Even trots zijn...

...ik wilde dit even met jullie delen, de meeste van jullie zijn ook al begonnen met zindelijkheidstraining. Wij hier dus ook, al gauw was Jesse overdag zindelijk, tot onze grote verbazing kon hij zelfs alles netjes ophouden tot we ook bij de WC of thuis waren.
Maar van de week had ik toch ruzie met de kleine man in de badkamer. Hij krijgt normaal 's nachts een luier aan zodat die 's ochtends meestal weer droog de prullenbak in kan...maar ja je weet maar nooit! Maar goed, nu mocht die luier niet om. Ik proberen hem om te doen en zeggen dat het toch echt moest, maar mooi dat die luier dwars door de badkamer vloog....nou okay dan, we gingen het proberen....en nu kan ik supertrots vertellen dat hij al 3 nachten helemaal droog is....owh wat vind ik dat knap!! En hij wordt ook echt wakker van....hey ik ben nog droog, dus nu mag ik een sticker verdienen.

En als we dan beneden zijn, dan mag hij een sticker op z'n stickervel plakken....en nu nog 5 dagen plakken en dan mag hij een cadeau uitzoeken!!

Ik vind het dus best wel knap, dat hij binnen een maand helemaal zindelijk is geworden, ik ben er eerlijk gezegd verbaasd over en had verwacht dat het nog lang zou duren, zoals ik van andere moeders heb begrepen...maar toch ben er erg trots!

Zijn er nog meer kids die zo snel zindelijk worden? Want wij hebben er eigenlijk niet veel aandacht aan besteed, alleen een stickervel gemaakt...

gr. Angel

Wat super knap van Jesse!!! Ik moet zeggen dat ik zo om mij heen zulke verhalen hoor, maar helaas niet bij onze kinderen, hihi.
Patrick heeft heel wat voeten in aarde gehad voor die zindelijk was (maar toen hij overdag eenmaal zindelijk was, volgde de nacht snel) en ilona....poeh....we hebben nog ff natuurlijk, maar mevrouw plast op het potje wanneer het haar uitkomt. Soms gaat dat dagen goed en soms heeft ze er geen zin in. Ze wil ook ABSOLUUT niet op de wc. Dus......JIJ MAG MET RECHT REUZE TROTS ZIJN OP JE PEUTER!!!! Raar he dat ie nu ineens uit de luiers is? Maar ook wel super makkelijk toch met weggaan enzo!

Whaaaaa!! Ik word echt jaloers op je zeg!!! Dylano vind het nog veelste fijn om een luier aan te hebben, en hijs de oudste onder onze kids, kun je nagaan :-S. Hij heeft soms een paar dagen dat hij op de WC wilt, maar verder vind hij het prima, en wil ik hem op de WC zetten als hij moet poepen, word het een drama.. Dan geef ik toch maar toe, want het moet geen strijd gaan worden vind ik.
Maar toch.. Ik vind het wel tijd worden hoor!

Dus echt heeeeeeel erg knap van Jesse hoor! Daar mag je zeker trots op zijn!

Liefs Deb.

Hey, knap van Jesse hoor, en al helemaal s'nachts droog!!
Lieve is ook wel vlot,, ze is zindelijk overdag sinds ze 2 jr en 5 mnd is..Nu dus een maand of twee.
Ze heeft het helemaal zelf gedaan..we hebben er geen moeite voor gedaan.
Dus heerlijk!
De nachten heeft ze wel een luier nodig, maar dat is heel normaal op deze leeftijd..Ze kan dan ook nog niet haar bed uit, misschien dat het straks anders word als ze een groot bed heeft!
Ik zie in mijn werk op het kdv ook dat drie jaar vaker voorkomt dat kids zindelijk worden, dan met twee jaar hoor..Het komt vanzelf als ze er aan toe zijn..Pushen werkt vaak juist tegen!!
Succes allemaal..
Ook een trotse mama..haha, Rina

Heel knap hoor! Wat ben je dan trots hè? Super!

Onze Amy wordt in juni 3. Haar hebben we 1 januari geen luier meer aangedaan - gewoon cold turkey. Gezegd dat ze het steeds moet zeggen als ze moet plassen. De eerste 2 dagen had ze soms een ongelukje maar het ging prima. Toen heb ik tijdens het dutje geen luier meer aangegeven, Ging ook goed. Toen werd ze de 4e dag 's ochtends droog wakker en heb ik haar meteen zonder luier laten slapen. Dus in één week was onze dame zindelijk!

Ze heeft sindsdien 3x in bed geplast maar ik heb van die bescherm dingen in bed liggen dus dat is zo verschoond. Maar ik heb haar na die eerste week nóóit meer een luier aangedaan. Ceremonieel weggegeven, samen met Amy haha.

Succes allemaal, het komt vanzelf!!

Terug
Bovenaan