even reageren wel of geen kdv

hai,

ik wil toch even reageren daarop
ik ben een alleenstaande moeder van 29 en ik heb een zoontje van 8 maanden.
mijn ex heeft me laten zitten toen ik 4 maanden zwanger was.
ik werkte in een hotel als receptioniste en dus ook avond diensten en dat ging natuurlijk niet meer.
dus toen hebben ze me kontrakt niet verlengd en kwam ik in de ww dat was geen vetpot kon er net van leven
toen de kleine 5 maanden was ben ik weer een baan gaan zoeken
ik heb geen man thuis zitten dus ben helemaal op mezelf aangewezen en dat valt soms niet mee.
mijn moeder die werkt 5 dagen in de week en me ex schoonmoeder heeft een chronische longziekte dus wat oppas betreft heb ik niet veel keus.
dus werdt het toch een kdv hij zit er nu 2 maanden en heeft het erg naar zijn zin.
ik had wel mijn twijfels in het begin en voelde me erg schuldig maar aan de andere kant wil ik mijn zoontje ook wel wat te bieden hebben financieel.
liever had ik 2 dagen gewerkt ipv 3 dagen maar ik kan het me niet permiteren.
dus voor mij is dit de beste keus en de belasting vergoedt bijna alles want ik heb ook nog recht op alleenstaande kinderkorting dus qua kosten is het goed te doen.
maar goed iedereen heeft zijn eigen mening en dat respecteer ik ook
ik wou alleen even kwijt dat je soms weinig keus hebt


groetjes suzanne
 
hoi,

ik krijg ook vaak negatieve reacties op het feit dat ik 3 dagen werk en Danique dus 3 dagen KDV in de week heeft. Mijn situatie is makelijker dan die van jou, woon samen en als de nood aan de man is is er altijd wel een opa/oma/oom/vriendin/tante die wil oppassen.
maar ik breng Danique met een prettiger gevoel naar het KDV, ze doen het daar zo als IK het wil met eten slapen enz. En als er iets niet goed is gegaan kan ik dat gewoon zeggen zonder dat ik gelijk mot heb.

Want als je je kind bij je schoonmoeder haalt en ze blijkt de hele dag om de 2 uur eten te hebben gehad en nauwelijks geslapen, terwijl ik ontzettend veel doorzettingsvermogen heb gehad om Danique dus om de 4 uur te krijgen....dan plof ik maar mijn schoonmoeder zegt dan doodleuk dat ze het op haar manier wil doen.....
En wij daarna weer dagen voedingen rekken....

Misschien kan het bij sommigen best goed gaan opvang bij opa en oma, maar ik gebruik het alleen voor als wij een keer op stap gaan, bij mijn ouders gaat het trouwens wel goed,

Maaike
 
Hallo Meiden,

Ten eerste zou ik me niet schuldig voelen omdat een ander een mening heeft over jouw situatie, mensen vertellen anderen graag hoe het moet terwijl ze het vaak zelf niet eens zo geweldig voor elkaar hebben. Ik kan dan ook alleen voor mijzelf praten

Er is geen goed of slecht in deze, soms wordt je in een situatie gedwongen en kan je niet anders. Maar dat betekend nog niet dat je het leuk hoeft te vinden. Onze kinderen ( de oudste is net 2 en de jongste 2 maanden) gaan ook naar het kdv. Gezien de economische situatie en de wetenschap dat (willen je kinderen als ze op school zitten geaccepteerd worden) kinderen een veel hoger eisenpakket hebben dan vroeger moet ik blijven werken. Bij de eerste hebben we geprobeerd om het op te lossen door mijn schoonouders 1 dag te laten oppassen de overige 2 dagen werkte ik als mijn man vrij was, hij werkt nl in wisseldiensten. Al snel bleek dat mijn dochtertje alleen maar onrustig werd van het steeds wisselende weekrooster en de tegenstrijdige regels van opa en oma. Ik ben dan ook heel blij dat we de keuze voor het kdv hebben gemaakt zodat ze nu regelmaat en eenduidigheid hebben. Daarbij kan een kind best 3 of 4 vaste verzorgers aan (pappa, mamma en door een ieder vrij in te vullen 3e of 4e persoon)

Daarbij praat iedereen over "mijn" kinderen, ik ben van menig dat een kind een individu is wat je te leen krijgt en dat je  mag begeleiden tot een mooie  en evenwichtige  volwassene. Onderweg kan je genieten van alles wat ze je te bieden hebben. Loslaten is een deel van dit proces en voor een ieder begint dit op een ander moment.

Dus ik zou zeggen lekker doen wat je hart je ingeeft en als je niet anders kan proberen er het beste van te maken.
 
Hoi

Stomme vraag misschien, maar zijn dit nog reacties op de discussie van vorige maand over het KDV?
Kon het zo gauw niet plaatsen...
Maar, jullie hebben helemaal gelijk! En je hebt inderdaad niet altijd de keuze!
Natuurlijk hebben de meeste kinderen het naar hun zin! Wat wil je, de hele omgeving is afgestemd op kinderen! Er bestaat niets leukers!
Mijn zoontje is twee dagen op een (kleinschalig) kinderdagverblijf, vind het er ook geweldig!

Groeten Titiana
 
Hallo,

Jammer dat ik deze discussie heb gemist.. vind hem wel interessant dus heb even teruggelezen. Wat een verschillende reacties zeg en dat ging er best heftig aan toe. Bij iedereen is de situatie verschillend dus ik vind dat je nooit over anderen kunt oordelen. Als jij en je vriend/man er een goed gevoel bij hebben, dan is het goed!
Ik zou persoonlijk niet kunnen stoppen met werken. Een topfunctie heeft mijn man helaas niet en van zijn salaris zouden we niet veel overhouden naast de vaste lasten te hebben betaald. Het is ook allemaal zo duur, neem nou bijv. de ziektekostenverzekering..pff.. wat een geld! En dan de rest van de verzekeringen, het huis, het water, electriciteit ga zo maar door... en moet toch ook nog boodschappen en kleding hebben. Daarnaast vind ik het ook prettig om te werken en niet 24-7 alleen maar bij de kinderen het het huishouden te zijn. Ik ben naast moeder en de vrouw van ook nog mens. Zelf werk ik 17,5 uur in 2,5 dag.
Ik heb 2 kinderen, een zoon van net 2 en een dochter van 8 weken. Onze zoon gaat vanaf dat hij 3 maanden was naar het KDV voor 1 dag in de week. En hij vind het helemaal geweldig!!! Ik las ergens dat ze daar niet meer zouden leren dan thuis maar dat denk ik wel (tot op zekere hoogte natuurlijk) ik denk nl. dat kinderen (in ieder geval wel mijn zoon) van dingen zien ook dingen leren (zoals met eten: eten doet eten). Hij vindt het echt helemaal geweldig als hij bij de 'kindjes mag spelen' en heeft ook geen enkele moeite om ons weg te laten gaan, sterker nog soms wil hij niet eens mee naar huis!! Verder gaat hij 1 dag naar opa en oma, ene week mijn ouders andere week de ouders(moeder) van mijn man. En mijn man is ook een halve dag thuis. Onze dochter gaat over 2 weken hetzelfde pad bewandelen.

Wij vinden het perfect geregeld zo. Één dag KDV, één dag opa en oma, voor hen maar 1x per 2 weken zo houden ze ook tijd voor hunzelf natuurlijk want zij werken ook nog, een halve dag bij papa en de rest bij mij. Natuurlijk is papa er ook 's avonds en in het weekend helemaal voor ze!.

Zo heeft iedereen het weer anders......

Groetjes
Sylvia
 
hi,

mijn zoontje gaat 2 1/2 dag naar de creche en 1 dag naar opa en oma. ik werk, en mijn vriend ook, ik part time, hij full time. Ik zou het niet anders willen, ik vindt het heerlijk om thuis bij mijn mannetje te zitten, maar ook weer heerlijk als ik naar werk ga. Ik ben er toch wel een betere moeder door want ik zou niet een thuis blijf moeder kunnen zijn. Bovendien leert hij ook veel op de creche, hij blijft enig kind en op deze manier leert hij toch echt met andere kinderen omgaan, bovendien vindt hij het er prachtig, ander speelgoed, kindjes etc. En natuurlijk je kind kan ook naar vrienden gaan om met andere kindjes te spelen of naar de speelzaal, maar dat is toch niet hetzelfde.

Ik vindt dat je  iedereen in zijn eigen waarden moet laten, want gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde, de ene moeder zal wel graag thuis willen zijn, en de andere wil werken, dat maakt je echt niet  beter of slechter  wat belangrijk is, is hoe je bent als je thuis bent.

groetjes,
lia
 
Terug
Bovenaan