Even van me afschrijven.. Ik ben zelf met 24 weken geboren, hierdoor dus ook meer kans op complicaties in mijn zwangerschap. Ik ben momenteel 32 weken zwanger van ons 1e kindje, en inderdaad, heb ik veel complicaties, ik slik veel medicatie en moet wekelijks op controle voor een echo, bloedprikken en bloeddruk meten. <br />Ik ervaar de zwangerschap best wel als zwaar, maar wel nogsteeds goed vol te houden. Nu heb ik verder ook nog zwangerschapsdiabetes en bekkeninstabiliteit, en ben ik weer op controle geweest en hier is uitgekomen dat ik veel eiwitten in mijn urine heb, wat dus met alle andere uitslagen duid op zwangerschapsvergiftiging. <br /><br />Ik ben erg geschrokken en ondanks er al bekend was dat ons zoontje tot max 37 weken bleef zitten (inleiding wegens complicaties), kan het nu dus zomaar zijn dat hij nog eerder komt en ik binnenkort word opgenomen. (Deze week nog een extra controle, aan de hand van die uitslag word er besloten of ik opgenomen word.)<br /><br />Vind het heel moeilijk hiermee om te gaan, het idee dat ik zowat alles heb in een zwangerschap wat je kunt krijgen, alsof ik het niet "normaal" kan, terwijl we zo ons best doen, ik doe en laat er alles voor, kwa adviezen en medicatie etc. <br />Dit is de 4e zwangerschap van ons 1e kindje, dus ik ben al zo blij dat we zover zijn gekomen! <br /><br />Ik wil helemaal niet zeuren, of aanstellen, maar elke keer krijg je opmerkingen als: zoveel medicijnen kan toch ook niet goed zijn voor je kindje, of: je moet echt zorgen Dat hij zo lang mogelijk blijft zitten, of: oh dan lig je met kerst en oud op nieuw in het ziekenhuis! <br /><br />En dan denk ik: Hallo?! Ik kan er niks aan doen, het is echt niet dat ik dit alles over mezelf afroep ofzo, en ja dan lig ik met de feestdagen in het ziekenhuis, vervelend maar nou en??<br />We hebben alles over voor ons kindje en het maakt in die zin ook echt niks uit wat we hier voor moeten doen, al zou ik elke dag op mijn kop moeten gaan staan zodat het goed gaat, dan deed ik dat!<br />Ik merk dat ik hier steeds mee in mijn hoofd blijf zitten, en dat ik er boos van word, waarom moet dit nu weer allemaal zo? <br /><br />Pff... nou ik ben het even kwijt.. ik hoor graag wat jullie zouden doen in mijn situatie.<br />