Even voorstellen en een vraag

Hallo, ik ben Elsbeth en 32 jaar. We (mijn man en ik dus) hebben een zoontje van ruim 2 jaar.
Van ons zoontje was ik in 1 keer zwanger, de pil was bij wijze van spreken nog niet eens in de prullenbak geland en en moest al een zwangerschapstest gehaald worden.
Inmiddels zijn we een jaar bezig om voor de 2e keer zwanger te raken...helaas dus nog niet gelukt.
Ik wil graag naar de huisarts, maar mijn man wil nog minstens een half jaar(tje) wachten.
Mijn vraag is dus; zijn er meer mensen hier die van de eerste direct zwanger waren maar bij het gaan voor een tweede nog niet na een jaar? En wat zijn jullie ervaringen?

Elsbeth.

hoi hoi, ook wij hebben ons dochtertje gekregen na een spontane zwangerschap, ik was meteen zwanger , ik had de pil weggegooid en ik ben nooit meer ong geworden,

maar nu is ze inmiddels 6 jaar, en zijn we alweer 4 jaar bezig voor nummer twee maar dat wil maar niet lukken, ik heb nu 6 keer iui gehad en 1 keer ivf, maar dit heeft ook allemaal niet mogen baten...

nu hebben we even een pauze, omdat het echt heel zwaar is allemaal... dus nu effe niks,

ik hoop niet dat je zolang als wij bezig hoeft te zijn om nog een mooi wondertje  te krijgen,
heel veel succes meid....

groetjes van wendy

Hoi Wendy, bedankt voor je reactie.
Wat naar dat het bij jullie al zolang duurt; als het bij de eerste in 1x raak is verwacht je niet dat het bij poging nr 2 zolang duurt. Dat is erg frusterend, zeker als het bij jullie al 4 jaar duurt.
Wij zijn nog maar een jaartje bezig en hebben alle hoop (sterker nog mijn man ziet nog helemaal geen beren op de weg).
Bij iedereen gaat het anders, vrienden van ons deden 6 jaar over de 1e   en de 2e kwam er vrijwel direct spontaan achteraan...zo kan het dus ook.
We gaan toch nog maar even wachten met naar de dokter gaan...eens kijken wat de eerste maanden van het nieuwe jaar ons brengt:)

Veel sterkte voor jullie, slim om even een rust pauze te nemen...het vreet energie!

Groetjes, Elsbeth

Hallo Elsbeth,

Ook ik was binnen 2 maanden zwanger van mijn zoontje, en we zitten nu in ronde 17, en in de mm.
Alles is bij ons beide goed, maar waarom ik niet zwanger wordt, geen idee???

Succes!!!

liefs anieska

Terug
Bovenaan