Even "terug" met vragen.

Eerder heb ik fanatieker mee geschreven op dit forum. Omdat ik niet continu bezig wilde zijn met de kinderwens afstand genomen. Maar sinds kort loop ik (weer) bij de fertiliteitspoli. Met mijn ex ook bezocht, geen reden voor ons om niet zwanger te worden maar na 2,5 jaar en 6x IUI geen baby.

Nu een leuke lover en zijn nu ruim 2 jaar bezig voor een baby. Door mijn eerdere ervaring in de MMM lekker eerst zelf geprobeerd zonder resultaat en dus 1,5 maand terug de stap genomen en een afspraak gemaakt.

De uitslagen zijn binnen. Ik heb PCOS. Er ontbreek een LH piek. De LH suddert wat door en dat zou altijd een licht positieve ovulatietest geven. Mijn vriend had 10,5 miljoen zaadcellen. Niet veel maar wel genoeg aldus de arts. Om met clomid te starten moest m'n vriend wederom onderzocht. Hij heeft een flinke afkeer tegen de potjes het lukte niet goed en de uitslag viel ontzettend tegen. Nog geen 1,5 miljoen... Te weinig om met clomid te startten en zelfs te weinig voor IUI. M'n wereld stortte even in. Over ruim een week weer produceren (herkansing) en gaan ze gelijk de bewerking proberen die ze bij IUI toepassen. Afwachten dus..

Nu wat vragen. Ik lees veel over PCOS alleen dan vaak over het teveel aan mannelijk hormoon. Aangezien dit bij mij niet het geval is vroeg ik me af zijn er hier dames met hetzelfde? Ook heb ik "gewoon" een menstruatie. Ik dacht dat je die niet kreeg bij het uitblijven van een eisprong. En is er iemand met ervaring wiens man door de druk ook niet kon produceren en daardoor een tegenvallend resultaat had..??

Heeft hij de afgelopen 3 maanden koorts gehad? Want dat kan ook het resultaat beïnvloeden. Ik zou het nog eens laten testen. Van 10 miljoen naar 1,5 miljoen is wel een heel groot verschil.

Mijn PCOS gaat wel gepaard met het uitblijven van de menstruatie, maar na de Leo vorig jaar juli heb ik nog steeds een eisprong en een cyclus tussen de 32 en 36 dagen. Maar ik heb wel klassieke PCOS. De clomid heeft me wel geholpen bij de jongens. Mijn man had wel genoeg zaadcellen, maar veel luie. Dit jaar 2 zwangerschappen gehad. Helaas beide geëindigd is een miskraam.

Hoop echt voor je dat je wens eindelijk in vervulling mag gaan in 2016. Ik duim voor je meid!

Hè Supertje,

Wat verdrietig van je miskramen zeg :(  Hoop dat je wens toch in vervulling mag gaan.

Wij hebben gister wederom een sperma onderzoek gehad met bewerking voor IUI om te kijken hoe dat zou gaan. Het leek even mis te gaan doordat er urine bij kwam maar toch een resultaat van 7,5 miljoen en dus voldoende voor IUI. Morgen wederom terug op gesprek bij de gynaecoloog en hopelijk dan meer duidelijkheid over mijn "vorm" van PCOS.

En maar weer wachten op een wonder.

Terug
Bovenaan