A
Anoniem
Guest
hoi allemaal,
ben gisteren na ziekenhuis geweest had steeds last van blaasonsteking ze zijn er achter gekomen dat ik een overactieve blaas heb en medicijnen werken niet dus binnen kort moet ik onder narcose en gaan ze botox in brengen dat is het volgende
Botuline toxine / Botox
Wat is botuline toxine?
Botuline toxine, beter bekend onder de merknaam Botox, is de laatste jaren zeer populair geworden als 'wondermiddel' tegen rimpels. Het is een natuurlijk gif dat wordt gemaakt door de bacterie Clostridium botulinum en is voor zover bekend het sterkste gif dat er is. Het kan botulisme veroorzaken, een ziekte die ernstige verlammingsverschijnselen geeft.
Toch zijn injecties met zeer kleine hoeveelheden botuline toxine een veilig middel bij de behandeling van onder andere:
overmatig zweten (hyperhidrose);
spasticiteit, bijvoorbeeld bij infantiele encefalopathie of na een CVA / beroerte;
diverse vormen van dystonie (een groep ziekten waarbij de spierspanning in het lichaam te hoog is), zoals torticollis spasmodica, blefarospasme, schrijverskramp en spasmodische dysfonie;
urine incontinentie, bijvoorbeeld door een overactieve blaas;
rimpels.
Botuline toxine werkt als een soort spierontspanner. Het zorgt ervoor dat de spier die geïnjecteerd wordt geen signalen meer doorkrijgt van de aansturende zenuw. De spier verslapt daardoor. Na een aantal maanden moet de behandeling herhaald worden. De zenuw heeft dan nieuwe vertakkingen gemaakt die de spier weer opdracht geven om te gaan samentrekken.
niet dat ik straks een boel vragen moet beantwoorden over wat botox is
vrijdag moet ik weer na het ziekenhuis dan even dan gaat een arts me vertellen wat er precies gaat gebeuren en wanneer de narcose plaats vind
Dus ik stel het zwanger worden eerst uit want wil natuurlijk eerst gezond zijn en ik weet niet of het middel wel tegen de zwangerschap kan dus ja voor alle veilig heid dan maar even rustig aan doen en ik zie dan vanzelf wel wanneer het komt en dan hou ik me er ook niet zoveel mee bezig
maar ik hou jullie op de hoogte
Groetjes veel liefs marina