Even uit haar ritme....

Hallo,

Hier even een radeloze moeder......
Madeleine is van 14 april en ze heeft al vrij snel een goed ritme ontwikkeld. Voor ons makkelijk maar voor haar ook.

Ze heeft alleen sinds een paar dagen wat rommelige dagen. Ze huilt wat meer en ze slaapt minder. Ik kan er niet zo goed tegen om haar te laten huilen. Nu moet ik haar wel even laten huilen zodat ze gaat slapen. Ze was wel heel erg aan het gapen, dus erg moe. Normaal ligt ze om  12 uur  op bed en  heb ik haar er maar weer uit gehaald, maar goed ik heb d'r net weer teruggelegd en weer huilen huilen huilen. Pffff  ze is nu effies stil. Zo dan heeft het schrijven van dit stukje wel even geholpen.  

Misschien heeft zo'n sprongetje, maar ik vind het zo erg om d'r even te moeten laten huilen. Iemand tips?

Groetjes Veronique  

Tijdens dit vorige sprongetje (rond 19 weken, maar de hangerigheid begon bij ons al met 14 weken...) had Christian regelmatig moeilijke dagen, vooral wat slapen betreft. Ik heb hem vaak letterlijk in slaap moeten wiegen, in bedje bleef hij maar krijsen, ookal was hij uitgeput (zichtbaar aan alles!). Ik neem hem dan heel stevig in de armen zodat hij armen en beentjes niet kan bewegen en houdt zijn hoofdje dichtbij mijn hart. ( een soort inbakeren eigenlijk...) Dan rustig heen en weer wiegen, zacht sussen en niets zeggen. De speen in zijn mondje en volhouden als hij hem er weer uitspuugt, gewoon weer terugstoppen. Met deze manier slaapt hij meestal na 20 minuten (met veel oplevingen, dat hij in slaap lijkt te vallen, maar dan toch weer helemaal opnieuw overstuur begint te huilen en spartelen). Dan moet ik meestal nog even 5 minuten met een slapend kind blijven zitten, voordat ik hem in bedje kan leggen. Als ik dat te vroeg probeer: ploep, oogjes weer open en krijsen, krijsen... En dan begin ik maar weer opnieuw: speentje, wiegen, sussen... De aanhouder wint. En mama is de enige die het kan bij ons thuis...

Ik laat hem dus niet huilen in zijn bedje... Misschien kun je dit ook eens proberen? Je verwent je kindje er echt niet mee, zodra het sprongetje voorbij was heb ik niet meer hoeven doen en zowieso niet iedere dag of ieder slaapje.

Heel veel succes!

Groetjes, Karin
Mama van Christian (23 weken)  

Terug
Bovenaan