even ter geruststelling

hallo allemaal,

zoals sommigen misschien weten heb ik gisteren een echo gehad, kreeg een inwendige echo omdat ik pas 8 weken zwanger ben, is daar de standaard proceduren en dan pas weer een echo met 20 weken, lange tijd ertussen he?

alles was goed, goede hartactie, termijn van 8 weken klopt ook.

wat een wonder om zoiets te zien!!!!!!

nu heb ik gisteren na de echo echt vreselijke buikpijn gehad, kon soms echt niet staan van de pijn!!

is dit de nawerking van de inwendige echo?
heb geen bloedverlies gehad, wrs zijn mijn darmen overstuur maar hoop dat ik door jullie antwoorden weer wat gerustgesteld kan worden, ben erg onzeker, zou het liefst iedere dag wel een echo willen hebben om te zien dat het goed gaat met ons wondertje!!!!!

sorry voor het lange berichtje,
mamma lollifantje.

Hallo!

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik heb ook een paar keer een inwendige echo gehad, maar geen enkele keer buikpijn erna. Wil je niet ongerust maken, maar dat je pijn hebt na een inwendige echo is niet normaal..
Tevens zou ik een echo eisen met 12 weken, dan kunnen ze weer wat meer zien. En je hebt die bevestiging dat alles goed is toch weer nodig. Geven ze dat niet daar, dan zou ik naar een andere verlosk gaan, of misschien bij een echoburo een pretecho laten maken.
Als je je ongerust maakt over de buikpijn, gewoon naar je verloskundige/gyn bellen, daar zijn ze voor.

Hoi!

Ik heb twee keer een inwendige echo gehad. Dit was niet tijdens mijn zwangerschap, maar voor een andere reden. De eerste keer had ik onverklaarbare buikpijn en konden ze er niet achter komen wat het was. Bleek een spastische darm te zijn met een flinke verstopping. Ik kon toen zowat niet lopen van de buikpijn. Van die inwendige echo heb ik helemaal geen last gehad.

Aan het begin van het jaar heb ik er nog 1 gehad, omdat we voor onderzoeken naar de gyn waren gegaan omdat we al twee jaar bezig waren en het nog niet gelukt was om zwanger te worden. Toen had ik een ongelooflijk secreet van een echoscopiste. Die heeft mij zo verschrikkelijk pijn gedaan met die probe! Ik heb er drie dagen last van gehad. Dat ging echt niet zachtzinnig. Alsof ze het ding gebruikte als staafmixer om mijn ingewanden te pureren!
Het kan dus wel. Maar als je je niet prettig voelt, gewoon de verloskundige bellen, zij kan je beter geruststellen!

Sterkte ermee!

Groetjes Lilian

Mijn inwendige echo heeft ook de boel opgeschud, ik heb nl ook een cyste en daardoor kon hij er inwendig niet goed bij. Na veel geduw en getrek toch maar uitwendig de echo gedaan en toen zag hij eindelijk de vrucht van 2,5 cm, de termijn klopt ongeveer, maar door de uitwendige echo is dit dus niet heel precies.
Toen nog duwen op mijn buik om de hartslag te zoeken en ook die kwam toen tevoorschijn.
De dagen daarna had ik ook een gevoelige buik, en ik wijt dat ook wel een beetje aan de echo.

Ik zou me dus niet teveel zorgen maken, dat probeer ik ook maar niet te doen, die man heeft nu eenmaal heel erg geroerd in mijn potje.....

gr Sandra

hallo allemaal,
bedankt voor jullie reacties, heeft me gerustgesteld.

nou, die buikpijn kwam dus van mijn darmen af, ben al een paar keer naar het toilet gerend en nu is de buikpijn weg, sorry voor dit lekkere verhaal

heb van mijn familie uit al slecht darmen maar nu met mijn zwangerschap is alles nog vervelender geworden, kan soms 5 dagen niet en dan gaat het ineens zoooooooooo hard dat ik er echt niet lekker van ben!!!

heb het er graag voor over, ben zo blij met deze zwangerschap!

bedankt meiden voor het lezen en reageren, bij een 1e is alles erg spannend!

liefs lollifantje

Terug
Bovenaan