<p>Dames ,</p><p> Ik moet toch echt even me hart luchten.</p><p> </p><p>ik ben moeder van een bijna 3 maanden oude baby , echt wel een schatje. Dit is mijn eerste dus ben nogal een guppie hierin. In de 3 maanden ben ik mijn dochter natuurlijk goed gaan kennen. Maar toch loop ik tegen dingen goed aan en vind ik bepaalde dingen nog spannend… </p><p>zoals dat ik dit weekend weer moet werken.. nu vind ik het echt heerlijk om even wat anders te doen dan mama zijn. Toch heeft dit kleine meisje 9 maanden in me gezeten en 3 maanden naast mij. Het geeft ergens goed gevoel om te werken maar ik ben een behoorlijke controle freak en vind het moeilijk om de zorg uit handen te geven. Ik heb persoonlijke dingen met haar mee gemaakt waardoor ik mij dus extra verantwoordelijk voel! <br /><br />Het wordt nu nog even wat moeilijker omdat ze denk ik in een sprong zit en echt veel huilt. Zodra ik der neerleg knalt ze in tranen uit , is wat hongerig maar niet perce en wilt niet zomaar gaan slapen. Nu komt die sprong ook slecht uit aangezien we met bakeren aan het afbouwen zijn en der lekker stevig in stoppen. </p><p>Ook met mijn man loopt het soms erg stroef en zit er soms veel spanning tussen ons. Sinds haar geboorte heeft hij een nieuwe baan en is soms tot kwart over 7 en half 8 pas thuis als hij om kwart voor 6 sochtend vertrekt hier. Dat betekend dat ik volledige zorg draai voor mijn dochter aangezien mijn ouders ver weg wonen en zijn ouders flinke gezondheidsproblemen hebben. Mijn vriendinnen zijn ook met jonge kindjes dus die hebben t druk zat. <br />Mijn man is makkelijk en soms vind ik laks. Komt thuis en komt dan ook echt thuis.. als jullie snappen wat ik bedoel. Het regeltje van ik ben moe , wat eten we enz. Hij ziet dingen niet die schoongemaakt moeten worden en als ik er wat van zeg , dan ben ik mezelf niet en heb ik last van me hormonen. Nu eet hij zelf ook kei ongezond en rook tie als een ketter maar hij lijkt t niet in te zien. Ook zijn werk is niet normaal meer en soms eet ik heel veel avonden alleen. Bespreekbaar maken op z’n werk gaat niet.. ons dochtertje heeft al vrijwel niemand waar ze echt op kan leunen dan ons. </p><p>lieve dames überhaupt bedankt dat je dit wilde lezen.. ik zoek alleen ff andere mama’s die het ook spannend vonden toen ze hun kleintje aan andere gingen toe vertrouwen en weer aan de slag gingen… en misschien die ook in zo’n zelfde situatie zitten als ik. Gewoon iemand die ik niet ken maar die zegt ; komt goed ! </p>