Even tips nodig mbt namen

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Onze dochter heet Mette (2e naam Nina). Nu zoeken we voor zowel een jongen als een meisje een naam die er bij past. Mette is scandinavisch en eigenlijk willen we iets in die stijl. Namen als Faith, Amy ed zijn niet onze stijl. Ik vind namen als Tess, Jesper ed wel grappig maar DE naam hebben we niet gevonden nog.
Wie o wie heeft er suggesties bij Mette en dan bij voorkeur iets scandinavisch of Fries.

lfs ing

hoi,

vind je finn geen leuke naam en marit?

ik ken je overigens nog van het forum toen je zwanger was van de vorige!

groetjes

Hi Inge,

Supermooie naam, Mette!!!
wat vind je van Jorg, Jorn of Jor  voor een jongen en van Laure voor een meisje?

groetjes en succes!

Er zijn tegenwoordig veel sites waar je Scandinavische of Friese namen kan zoeken. Ik heb ze laatst allemaal verwijdert omdat wij al uit de naam zijn dus kan je ze zo niet geven.
Deze zijn bij ons afgevallen

Meisje; Femke, Famke, Janne
Jongen; Jens, Jannick, Kalle, Tibo

Hallo Inge,

Een kennis van me heeft haar dochters Kaja en Lina genoemd. Da's allebei scandinavisch, beiden stammen af van Catharina en dat betekent dan weer iets van zelfstandige vrouw, geloof ik. Misschien heb je er wat aan!

Voor jongens weet ik niet zoveel, Lars, Jens, dat soort namen? Die zijn alleen wel errug populair op het moment, ik weet niet of je dat een probleem vindt. Zelf zijn we er ook nog niet uit voor een jongen, we zoeken iets lekker Hollands. Het hoeft nergens bij te passen, dat scheelt (nouja, bij onze eigen nogal hollandse voor- en achternamen zou wel leuk zijn op zich, Latoya en Dwayne vallen af zeg maar.)

Groetjes,

Femke

Hey,

Toch moeilijker he...bij n tweede een passende naam te verzinnen.

Voor Joris hadden we als het een meisje was geweest als tweede naam Lilia, is ook een scandinavische naam als ik me niet vergis.
Als jongensnaam vind ik Joas/ Joaz erg mooi, dit is Joris zijn tweede naam.

Groetjes

He Inge,

Ik heb wel wat namen hoor, wie weet..

Jelle
Jurre
Tijmen

en voor een meisje

Ymke
Renske
Silke

Geen idee of ze allemaal Fries zijn, maar sommigen in ieder geval wel !

Willen jullie weten of Mette een broer of een zus krijgt ?

( Ben ik gewoon nieuwsgierig naar hoor)

Verder alles goed met de zwangerschap en je kleine meisje ?

Groetjes, Sophie

Haai!

Bedankt voor de lijstjes! Vooralsnog willen we het dit keer NIET weten. De vorige keer was het allemaal zo medisch (wisten we het met 12 weken door een vlokkentest) dat we het nu wat normaler willen doen. Maargoed even kijken of we dit vol kunnen houden!

gr.Ing

Terug
Bovenaan