarentegen weer normaal haha

groetjes Jenneke mv Ivar

Terug
Bovenaan