Even van mijn af schrijven

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi iedereen,
Hoe is het met iedereen hier? Ik kan zeggen dat ik me behoorlijk K*T voel, zo erg heb ik het tot nu toe niet gehad, heb gisteren de hele dag lopen huilen, en was niet te genieten.

Helaas gaan we weer door naar ronde 12, we gaan voor het eerst deze maand een ovulatietest gebruiken, maar jeetje wat zijn die duur !!! schrikken in de winkel .... maar je moet er wat voor over hebben.
Deze laatste twee maanden van dit jaar hebben we gezegt er niet zo heel erg mee bezig te gaan behalve die ovulatietest dan en lekker te gaan genieten van de aankomende feestdagen.
Januari hebben we besloten om naar de huisarts te gaan als het dan nog niet zover is, dat geeft me wel een beetje rust en ik hoop dat ik van deze twee maanden kan gaan genieten !!!

Natuurlijk kom ik wel af en toe langs om te kijken hoe het met iedereen gaat, en hou jullie wel op de hoogte hoor !!!!

Iedereen succes !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Liefs Belinda

Hoi Belinda,

Voor mij ben jij het voorbeeld dat je lichaam je echt super voor de gek kan houden. Ik vind dat zo lullig voor je.

Maar ik dacht ook nog, het kan ook vroegtijdig mis zijn gegaan. Dat gebeurd, als ik me niet vergis 1 op de 4 keer voor je ongesteld wordt.

Goed plan om proberen het los te laten en proberen te genieten van alles was komt. Succes hoor ! gr Tanja

Heb net op je vorige berichtje gereageerd.
Vroeg daarin of je al overwogen hebt om eens naar de HA te gaan. Hier was dus al je antwoord...

Groot gelijk dat je even rustig aan doet, even je hoofd en lichaam wat rust gunnen en genieten van elkaar en de feestdagen die voor de deur staan.

Doe rustig aan en laat je zeker niet gek maken!

Liefs,
Ginger

Hoi Belinda,

Inderdaad zijn ovulatie testen erg duur. Een goedkoper merk zijn de Persona testen, die kan je krijgen bij de Etos. Die zou je moeten gebruiken met een monitor, maar dat hoeft niet. Ik zal hier gelijk even de "handleiding" voor gebruik zonder monitor kopieren. Die heb ik weer van een ander forum en deze ronde heb ik ze gebruikt en het werkt. Of het raak is zal ik pas na 15 nov weten(mijn NOD).

Persona Ovulatie testen.

Op de eerste plaats kost een doosje van 8 staafjes 13,59 euro bij de Etos!

Het is de bedoeling dat je gaat testen tegen de tijd dat je ongeveer je ei verwacht(anders kost het je zo'n 28 staafjes)!
Je test het beste met ochtend urine! *Ik vang het altijd op en hang dan de test er 15 sec. in. Je kunt ook zo'n 5 sec. over plassen! (by the way: de info in het doosje weggooien als je niet met een computer werkt, maar de staafjes los gebruikt!)
*Dan doe je de dop erop en wacht je totdat de test streepjes gaat aangeven!
*Om de test goed af te lezen moet je de test met de SCHUINE KANT naar links houden!! Oftewel de dop zit rechts!!!
*Het eerste(linker) streepje geeft je oestrogeen gehalte aan; deze is hoog aan het begin van de cyclus en nà je ei-sprong
*Het tweede streepje(rechter streepje) geeft je LH-gehalte aan; deze is hoog als je ei-sprong nadert.
*Als nu het linker streepje heel blauw is dan het je nog geen ei-sprong
*Als nu links gaat vervagen in de loop van de dagen en het rechter streepje wordt steeds duidelijker en dus blauwer komt je ei in zicht
*Als beide streepjes gelijk zijn dan zal waarschijnlijk binnen 2 dagen je ei-sprong zijn
*Als het rechter streepje echt blauw is dan komt je ei; meestal geeft de rechter streep twee dagen heel blauw aan; de linker streep is dan vaag of niet te zien
*Als linker streepje weer verschijnt en blauw wordt heb je je ei gehad; het rechter streepje vervaagt weer
*Als je je nod bereikt hebt, kun je de test ook gebruiken om te spieken of je zwanger bent. Een of Twee dagen vantevoren kun je een teststaafje gebruiken: Rechts echt blauw is zwanger, Links heel blauw en rechts vaag niet zwanger

Ik ben er zelf zo'n 3 maanden mee aan het spelen gegaan en kon zo op den duur heel goed zien wanneer mijn ei was. Ik bewaarde alle staafjes en schreef er de datum op en ook de dag in de cyclus. Zo kon ik terug kijken hoe de streepjes veranderde in mijn cyclus en wanneer ik vruchtbaar was en wanneer ik ongi moest worden!
Ik zou zeggen let goed op de schuine kant naar LINKS en dan aflezen maar!! Het kost wat training en ieder mens is anders dus kunnen de streepjes varieren van licht naar heel blauw! SUCCES ERMEE!!!!

Dat zeggen ze wel maar je kan wel degelijk zien of je zwanger bent met een persona testje!
Ik en vele meiden hier hebben dat ook gedaan!De streep na de plasstrook word dik en donker als je zwanger bent!

Het schijnt zo te zijn dat als je op je NOD test met een staafje en je bent zwanger dan zou die twee dikke blauwe strepen moeten geven.

Wanneer testen?

Gemiddelde Cyclus Begin met testen op dag
25 7
26 8
27 9
28 10
29 11
30 12
31 13
32 14
33 15
34 16
35 17
36 18
37 19
38 20
Hoe lang door te gaan met testen?
Vanaf de dag dat u begonnen bent met testen, voert u elke dag een ovulatietest uit en gaat door totdat u een positief resultaat vindt. Dit kan 5 tot 15 dagen duren en dit kan per cyclus verschillend zijn.

Het is een heel verhaal, maar ik hoop dat je er wat aan heb.

Succes en Groetjes Imp

Terug
Bovenaan