even slikken

Hoi,

Vandaag gehoord dat een vriendin zwanger is. Ik gun het haar zo vreselijk, want ook zij heeft een kind verloren aan kanker, maar het voelt nu wel even shit. Ik had ook zo graag zwanger willen zijn. Die rotmiskraam. Het voelt wel weer even heel ellendig.
Nou ja, ga zo maar een felicitatiekaartje kopen en mezelf trakteren op wat lekkers  (nee hoor grapje, geen alcohol!) en dan moet het maar weer.

groetjes, keesje

hoezeer je het hun ook gunt... ik snap wel dat dit even hard aankomt en even slikken is hoor.... ik vrees ook dat moment dat er anderen in onze omgeving ineens melden zwanger te zijn (nou scheelt het dat de helft van onze vriendenkring al zwanger is op het moment zo'n beetje, dus veel zullen er nooit meer bij kunnen toch?!)

Hoop dat er over een niet al te lange tijd van hun weer een kaartje bij jullie op de mat mag liggen!

groetjes,
Marije

Oh he ja ik kan je helemaal begrijpen. Ik zie overal dikke buiken. Ben ook net op kraamvisite geweest: heen en terugweg alleen maar gejankt... Zucht onze tijd komt nog wel...

X
D

ook ik kan met je me praten en moet ook vaak even slikken.
Een van mijn beste vriendinnen, hebben een jongetje gekregen een dag voordat wij hoorde dat wij een miskraam hadden gehad, ik was en ben heel blij voor hun, het is ook een wolk van een mannetje, maar elke keer als ikhun gezien heb en het mannetje vast heb gehouden lopen de tranen mij over de wangen, en ook de buren waar we veel contact mee hebben is in de nacht dat de miskraam bij mij op gang kwam en ik op de bank lag omdat ik heel onrustig was, en ik de buuf weg zag gaan met haar vriend om te bevallen van een tweeling.
Het is mij ook allemaal even te veel ik kan het ook niet goed verkroppen allemaal.

liefs 19 1

hee keesje,

he bah wat rot. jezelf trakteren op iets leuks of lekkers is heel goed! dat doe ik ook de hele tijd :-( (misschien soms 'n beetje te veel ;-) mijn zwangere vriendin was bij me aan het eten, maar ik merk echt dat het onderwerp toch wel als 'n soort muurtje tussen ons instaat. ook zo rot, want je gunt 't haar inderdaad heel erg!
die rotmiskraam inderdaad. dit soort dingen zijn weer even een klap in je gezicht he. (en ook het 'jaloerse' gevoel vind ik een soort trap na want dit ken ik helemaal niet van mezelf) weet je, soms wil ik wel 'ns dat ik helemaal niet zwanger was geworden, zodat ik dit niet had hoeven voelen... dat 't liever nog maar 'n tijdje had geduurd, dan was alles denk ik 'n stuk makkelijker geweest.

nou, hou je taai he, volgende keer zijn wij aan de beurt!
liefs s

Je leert jezelf inderdaad van een andere kant kennen. Ik ben helemaal geen jaloers type, kan mij het schelen dat een ander meer geld, een groter huis of een grotere auto heeft. Nou ja, meer geld .
Maar goed, dat een ander wel zwanger is dat maakt me wel jaloers. Ik heb het gisteren ook maar gewoon gezegd: ik gun het jullie vanuit het diepste van mijn hart, maar ik ben wel wat jaloers. Ik dacht: dan heb ik het maar gezegd.

Ik vind het ook zo'n confrontatie met mijn gevoel, ik voel me echt een sukkel dat ik geen zwangerschap tot een einde kan brengen. Slaat absoluut nergens op, ik weet het, want ik heb 2 kinderen gekregen voor deze 2 miskramen, maar toch.
Bah, ga nog maar even lekker mezelf zielig vinden.

groetjes, keesje

dat gevoel ken ik ja, het voelt alsof ik enorm gefaald heb. ook al weet ik dat 't niet zo is en dat het niet aan mij ligt en dat het eigenlijk juist goed is dat mijn lichaam de zwangerschap heeft afgebroken (ook zoiets, ons kindje bleek al 2 weken niet meer te leven en dat heeft mijn lichaam dus niet herkend, ook daarom ben ik boos op mezelf en op m'n lijf).
maar goed, we moeten proberen niet zo te denken. volgende keer komt alles vast goed en krijgen we het mooiste kindje dat er bestaat!
verwen jezelf even lekker vandaag en daarna weer je hoofd omhoog...
x s

quote: s77 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('24-01-2008 11:41:32'));

maar goed, we moeten proberen niet zo te denken. volgende keer komt alles vast goed en krijgen we het mooiste kindje dat er bestaat!

Ja maar toch geen een zo mooi als die van ons he  Mag duidelijk zijn dat dat de allllllerrmooiste is  (wat moet het voor kinderen toch heerlijk zijn dat hun eigen ouders dat altijd denken, want iedereen is in de ogen van zijn ouders altijd de allermooiste)

groetjes,
Marije

Terug
Bovenaan