Even van me af schrijven..

Ik maak me zorgen..
Mijn man heeft Retinoblastoom gehad (tumor in je oog) op jonge leeftijf. Uiteindelijk is toen hij 5 jaar was zijn oog verwijderd. Toen was er nog niet zo veel over bekend, is inmiddels 35 jaar geleden. Zijn moeder had ons gezegd dat we het wel in de gaten moeten houden als we eventueel kinderen zouden krijgen.
Vorige keer heb ik het met erover gehad met het CB. Ze adviseerden me even contact op te nemen met de ha zodat ze konden bekijken of het erfelijk was ja of nee.
Nou vandaag gedaan. Je hebt 2 varianten waarbij 1 erfelijk is. Dus we zijn toch doorverwezen naar de oogarts. Gelukkig maar, dan kunnen we het in ieder geval ind e gaten houden mocht er toch iets aan de hand zin. Zijn we er iig direct bij.

Maar ik heb vanmiddag even gegoogled.. en even alles gelezen.. pfff word er helemaal nerveus van.. als ik de verhalen lees van mensen die het hebben gehad (het is een oogziekte bij kinderen.. komt voor tot ze 5 jaar zijn als ik het goed begreep). je word er helemaal eng van... bij sommige is het ontdekt toen ze nog maar 4maanden oud waren !! kan je nagaan ! Dat is Jari nu bijna.. ik zou er niet aan moeten denken at de gevolgen zijn !
De ernstige variant is dat het beide ogen zou kunnen beschadigen.. dan moeten ze er beiden uit ! daar wil je toch niet over nadenken !!! pfff stel je voor !????? ahhh krijg de rillingen..

Mijn man heeft het altijd er heel erg moeilijk mee gehad... toen hij mij heeft ontmoet 4 jaar geleden heeft hij het eindeijk geaccepteerd.. tot die tijd vond hij het verschrikkelijk.. en schaamde zich diep.. Heb dat altijd zo sneu gevonden.

Nou ik moest het even kwijt.. ben echt ontdaan.. Heb een verwijsbrief gekregen voor gewoon het ziekenhuis, maar ik wil naar het oogziekenhuis in Rotterdam. Dus maandag nog even achteraan gaan n dan gauw een afspraak maken. De ha zei dat hij dan zeker tot zijn 5de onder controle moet blijven.. pff en als je dat weer leest. moet bij die kleintjes onder narcose... bah bah bah.. ik wil er gewoon niet over nadenken !! maakt me zo bang !

Ik hoop dat hij niets mankeert aan zijn mooie oogjes !!!! ik krijg nu alweer tranen nu ik dit schrijf.. pf hopelijk komt het allemaal goed !!!

Heh getsie! Ja kan me goed voorstellen dat je daar de rillingen van krijgt en dat je bezorgd bent. Zou ik ook hebben! Soms is internet een super mooi iets voor informatie maar met zulke dingen krijg je er de zenuwen van. Soms kun je het dan maar beter niet weten, maar aan de andere kant....Lastig!
Ik hoop echt dat Jari het niet heeft! Wanneer kun je er terecht voor een afspraak?
Compleet niet te vergelijken hoor maar wij moeten maandag naar het ziekenhuis om een echo te laten maken van Ravi zijn heupjes. Vriend heeft als baby een spalkje gehad en nu gaan ze na kijken of Ravi zijn heupjes helemaal goed zijn. Krijg daar ook compleet de zenuwen van terwijl het niks ergs is als hij het ook heeft (alhoewel ik het wel zielig zou vinden als hij zo'n spalkbroekje aan moet). Ik begrijp je gevoel dus een beetje....Kindjes moeten gewoon blij zijn en niet ziek zijn of andere gekke dingen hebben!
Heel veel sterkte, niet te veel stressen ook al is dat moeilijk!!
Liefs en knuffel!

Ik kan me heel goed voorstellen dat je nu bezorgd bent!
Wat naar, je wilt niet dat je kleine mooie mannetje dat ook krijgt! Het is daarom heel goed om het nu gelijk zo snel mogelijk na te laten kijken en in de gaten te houden.
Inderdaad wat Nelie zegt, soms is internet heel mooi maar op zulke momenten kan je het soms beter niet weten. En kindjes moeten gewoon blij kunnen zijn!

Ik hoop dat je snel terecht kan en dat alles goed is.

Nelie ik hoop voor jou dat met Ravi ook alles goed is!

Liefs

brrr krijg er rillingen van

Mara moet ook nog onder het mes, ivm haar kieuwboogrestant (pukkeltje in de nek) maar ik wil dat eigenlijk helemaal niet. onze kleine grote meid onder narcose in groningen enzo pffff
ik zie er ook neit echt noodzaak in dus stel het nog uit.

hoop dat je ukkie niet de erfelijke variant heeft

Jeetje zeg! Wat vervelend allemaal! Hoop dat het allemaal erg mee valt. Enneh... eigenlijk kun je beter niet googlen, daar word je alleen maar nog ellendiger van. Sterkte!

Lees nou niet op internet!!!!!!!!11 Daar wordt je alleen maar onzeker van.
Misschien vakt het allemaal mee, maar kan mij voorstellen dat je er bang van wordt allemaal.

Heel veel sterkte

x

bedankt meiden voor jullie reacties !!!!!!
Pff wat een gedoe allemaal en idd yvonne... je meot niet lezen op internet !!!!! stommmme fout haha daar staan zoveel nare dingen op.. eerst maar even afwachten

heb net mijn schoonmoeder even gebeld om te vragen hoe en wat .. en ze heeft het eea uitgelegd.. dus ben weer wat geruster.
Maandag maar een afspraak maken en dan zien we wel.

Nelie wat vervelend van Ravi !!! Dat iis ook niet niets.. jeetje... jij ook heel veel sterke !!!

En Sabine jij ook !

Het is idd niet niets die kleintjes in het ziekenhuis ! bah.. ze moeten lekker vrolijk onbezonnen leven.. en niet al die sores hebben.. hopelijk blijven onze kindjes verder allemaal gezond !

ik ga nu lekker genieten van mijn weekend !!
Jullie ook een fijn weekend !

Veel liefs, Marit

Terug
Bovenaan