even "zeuren"

Hoi allemaal,

wil even mijn verhaal kwijt. Vorige week een weekje op vakantie geweest, was wel lekker maar ergens ook weer niet. Ik blijf me zo beroerd voelen. Ontzettend moe en ondanks de emesafene toch nog vaak misselijk. Las in de bijsluiter dat je deze maar een dag of 10 mag gebruiken maar heb ivm de vakantie een herhaalrecept aangevraagd. Nu gaat het dagen heel goed, maar een dag of 2 / 3 in de week ben ik blij als ik op een dag wat geroosterd brood en drinken binnen hou. Niet leuk en denk dat daaruit ook een deel van de moeheid te verklaren is. Op zich maakt het me allemaal niet zo heel veel uit, maar ben zo bang dat het hummeltje in mn buik wat tekort komt. Ben ook nog steeds niet aangekomen (zit op -5 / -6 kg sinds start zwangerschap), hebben meer mensen dit die ook zo'n 18 wekennzwanger zijn?
Daarnaast heb ik de laatste weken steeds meer last van jeuk. Ik gebruik spuiten bloedverdunning (verhoogd tromboserisico) en lijk daar allergisch op te reageren. Kan geen kwaad gaf internist aan maar is wel lastig. Eerst was het alleen op de plekken waar ik spoot, nu krijg ik op steeds meer plekken last.
Daarnaast begin in de 18e weer met werken. Zelfde klasje als afgelopen jaar alleen met 2 nieuwe collega's (eerst 1, maar ondersteuning heeft haar bovenarm gebroken en wordt dus (hopenlijk) vervangen). Lekker uitproberen dus, daar zijn ze zo goed in. Heb echt zoiets van: jek, heb ik geen zin in, kan ik er even niet bij hebben.
Zit dus allemaal even niet mee en ik vind het gewoon zo lang duren... (ben nu al 4 maanden zo misselijk). Ben nu 18 weken zwanger en kan gelukkig morgen terrecht bij gynaecoloog. Eigenlijk pas over 3 weken, maar kon nu wat eerder. Dat vind ik wel ontzettend fijn. Hoop dat hij me kan vertellen dat het hummeltje in mn buik het goed maakt en me misschien wat anders voorschrijft of multivitamine aanraadt of zo.
Maar goed, genoeg gezeurd nu, dank jullie voor het luisteren!!!

Natasja

Jeetje meid, het zit je allemaal wel tegen. Gelukkig mag je op dit forum ook gewoon even (zeuren) je verhaal kwijd als je roze wolk even wat meer op een donderwolkje lijkt.
Helaas heb ik geen tips voor je, misschien één van de andere mama`s.

Petra

Hoi Petra,

dank je voor je reactie. Het is gewoon al fijn om het even van je af te kunnen schrijven. Dat luchte al behoorlijk op. En ik kan zo naar ziekenhuis, dat is ook wel fijn!
Laat wel even wat horen...

liefs van Natasja

Hoi hoi,

vanmiddag bij gynaecoloog geweest en alles zag er goed uit !!! Ik moest me maar niet teveel zorgen maken, kindje pakt wel wat ie nodig heeft gaf hij aan. Was goed gegroeid, niets dus om zorgen over te maken. Ook mn bloeddruk was goed nu (was vorige keer hoog, maar kwam voor mijn gevoel ook door een uur wachten in een te hete wachtkamer en 2 maal overgeven terwijl ik aan het wachten was). Voor de zekerheid heeft hij me wel op een aantal zaken laten prikken. Heb over 3 weken weer een afspraak (die stond al) en zal de uitslag dan wel horen.
Sprak 2 vrouwen in de wachtkamer. Eentje was bij de eerste 29 weken misselijk geweest, de ander, 28 weken zwanger van een tweeling was het nog steeds. Kan dus best dat het nog even blijft :( Zijn er meer mensen hier die ook na de twaalfde week nog misselijk zijn?

groetjes Natasja

Hallo Natascha,

ook ik ben nog steeds misselijk en moet 's ochtends overgeven. Ik ben ook 18 weken zwanger. Ik ben al vanaf week 6 erg ziek geweest (niet leuk meer). Gelukkig gaat het iest beter met me ('s ochtends moet ik nog overgeven, maar de rest van de dag gaat het beter. Het verschilt per dag hoe ik me voel). Ook ik heb emesafene geslikt, tot dat ik vorige week merkte dat zonder emesafene net zo goed ging als met. Maar zowel de gynacoloog als de verloskundige hebben mij aangeraden het te blijven gebruiken zolang het nodig is. Het schijnt niet zo veel kwaad te kunnen. Dus geen zorgen!
Ik heb van veel mensen gehoord dat de misselijkheid en het overgeven na 20 weken  ophouden (wanneer je de baby voelt). Na 16 weken wordt het meestal al wat minder. Dus ik heb nog hoop!

Ik ben sinds deze week weer aan het werk (na 12 weken ziekte) en het valt me erg mee. Ik hoop dat ik me snel helemaal goed voel (want nog tot het einde van de zwangerschap ziek zijn, lijkt me niet een erg aantrekkelijk idee). Ik begin nu eindelijk te genieten van de zwangerschap, want dat heb ik nog niet echt gedaan.

Ook voor jou hoop ik dat het snel weer  beter met je gaat, ik kan me voorstellen hoe je je voelt! Gelukkig gaat wel alles goed met het kindje! (Ik heb helaas geen tips voor je, want ik ben bang dat er niet zo heel veel aan te doen is, behalve goed blijven eten en drinken). Sterkte! (Ik dacht ook dat ik de enige was die nog ziek is, maar volgens mij komt het vaker voor!)

Hoi Natasja,
Ik ben tot de 14de week dagelijks misselijk geweest met regelmatig overgeven, daarna heb ik 4 weken aan een stuk emesafene gebruikt. De huisarts zei dat ik het pakje gewoon op mocht maken en dat heb ik dan ook gedaan. Ik had aan 1 pil (voor het slapen) voldoende, werd dan wel soms eind van de middag nog wat misselijk, maar dat was het dan. Daarbij had ik ook nog een lage bloeddruk, dus als ik dan moest overgeven, was ik ook snel slap en duizelig. Mijn bloeddruk is nog steeds laag, maar dat maakt gelukkig voor de kleine niet uit. Nu ben ik 19 weken en krijg nu wat meer en sneller last van mijn banden. Succes met je misselijkheid, misschien mag je de emesafene ook wel langer doorslikken.
Groetjes

Hey meis,

Wat vervelend zeg al die misselijkheid lijkt me echt ellendig, maar kan er helaas niet  over meepraten heb er helemaal geen last van!!! Maar je mag altijd zeuren hier hoor want als je zwanger bent is niet alles zo leuk als alles lijkt en beschreven wordt in de mooie bladen nee hoor je kunt flink last krijgen van kwaaltjes!!!!
Heb net ook ff lekker zitten zeuren hier das gewoon ff fijn dat het hier kan!!
Nou hoop dat je snel wat beter voelt, en fijn dat alles goed is met jullie wondertje en idd die neemt wat die nodig heeft!!!! Succes hé!!!!

Liefs Sandy 17wk en 1 dag

Hoi allemaal,

wat fijn dat jullie zo meeleven!!!
Ik voel me weer wat beter (eigenlijk al na het zeurmailtje en helemaal na het bezoekje aan de gynaecoloog waar ik weer even een kijkje mocht nemen in mn buik en zag dat het goed groeit, wat een verschil met de echo van 2 weken geleden, wat gaat dat snel...)
Gisteren hebben we onze verjaardagen gevierd en een hoop spulletjes voor de baby gekregen. Ook denk ik het kindje af en toe te voelen (nou ja, weet het eigenlijk wel zeker maar moet dat nog even gaan geloven) en dat doet ook ontzettend goed. Ik begin nu ook langzaamaan momentjes wat te genieten. Mijn moeder zei: geniet ervan, nu is het hummeltje nog helemaal van jou alleen, strakjes moet je het delen. Dat deed me goed...
Ben ook even niet zo misselijk (maar juich al snel als het een dagje beter gaat, dus durf eigenlijk niet zo hard te hopen).
Elles, lukt het werken een beetje?Ik heb momenteel echt zoiets van: ik zie het allemaal wel, ben wel zo benieuwd naar de reactie van de kids...

liefs Natasja

Terug
Bovenaan