Even snel een vraagje

A

Anoniem

Guest
Over iets heeeeeel anders dan kindjes en kleding voor de kindjes...haha
Ik ben inmiddels serieus aan het zoeken naar een baan, maar kom nu steeds het zinnetje "acquisitie niet gewenst" tegen. Betekent dit nou dat ik helemaal nie mag bellen voor wat inlichtingen? Of betekent het alleen dat de baan niet via telefoon direct te verkrijgen is...?

Ik heb al gekeken wat het woord nou precies betekent, maar daar schoot ik ook niks mee op... Wie weet het?

Liefs Annet

Je mag best bellen voor inlichtingen hoor! Ze willen alleen niet dat ze gebeld worden door bijv. advertentieverkopers enzo.

Dat betekent dat werving en selectiebureaus geen personeel kunnen voordragen. Zelf mag je altijd bellen, schrijven etc. Maar bijv. uitzendbureaus mogen niet bellen, daar zijn ze niet van gediend.

Kortom: Aquisitie niet gewenst is niet voor jou van toepassing!

Succes met solliciteren

Hai Annet

Aquisitie niet gewenst betekent dat het bedrijf er geen prijs op stelt als bijvoorbeeld uitzendbureaus gaan bellen. Ze willen dus zelf werven en aannemen en niet via een extern (commercieel, duur etc) bureau. Acquisitie betekent in dit opzicht dus: we willen geen telefoontjes van bureaus die een nieuwe klant binnen willen halen, we regelen het zelf wel

Jij als kandidaat mag zéker bellen voor inlichtingen, dat wordt juist op prijs gesteld (ik werk op de afdeling personeelszaken, vandaar). En een baan via de telefoon krijgen: ik neem aan dat ze je nog wel even willen zien en spreken!

Succes met solliciteren!!!

Groetjes
Susan

Nou dát gaat snel haha. Zo zeker duidelijk genoeg haha!
Groetjes
Susan

Wauw, da's zeker snel!
Onwijs bedankt meiden!
Ik voel me wel een beetje een nitwit nu, maar goed, ik kan aan de gang!

Liefs Annet

Terug
Bovenaan