Even voorstellen dan maar

A

Anoniem

Guest
Ik ben nieuw hier op het forum, dus ik stel me maar even voor,
ik ben Mariska, 30 jaar en moeder van Rosalie Sarah, geboren 17 september 2006. Ik ben in verwachting van ons 2e kindje, de uitrekendatum is gesteld op 30 maart 2008.
Rosalie krijgt nog 2 keer per dag borstvoeding (ochtend en avond) en ik hoop dat nog lang vol te kunnen houden.

Ik ben door iemand anders op dit forum gewezen, omdat ik op zoek was naar een forum waar wat meer info te vinden is over het gedrag van mijn dochtertje, zoals bijvoorbeeld het wat slechter slapen....ik heb inmiddels al gelezen dat ik niet de enige ben die hier tegen aan loopt

gr
Mariska

Mama van Rosalie, 17-09-06 en ivv brusje 30-03-08

eeej Maris,

nogmaals welkom!! harstikke leuk dat je ons hier gevonden hebt, tis hier super gezellig! En je zult vast net als iedereen hier een heleboel herkenning hebben en krijgen.

Rêve heeft ook gespookt na haar bmr, maar ze lijkt gelukkig weer tot rust te komen en wij gelukkig dus ook! pfffff

Gezellig dat je meeschrijft!

Esther alias iemand

Hoi Mariska,

Leuk dat je ook mee gaat schrijven! Welkom!
Foto's doen het hier altijd heel goed.......

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Zelf ben ik ook zwanger van de tweede. Wieteke is van 15 september 2006 en ik ben 22 mei uitgerekend van nummer 2. Ik geef ook nog steeds borstvoeding (3X op een dag, 's morgens/ 's middags/ 's avonds).
Jij schrijft dat je dit nog lang vol wilt gaan houden. Weet jij al of jij straks twee kinderen wilt gaan voeden of dat je tegen die tijd wel af wilt bouwen?   Ik vind het zelf heel moeilijk. Ik heb net alle nachtvoedingen afgebouwd (en gelukkig slaapt Wieteke hierdoor eindelijk vrij goed). Maar Wieteke geniet zo van de borst, dat ik het moeilijk vind om dit af te gaan bouwen. Tegelijkertijd lijkt het mij ook zwaar om twee kinderen te voeden. En daarbij weet ik natuurlijk niet hoe de bevalling gaat, maar bij Wieteke heeft het erg lang geduurd (3 dgn) en belandde ik uiteindelijk in het ziekenhuis. Dus dan kan Wieteke dus sowieso niet aan de borst. Ook raadde mijn verloskundige het af om twee kinderen te voeden. Nou ja, ik ben er nog niet uit. Ben benieuwd of jij hier al over nagedacht hebt.

Groetjes,
Geeske mv Wieteke en zwanger van de tweede (15 wkn, 3 dgn)

P.S. Ik hoop dat je nachten snel beter worden, ik  ben na 14 maanden gebroken nachten heel blij met de eerste twee nachten die ik kon doorslapen. Het kostte  de nodige energie, maar het resultaat is het dubbel en dwars waard geweest.  

welkom!!

knap zeg dat je nog steeds BV geeft!

veel kakelplezier op dit forum

groetjes Jenneke mv Ivar (18-9-06)

Hoi mama van Wieteke,

Ik heb met mezelf afgesproken dat ik gewoon wel zie hoe het gaat. Het zou dus kunnen dat als Rosalie nog steeds drinkt, ik er straks 2 aan de borst heb.
En ja, da's wel druk, maar volgens mij maakt die 2 keer per dag extra voeden niet zoveel uit qua tijd. Rosalie is altijd in max 10 minuten klaar.

Ik heb de vorige keer geen 3 dagen over de bevalling gedaan, dus dat scheelt ook.
Maar lust jouw dochter ook melk of opvolgmelk? Rosalie krijgt namelijk ook opvolgmelk en mocht het zo zijn dat ik net aan het bevallen ben als zij wil drinken, dan krijgt ze gewoon opvolgmelk ipv mamamelk....zo had ik het een beetje bedacht.

Ik vraag me meer af hoe het uberhaupt straks moet met de bevalling, mijn vriend wil graag dat ik in het ziekenhuis beval maar wie blijft er dan bij Rosalie? Mijn ouders wonen op een half uur rijden, dus da's toch misschien te lang en mijn schoonouders zijn al bijna 80 dus die wil ik er niet mee opzadelen. Heb jij daar al over nagedacht?

gr
mariska

mama van Rosalie 17/09/06 en ivv brusje 30/03/08

Hoi Mariska,

Wieteke drinkt wel (karne)melk, maar dit zijn echt slokjes. Ze heeft nog nooit een echt glas leeggedronken. Het is vooral omdat ze alles wil drinken wat wij ook hebben. Opvolgmelk heeft ze nog nooit gehad. Dus dit vind ik wel lastig.
Als zij nu naar bed gaat, krijgt ze altijd moedermelk, maar ze heeft nog nooit uit een flesje gedronken (ik heb nog nooit hoeven kolven).

Verder gaat Wieteke als het nodig is, denk ik, naar mijn ouders. Zij wonen hier in de buurt en kunnen er binnen 15 minuten zijn. Maar stiekem hoop ik toch op een vlotte bevaling 's nachts, zodat Wieteke gewoon kan blijven slapen. Maar dat zal wel onrealistisch zijn. Dat realiseer ik mij terdege.

Heb jij geen goede vrienden in de buurt wonen die je kunt vragen?
Wel lastig natuurlijk, aangezien veel mensen overdag werken, dus niet altijd beschikbaar zijn. Ik hoop dat je snel een oplossing vindt, dan  leef je toch rustiger naar je bevalling toe.

Succes met je zwangerschap verder.
En met de gebroken nachten begrijp ik. Wordt ze nog erg vaak wakker 's nachts?

groetjes,
Geeske mv Wieteke en ivv de 2e (22-05-08)

Hoi Mariska

Welkom hier, het is hier erg gezellig! Knap hoor, dat je nog borstvoeding geeft....... én dat je overweegt om dat vol te houden voor 2 kindjes.

Toen onze Sophie geboren werd, had ik ook allemaal oplossingen bedacht voor de oudste (aangezien familie nogal ver weg woont)...... Uiteindelijk is hij gewoon door het geweld van de bevalling heengeslapen (en ik kan je verzekeren dat het die paar uur dat het duurde nou niet bepaald de stiltste uren zijn geweest haha).

Maar vooralsnog, veel plezier hier!
Groetjes
Susan mv Gijs (bijna 4)  en Sophie (16 maanden)

Hoi Mariska

Gezellig en welkom in het kippenhok!
Waar kom je vandaan? Misschien leuk om op de lijst erbij te zetten

Pauline

Terug
Bovenaan