Even van me af schrijven hoor !

Hoi allemaal,

Nu heb ik het forum even nodig om van me af te schrijven.. pff
Ik zit er een beetje doorheen.
Gister zo'n enorm emotionele dag gehad ! Mijn hond van bijna 10 is de laatste tijd niet echt helemaal fit.. dus voor de zekerheid toch maar even een check up laten doen bij de dierenarts.
Hij voelde een verdikking in de buik, maar kon zo niet zeggen wat het was. Er moest een echo gemaakt worden.. (ik al helemaal in tranen meteen...pff hormonen;))
Eerst moest zijn buik kaalgeschoren worden.. nou doe dat maar eens bij zo'n grote hond !! Hij moest op zijn rug gelegd worden.. met 5 man sterk gebeurde het ! Daarna een half uur op z'n rug voor de echo !!!! Ongelofelijk hoe snel dat beest ademde !! Werd er zo naar van !! Ik dacht: die valt ter plekke neer zo ! Maar dat viel gelukkig mee. Ik zat ondertussen met mijn dikke buik, moeilijk op de grond en hield zijn kop vast om hem zo goed als het kon te kalmeren.
Nou het bleek meteen al foute boel te zijn !
Er zat een enorm gezwel. Eerst dachten ze in zijn lever, dus de tranen stroomden over mijn wangen... maar het bleek achteraf gelukkig zijn milt te zijn geweest ! De lever was toch schoon.
Toen werd er nog een foto van zijn longen gemaakt en dat was gelukkig ook goed..

Maar toen beslissen... opereren ja of nee.. de arts zei als je er niets aan doet dan is euthanasie de enige oplossing.... (traaaaaaanen !!!!!) of de milt eruit halen. We hadden 1/3 kans dat het goedaardig zou zijn en tja als het kwaadaardig is, dan zijn zijn dagen ook geteld..
De arts had gelukkig tijd en kon hem meteen in slaap brengen.. Hij is in mijn armen onder narcose gegaan. Wij naar huis en later werden we gebeld dat de operatie technisch gelukt is !! Zijn milt was nog groter dan een standaard ballon !! Echt idioot groot ! Dus het is nu afwachten tot het onderzoek of het goed of slecht is..

De hond moest vanacht blijven en vanmorgen hebben we hem opgehaald.. de hele avond en nacht had ik stress.. komen we aan, doet die hond alsof er niets aan de hand is !!!!!!!!!!!! Super vrolijk en sprong zo de auto in !! (dacht bij mezelf als ik dit ook meteen zou kunnen doen na die bevalling..dat is minder heftig dan zo'n enorme zware operatie als van hem haha;-))

Nou ja nu is het afwachten, maar ik heb goede hoop !!! Het was allemaal super schrikken want dit hadden we niet verwacht ! En oud is hij nog niet, dus moest er niet aan denken dat ik hem moest in laten slapen !! Het is toch je maatje !!! Ik wil hem graag nog even een tijdje bij me hebben !

toen ik gister thuis kwam, had ik enorm last van mijn buik !! Was keihard en ook steken ! Gelukkig is het nu wel beter, maar voel me nog steeds suf en uit mijn doen.. Heb echt zoveel gejankt gister !

Nou sorry voor mijn lange verhaal.. en tja over je hond praten op dit forum past misschien niet, maar moest het ff kwijt voor mezelf. Het zat gewoon zo hoog !!
Nu maar relaxen en die gekke hond vertroetelen ;) Hij moet toch nog die kleine van ons meemaken vind ik haha ;) hij wacht nog maar even met doodgaan !!!

Fijn weekend alvast voor iedereen !

Liefs !

over je hond mag jehier ok praten hoor.. ik heb er ook 1 van 1 jaar...
wel zielig en vooral als je hem zolang al hebt. mijn man is meestal voor dierenarts klussen.. brr vind dat ook niks..
die stakker.. best zielig.die van mij moet binnenkort geholpen worden moet nog bellen voor afspraak ze is nu voor de 2e keer loops (Smerig maar wel lekker vast voor de kraamtijd gehad!) en wil ze er na laten helpen denk.. succes met je beesie!

Inderdaad! Over je hond mag je rustig schrijven. En de tranen die je hebt gelaten zijn niet voor niets geweest. Hopelijk knapt hij snel weer op en blijft het goedgaan met hem! Geniet!!!

Terug
Bovenaan