Even voorstellen en een vraagje over flesvoeding

Hoi,

Ik zal me eerst even voorstellen. Mijn naam is Lilian,  en ik ben op 17-12-2006 bevallen van een dochter, Amy. Ze woog bij de geboorte 3120 gram en was 48 cm lang. Ze doet het echt heel goed, en is al flink aangekomen.
Mijn vraag is de volgende:

Amy is vandaag 4 weken oud en krijgt al sinds week 1 afgewisseld borstvoeding en flesvoeding (borstvoeding ook uit de fles). Ik heb nl niet genoeg borstvoeding, en de laatste anderhalve week  is ons duidelijk geworden dat ze  ook niet genoeg heeft  aan mijn melk. Ik ben dus begonnen met afbouwen. Ze krijgt nu nog 1 a 2 voedingen moedermelk en de rest flesvoeding. Tot nu toe gebruikten we Nutrilon Standaard 1. Deze bevalt op zich wel, maar veel drogisten hebben ook voeding van hun eigen merk, wat dus goedkoper is. Kun je zomaar overstappen op een ander merk voeding, of krijgen ze daar last van?
Welk merk bevalt jullie goed?

Alvast bedankt!

Groetjes Lilian
mama van Amy, 17-12-2006

Hoi en welkom!

Kinderen doen er ca. 2 weken over om aan een voeding te wennen. Ik zou niet te vaak en te veel switchen. Als Nutrilon bevalt, zou ik het denk ik daar bij laten. Anders blijf je misschien veranderen, maar dat moet iedereen zelf weten. De voedingen van bijv. Kruidvat ofzo zijn trouwens ook prima, maar misschien net even anders qua samenstelling. Genoeg baby;s hier op het forum krijgen die. zelf geef ik ook Nutrilon Standaard (Marijn is nu 11 weken) en gelukkig zijn we de periode met darmkrampjes redelijk voorbij nu. We blijven maar Nutrilon geven zo lang dat goed gaat!!

Succes en geniet van je dochter,
Patricia

Terug
Bovenaan