Even voorstellen en gelijk maar een vraag....

Beetje laat, maar ach, dacht, laat ik mezelf ook eens voorstellen. IK kijk altijd op dit forum maar heb nog nooit zelf gereageerd.

Ik ben op 10 januari 2012 uitgerekend van mijn eerste kindje. Ben nu dus 21 weken zwanger.

Sinds 3 weken begint mijn buik een beetje te groeien.
Het lijkt dus nog niet veel en ik pas al mijn eigen kleding nog steeds. Dit is uiteraard dan wel weer fijn.

Verder voel ik nog steeds niets, ben er sinds een week toch wel bewuster mee bezig. Ook omdat je het leest dat bij 20 weken je het kindje kan gaan voelen.... Zijn er misschien meer vrouwen die hier last van hebben?

hey,
Ik ben 9 januari 2012 uitgerekend dus ook nu 21 weken. En ook voor mij mijn eerste kindje. Bij mij is het nu wel echt zichtbaar maar ook pas sinds zo'n 3 a 4 weekjes aan het groeien. Vooral de reacties van de mensen die zeggen goh groeit het wel goed je ziet nog zo wienig, het maakt je wel onzeker. Gelukkig was alles goed tijdens de 20 weken echo, hoe was die bij jou?
Mij gaf het wel rust, en tja ik voel mijn meisje wel goed maar dat komt doordat ze voorin ligt en de plecanta aan de rug kant dan voel je het sneller en beter.

ik ben ook 21 weken.
ben 7Januari uitgerekend.
bij mij begon het al vrij vroeg te groeien
met 7weken zag je het al een beetje.
met 10weken werd het duidelijker.
en met 17weken paste ik me broeken niet meer.
en kon je echt goed zien dat ik zwanger ben.

ik voel mijn kleine meid ook goed.
nu voel ik haar dagelijks.
mijn vriend heeft der ook gevoeld.
en me buik beweegt heel soms.
mijn placenta ligt ook achter,

maar welkom hier.
Simone

Hoi Hoi,

Als eerste van harte gefeliciteerd en welkom hier!

Ikzelf ben ook 10 januari uitgerekend. Vorige week 20wk echo gehad en alles was goed. Dat stelde me wel gerust.
De laatste paar weken begint mijn buik goed te groeien. Toch had ik al snel dat mijn eigen broeken niet meer lekker zaten.

Voor ons is het ook onze eerste en de laatste week voel ik de kleine dagelijks wel even. Het kan zo verschillen per persoon. Dit heeft ook te maken met hoe je placenta ligt. Heb je al een 20wk echo gehad?

Groetjes.

Gefeliciteerd !

Kan idd met je placenta te maken hebben, ik ben bijna 19 weken van ons derde kindje en voel ook nog niks...de placenta ligt dit x aan de voorkant.
Bij je eerste zwangerschap groei je niet snel zeggen ze, dus dat kan kloppen.

Bedankt voor de leuke reacties. Ik draag de placenta inderdaad aan de voorkant, denk dat ik dus nog even geduld moet hebben..... ;-)

Vorige week hebben we de 20 weken echo gehad.
Alles was opzich goed. De niertjes waren alleen iets aan de grote kant. Vandaar dat ik nog een 30 weken echo krijg.
Mochten de niertjes dan nog steeds te groot zijn dan hebben we kans dan in het eerste levensjaar ons kindje een verhoogde kans heeft op blaasontsteking....
Gaat uiteindelijk ook weer over.
Maak mezelf er dan ook niet druk om.
Als je tenslotte kijkt waar ze met de 20 weken echo allemaal op letten kan ik alleen maar blij zijn.

Groetjes.

Och jee, het is idd gelukkig niet iets heel ernstigs maar toch wel even balen. Wel fijn dat het dan goed in de gaten gehouden wordt en dat je dan met 30 weken weer een echo hebt dan kan je je kleintje in ieder geval nog weer even zien.
Hebben jullie ook gezien wat het wordt? En willen jullie het vertellen?
Bij ons wordt het voor 95% een meisje!
groetjes

Terug
Bovenaan