even van me aftypen

A

Anoniem

Guest
ik moet ff mijn verhaal kwijt....
ik ben al een poos bezig om te kijken of ik wil stoppen met werken of niet. als ik stop met werken wil ik gastouder worden. ik ben dan lekker thuis bij mijn meissie.
ik vind het zo'n lastige beslissing. financieel zal het dan minder worden maar moet ik het daarom laten?? we zullen ons vast wel redden.....
op mn werk weten ze het wel maar ik vind het zo moeilijk om een knoop door te hakken.
pffff
wie is ook gestopt met werken?? ik weet het al van een paar van jullie maar ik zou zo graag verhalen horen van jullie hoe het bij julie ging toen je ging stoppen met werken.

groetjes sibje

Hoi Sibje,

Ik ben gestopt met werken toen we 1,5 jaar geleden zijn verhuisd. Het was toen wel de bedoeling dat ik weer zou gaan werken, maar ik vond het zo heerlijk thuis dat dat er nooit van gekomen is.
Ik moet zeggen dat we er inderdaad dingen voor moeten laten. Maar daar wordt je heel creatief van. En ik vind het totaal niet in verhouding staan met alles wat ik ervoor terug krijg. Ik geniet enorm. Ik vind het geweldig om alles mee te maken. Ik ken mijn kindjes door en door. Zie ieder stapje in hun ontwikkeling. We kunnen allerlei dingen ondernemen. Ik kan meehelpen op de PSZ als dat nodig is..... Allemaal voordelen voor mij.

Soms mis ik wel eens het 'even-weg-zijn-van-huis'. Het even gewoon Karin zijn en niet steeds maar MAMA. Maar ik laat me niet door die momenten lijden. Ik maak iedere maand 'de balans op'. Wil ik dit nog steeds of wil ik iets anders?

Nog even dit: Ik heb hélémaal niks tegen mama's die werken. Prima keuze, als je je er goed bij voelt. Maar voor mij voelt dít nu goed.

Succes met beslissen.
Groetjes, Karin

Hoi hoi,

ik ben sinds januari ook helemaal gestopt met werken.
Ik zat vantevoren al in de ZW en vond het verschrikkelijk om Dylano op het KDV achter te moeten laten.
Daarom hebben we ook besloten dat ik ging stoppen met werken.
Tuurlijk moeten we er dingen voor laten, maar het is heus te doen.
En net wat mijn voorgangster al zei: je krijgt er zoveel voor terug!! Dat is niet vergelijkbaar met geld.
Ik heb er nog geen moment spijt van gehad, en geniet van ieder moment samen... maar ben toch wel blij als hij rond 19.30 naar bedje gaat, lekker even de tijd met zn 2tjes (als mijn vriend thuis is dan).

Succes met je keuze!!

Groetjes Debby.

Hoi meid,

Dat is een beslissing die je misschien niet zomaar neemt.
Alhoewel ik ben gestopt met werken aansluitend aan mijn bevallingsverlof. Nu moet ik daarbij zeggen dat ik werkte 36 uur in 4 dagen en die functie mocht/kon ik niet minder gaan werken. Dus werd functieverandering een optie, voor mijn werkgever, maar niet voor mij dus dat maakte het wel makkelijker!!
Dat is inmiddels zo'n 3 jaar geleden en ik heb er geen dag spijt van gehad.
Als je kind ziek is geen drama wie blijft er thuis etc. Natuurlijk is het financieel een stapje terug voor ons een STAP! Maar je hebt als niet werkende vrouw  recht op een zogenaamde heffingskorting. (kan je specifiek aanvragen bij de belastingdienst) Hiernaast mag je wat bijverdienen die grens ligt volgens mij op € 6000 pj (netto)

Succes met je beslissing,
En ik weet niet wat je vakgebied is, maar werken kan altijd nog? De kindertijd van je kindje komt niet terug. (Althans zo denk ik er over)

Hoi. Ik heb er zelf geen ervaring mee. Ik ga straks weer 24 u per week werken. Maar ik kan je wel aanraden om het financieel goed op een rijtje te zetten. Desnoods met behulp van een boekje van het nibud. Om te kijken of je het echt wel gaat redden zonder jou inkomen.

Wij hebben dit ook gedaan, en kwamen tot de conclusie dat we het niet gingen redden zonder mijn salaris met 2 kinderen. Ook hebben we goed gekeken naar waar we konden bezuinigen, zoals auto de deur uit en zo, maar dan nog ging het niet. Nu ik 24 uur ga werken zal het nog steeds geen vetpot zijn, maar iig beter. Al zit bijv  vakantie er gewoon niet in.  Alleen op maandag gaan de kinderen naar de opvang, de rest van de week regelen mijn man en ik de opvang onderling. Het voordeel van een onregelmatige baan.

Ik zou zelf ook heel graag thuis bij de kinderen zijn, maar ja, wat niet gaat, gaat niet.

Ik hoop voor je dat het gaat lukken, want idd, de kindertijd komt niet meer terug!

bedankt voor jullie reacties. financieel zijn we aan het uittesten deze maand of het uit kan of niet. tot nu toe gaat het goed.
ik werk nu in de kinderopvang dus als ik gastouder word ga ik niet een heel ander werk doen. ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik nou ga doen. het trekt mij wel heel erg om thuis te blijven maar ik durf geen ontslag te nemen want dan is het zo definitief. nog ff verder denken. de tip om het via nibut (?) te kijken ga ik zeker doen, maar ik denk dat het financieel wel gaat lukken....ik hoop het....

in ieder geval bedankt en ik laat het nog wel weten als ik echt de knoop het doorgehakt.

groetjes sibje

Hoi Sibje,

Waarom bespreek je dan niet met je werkgever of je ouderschapsverlof kunt nemen. Dan hoef je nog geen ontslag te nemen en kun je kijken of het bevalt. Na die periode kun je altijd nog stoppen toch?

Groetjes, Karin

ik weet niet hoe het zit met ouderschapsverlof als je een nul uren contract hebt.....ik heb tijdelijk vaste uren maar dat houd 22 mei op. misschien wel een idee om te vragen op het werk.

Terug
Bovenaan