even stoom afblazen

Hoi meiden,

even mopperen hoor... Ik ben de vorige week weer begonnen met werken. Het is best wel een puinzooi en ik heb het nu eigenlijk alweer gehad daaro.
Vorige week maandag, mijn laatste verlofdag ben ik samen met Wout naar mijn werk gegaan omdat er een belangrijke studiedag was. We zouden te horen krijgen welke kids in welke groep en welke juf ervoor. Niet dus. Gggrrr. Voor niets met mn menneke naar mijn werk gereden. Dinsdag eerste werkdag. Super om de kids weer te zien en die reageerden ook onzettend leuk. Alleen was mn assistente ziek en was er geen vervanging. Pauze? Ja, dat moet je dan maar proberen te regelen met collega's. Kolven? Wat is dat? Moet dat ook nog? ZUCHT. Een en al geregel dus al. Mijn duopartner is daarnaast ziek en er is dus veel blijven liggen. Vandaag weer gewerkt en ja hoor... m'n assistente ADV. Weer alleen dus en als een gek alles proberen te regelen. Zo moe! Morgen nog een dagje werken en dan gelukkig alweer weekend. En dan nog een weekje en dan ... VAKANTIE !!! Erg he, dat je er zo snel alweer zo moe van kunt zijn? (en dan heb ik het geeneens over het moeten achterlaten van dat kleine ventje en zijn grote broer...

He meis
Balen zeg om zo te beginnen.
Ik werk ook in het onderwijs
Werk je in het speciaal onderwijs, omdat je assistenten hebt?
Ik werk in het speciaal onderwijs cl 4.
Ik zou 2 wk geleden starten maar doordat ik nog last heb v m'n keizersnee zit ik tot na de vakantie in de ziektewet.
Ben blij want het is een zwaar&erg leuk beroep.
Nog even doorbijten. Idd bijna vakantie!! :)
Enne wat betreft kolven--> ze zijn jou verplicht om tijd te geven om te kolven. Pas goed op jezelf he? en neem je pauze!
x

he , waarom ben jij nog gaan werken voor de vakantie?? Ik ben ook juf, maar mij niet gezien hoor! Ik had tot 1 juli verlof en school sloot 3 juli. Sloot mooi aan, en als het niet aansloot, dan had ik twee weekjes ouderschapsverlof genomen! Ik start dus in augustus weer met een verse klas.
en het kolven, dat herken ik wel.
Ik ga nu voor de derde keer (derde kindje) kolven, het is nu ein-de-lijk doorgedrongen dat ik daar RECHT op heb!
Dus nu hoef ik niet meer in de pauze om 12 uur, maar mag ik onder schooltijd. Om 11 uur en om half 3.
Juf zijn is super, maar ook heavy; Ik zit nog half in de ziektewet vanwege mn bekken. Ik hoop dat ik straks in aug weer zover opgeknapt ben, dat ik weer twee hele dagen kan werken. geniet van je vakantie!!

Groetjes Mari

Hoi dames,

jee, wat word er dan irritant moeilijk gedaan over dat kolven. Je kunt daar ook folders van opvragen en onder je baas zijn neus duwen. Natuurlijk kun je zelf ook meedenken, maar als je baas bij voorbaat al moeilijk gaat doen, moet je echt op je strepen staan.

Terug
Bovenaan