Even van mij afschrijven

Hallo allemaal,

Ik ben Antoinette en lees zo nu en dan een keertje mee maar nu wil ik even van mij afschrijven als jullie het niet erg vinden.

Ook ik heb een miskraam gekregen. Vorig jaar in juli is het met 7 weken fout gegaan. Ik was er echt helemaal kapot van en op de dag van vandaag ben ik er nog steeds erg veel mee bezig.
Ik wil weer heel graag zwanger worden maar mijn partner heeft zich totaal afgekeerd van mijn kinderwens. Hij wilt ze niet meer en als ik er over wil praten wordt hij boos op mij en loopt weg of wilt er niet over praten. Mijn kinderwens is ineens onbespreekbaar geworden thuis maar waarom hij ze niet wilt is nog steeds erg vaag. Famillie probeert ook wel eens met hem te praten waarom hij ze dan niet meer wilt omdat zij het het nogal egoistisch vinden maar dat werkt averechts en reageert hij dit weer op mij af, dat ik hen opstook tegen hem. Ik wordt binnenkort 37 en dit was mijn 1e zwangerschap, ik wil niet te oud zijn om mama te worden maar op deze manier kan ik het wel vergeten.

Zijn er meer vrouwen die dit hebben meegemaakt en wat hebben jullie eraan gedaan.

gr. Antoinette

Hoi Antoinette,
Wat ontzettend naar om te lezen. Als ik je verhaal zo leed, lijkt het erop dat je partner nog met ontzettend veel onverwerkte gevoelens rondloopt. En voor hemzelf moet dat ook lastig zijn, omdat hij er duidelijk in zijn eentje niet verder mee komt. Van mijn eigen partner weet ik dat hij er ook slecht op zou reageren als hij het gevoel krijgt dat hij in de hoek gedrukt wordt. Hij wilde veel later kinderen dan ik en hoe meer ik erover sprak, hoe minder hij erover kwijt wilde en uiteindelijk stokte het gesprek. Ik heb toen besloten om op hem te wachten en niet zelf steeds het onderwerp ter sprake gebracht. Uiteindelijk kwam hij zelf over de brug en hebben wij helaas pas een miskraam gehad. Hij gaat daar op zijn eigen manier mee om, maar we kunnen elkaar wel vinden en dat is heel fijn. Misschien kan je hier wat mee? Groetjes Maud

Zou het kunnen dat je partner erg geschrokken is van het verdriet dat je hebt van je miskraam?
Misschien maakt hij zich zorgen en wil hij niet dat jij je ooit nog eens zo voelt?
Wij vrouwen vinden dit vreemde logica want van geen kind krijgen ben je meer verdrietig, maar mannen zijn nu eenmaal vreemde wezens.

Terug
Bovenaan