Even van me af schrijven.....

Hoi allemaal,
ik moet mijn verhaal even een beetje kwijt dus vandaar dat ik jullie er maar even mee lastig val..
Volgens de geleerden van het internet moet ik nu 6 weken en 2 dagen zwanger zijn..
Ik heb de vk gebeld en zou daar 7 okt moeten zijn.. Nu heb ik vorige week toch redelijk bloedverlies gehad.. Geen krampen oid en ook niet zo erg als een normale menstruatie maar genoeg om toch van in de stress te schieten..
Ik heb mijn echo kunnen verplaatsen naar 1 okt maar ik ben zoooo bang dat het niet goed is gegaan.. Ik doe alle mogelijke moeite om rustig te blijven maar ben daar niet zo heel goed in.. Eerder een echo was niet mogelijk volgens de vk.. (heb zelfs nog een andere vk gebeld).. Wat doen jullie om jezelf een beetje rustig te houden?
Ik heb nog steeds last van misselijkheid en zere borsten, of kan dat altijd aan blijven houden? ooh bah.. zit mezelf alweer helemaal gek te maken.. hebben jullie misschien nog tips of ideeën?
Groetjes Sandy

Hey Sandy,
jeetje, snap dat je behoorlijk geschrokken bent.
Het hoeft idd niets te betekenen maar toch spannend... Fijn dat je een weekje eerder naar vk mag, maar je telt vast de dagen.
Als het je een beetje geruststeld, m'n beste vriendinnetje heeft haar hele zwangerschap bloedverlies gehad, maar zonder een gezonde zoon gekregen..

Het volgende vond ik op de site.....Hoop dat't je een beetje geruststeld....
Zet hem op,en zal voor je duimen!!!

Knuf

Wanneer kun je bloed verliezen?
.Bloedverlies kan veroorzaakt worden omdat het bevruchte eitje zich in de baarmoederwand innestelt. Ook een blaasontsteking kan voor wat bloedverlies en een branderig gevoel bij het plassen zorgen. Een blaasontsteking verdwijnt overigens niet vanzelf. Daarvoor zal de huisarts je een antibioticum voorschrijven. Vertel wel dat je zwanger bent, zodat de arts een middel kan geven dat geen kwaad kan voor je baby.

Ook meteen na het vrijen kun je wat bloed verliezen. De zwangerschapshormonen zorgen ervoor dat je baarmoeder en de baarmoedermond nu extra doorbloed zijn. De bloedvaatjes liggen aan de oppervlakte en kunnen tijdens het vrijen makkelijk openspringen. Het bloeden stopt vanzelf, ook al duurt het soms 24 tot 36 uur.

Soms verlies je maanden achtereen wat bloed op momenten dat je eigenlijk een menstruatie zou moeten hebben. Deze ‘menstruatie’ duurt een paar dagen en het bloedverlies is minder dan als je ongesteld bent. De oorzaak hiervan zijn de wisselende (zwangerschaps)hormonen. Het bloeden gaat vanzelf over..
...Wanneer moet ik me zorgen maken?
.Verlopen de eerste weken van de zwangerschap zonder problemen en krijg je opeens flinke buikpijn en verlies je bloed, dan kan er sprake zijn van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Het vruchtje heeft zich dan niet ín de baarmoeder genesteld, maar daarbuiten. Een echo geeft al snel duidelijkheid hierover.

Bij een ‘mola-zwangerschap’ verlies je ook wat bloed. Je baarmoeder lijkt te groot voor de duur van je zwangerschap. Op de echo is te zien dat in plaats van een vruchtje en een kloppend hartje de baarmoeder gevuld is met vele kleine blaasjes. Kort na het ontdekken van de mola-zwangerschap word je gecuretteerd. Ook wordt vaak een longfoto gemaakt, omdat de blaasjes zich soms naar je longen verspreiden. Vaak word je behandeld met medicijnen en zul je een poos moeten wachten voordat je opnieuw zwanger wordt.

Verlies je bloed en/of vocht en heb je menstruatieachtige buikkrampen, dan kan dat wijzen op een miskraam. Blijft de baarmoeder zich samentrekken, neemt bloedverlies en pijn toe en verlies je ook nog stolsels en stukjes weefsel, dan is de kans groot dat je een miskraam hebt. Een echo geeft uitsluitsel..
...Wanneer moet ik m'n verloskundige of arts waarschuwen?
.Als je een beetje oud bruin bloed verliest, kun je afwachten wat er gaat gebeuren. Is het bloed helderrood dat blijft doordruppelen en heb je ook buikpijn en/of koorts, bel dan meteen. Verlies je flink wat bloed of bloed met stolsels en weefsel, neem ook dan snel contact op. Bij twijfel en ongerustheid: altijd bellen!.
...Kan ik er zelf iets doen om bloedverlies te stoppen?
.In de meeste gevallen stopt het bloedverlies vanzelf. Bij een dreigende miskraam, een mola-zwangerschap of een buitenbaarmoederlijke zwangerschap kun je niets doen om het bloedverlies te laten ophouden.

heeey, ik ben van het maartforum 2010.....ik heb wel 2x al met 6 weken een echo gehad! Ze kunnen zelfs als het uitwendig nog niet te zien is een inwendige echo doen! Bij lukte het uitwendig.
Ik snap je onzekerheid en zou als ik jou was toch nog een keer de vk bellen en zeggen dat je echt vandaag of morgen een echo wil hoor! Nog meer dan een week wachten is toch veel te lang als je bloed hebt verloren! Niet dat het iets hoeft te betekenen hoor, maar alleen al voor je eigen gemoedsrust! Stress is erg slecht voor de baby en de moeder, zeg dat maar tegen de vk!
Succes meid! Laat je ff weten??

Liefs Kim, mama van Liam, bijna 6 maandjes alweer :)

Ik kom van het April forum en heb een echo gehad met 6 weken en 4 dagen uitwendig. Ik voelde me ook heel erg onzeker en ik mocht bij mijn vk pas komen met 10 weken. Nou dat werd me echt te veel dus heb zelf een echo bureau gebeld om te kijken of ik daar eerder terecht kon. Ik moest wel betalen maar als we niks zouden zien hoefde ik niet te betalen en mocht ik een week later weer terug komen. Uit eindelijk heb ik een prachtige echo gehad en mocht ik alsnog 2 weken later gratis komen.

als je het echt wil kan je het ook zo proberen. ik vond het de 30 euro meer als waard. en heb daarna heerlijk kunnen slapen.

groetjes
Raya 12 weken zwanger

Ik kan me je zorgen goed voorstellen. Hou alles wel gewoon open! Het hoeft niks te betekenen, zeker als je klachten niet afnemen. En zeker als ze nog toenemen dan is dat helemaal een goed teken. Ik duim met je mee... ik hbe ook 1 okt een echo... ben dan 9 weken!

bedankt voor jullie reactie allemaal.. Echt super.. ik ga proberen rustig aan te doen.. meer dan afwachten kan ik nu helaas echt niet.. zal jullie op de hoogte houden wat betreft mijn echo uitslag.. vandaag de verwijsbrief opgehaald en ik ben nu echt de dagen aan het aftellen.. begin ook aardig chaggie te worden en dat heeft mijn vriend ook in de gaten..
Gaan we samen aftellen Bloempje? haha..
liefs Sandy

ben nu al aan het aftellen, maar probeer zoveel mogelijk mezelf te vermaken en er niet teveel aan te denken! Ik heb er zoveel zin in en tegelijk ben ik soms ook zo bang dat het allemaal toch niet goed zal zijn! daarentegen voel ik me elke dag wel zwanger en heb er een goed gevoel over... mijn borsten doen soms bij tijden echt pijn en ik ben de afgelopen dagen helemaal niet fit geweest, de hele dag niet... vreselijk. Vandaag alleen vanmorgen, dat scheelt wel.
Dus... veel afleiding zoeken en net doen alsof je er nog lang niet heen moet... haha!

Ik ben ook als de dood dat er iets niet goed is.. gister op het werk de stand van zaken verteld omdat ik ook met rontgen straling enzo zit.. ook verteld dat ik 1 okt de echo heb enz enz.. ze pakten het heel erg goed op en behalve mijn werkgever weet niemand het verder. Maar ik heb soms ook dagen die heel erg goed gaan en dat ik niks voel.. Ik schiet dan echt spontaan weer in de stress.. Heb soms ook het idee dat ik het me meer in zit te beelden (tenminste daar ben ik heel erg bang voor).. Bleh.. wat een gedoe.. nog 9 dagen..

Terug
Bovenaan