Even spuien

A

Anoniem

Guest
Tja, wat zal ik zeggen. De moet begint mij in de schoenen te zakken. Vorig jaar had ik mijn eerste MK in mei en in oktober de MA. Daarna toch echt geklust, maar ..... . nee het lijkt niet meer te lukken.

Van de meiden om mij heen lijkt iedereen zwanger. En wij (ik) willen nog zo graag een tweede. Zou ik te oud zijn vraag ik me dan af. Of is er iets anders mis. Misschien te ongeduldig te eager?

Was mijn dochter toch een toevalstreffer na zoveel jaar niet zwanger mogen worden? (door medicatie) Wat koester ik haar toch, maar gun haar ook een zusje of broertje.

Ik voel me intussen diep ongelukkig en een beetje wanhopig worden.

Ach, de opmerking je hebt al een dochter is waar, maar een dooddoener als je ze graag een tweede wilt.

Sorry voor de tirade, ik moest het gewoon even kwijt.

Hoi Fokan,

Hoe lang ben je al bezig voor een tweede? Ik was bij de eerste binnen no time zwanger en voor de tweede duurde het een jaar. Ik vond het heel moeilijk om te moeten wachten en was steeds heel verdrietig dat ik niet zwanger werd. Als je eenmaal gericht bent op nog een kindje is het toch iedere keer weer een teleurstelling als het niet lukt. En je hebt er geen controle over wanneer het gaat gebeuren. Ik wens jou heel veel succes met het zwanger worden en sterkte met je verdriet. Het is niet niks. Ik begrijp dat je het kwijt moest...

Hoi Fokan,

Snap dat je je rot voelt en wat is het toch fijn dat je dat hier even kwijt kan........ Het maakt niet uit hoeveel kinderen je hebt. Als je een wens hebt voor een kindje dan wil je dat natuurlijk graag en het liefst zo snel mogelijk. En wat duurt wachten dan lang en wat wordt je er onzeker van...... Gaat het nog wel lukken enz. Ik weet er alles van zijn Alweer ruim een jaar bezig voor ons eerste kindje.

Meis geef de moed niet op het komt vast goed!

Ik zit in dezelfde situatie (behalve dat ik geen MK heb gehad). En herken jouw twijfels ook. Mijn eerste dochtertje liet anderhalf jaar op zich wachten, we zitten nu al weer in ronde 14. Dat wij niet übervruchtbaar zijn is duidelijk, en misschien was het inderdaad wel een wonder dat ik zwanger werd. We kijken het nog even aan en anders toch de MM maar weer in. Misschien helpt een HSG wel, dat was vorige keer denk ik ook het geval.

Maar ik zie er erg tegenop om weer al die onderzoeken te doen.

Wenser

Terug
Bovenaan