Even voorstellen en gelijk maar een vrraag stellen

A

Anoniem

Guest
Hallo Allemaal,

Ik lees al een tijdje mee op de forum en moet zeggen dat ik jullie verhalen altijd erg inspirend vind en er veel aan heb. Zeker op momenten waarop ik zelf moeite heb om mijn lichaam te begrijpen.

Wij zijn nu 7 maanden bezig om zwanger te worden van ons eerste kindje. Ik ben in juni 2013 gestopt met de pil waarop mijn 1e cyclus 8 wkn en 6 dgn duurde, de 2e cyclus 6 wkn en 6 dgn, 3e cyclus 31 dgn, 4e cyclus 28 dgn, 5e cyclus 36 dgn en de 6e cyclus is nog niet ten einde maar duurt al 36 dgn en de zwangerschapstest van vanmorgen was negatief :( maar ben nog steeds niet ongesteld.

Nu heb ik een vraag voor jullie en hoop heel erg dat jullie er een antwoord op weten; in onze ogen is het een beetje vreemd dat mijn cycli in duur weer toenemen. Wat is jullie mening daarover? En wat zouden jullie doen?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groetjes Anne

Het eerste jaar na het stoppen met de pil kan je cyclus van slag zijn. Naar de huisarts heeft waarschijnlijk nog niet veel zin omdat ze pas na een jaar door gaan verwijzen. Heel lastig als je nooit weet wanneer je ongesteld moet worden. En dus ook niet weet wanneer je eisprong is. Heel veel succes in ieder geval.

Hoi,
Misschien een vreemd advies, maar misschien kun je maca poeder proberen. Is een superfood wat een positieve invloed kan hebben op je hormoonhuishouding. Ik ken een paar positieve verhalen uit mijn omgeving en baat het niet dan schaadt het ook niet. 1 theelepeltje door wat yoghurt per dag is voldoende. Via google kun je er wel meer over vinden.
Groetjes anne

Hoi,

je kunt hele verschillende cycli hebben hoor. Daar hoef je je echt geen zorgen over te maken. Zeer zeker na (jarenlang) gebruik van de pil kan je cyclus onregelmatig zijn, maar ook sowieso. Ik heb meestal een cyclus tussen de 35 en 42 dagen. De ene keer dus wat langer of korter dan de maand er voor.

Het allerbelangrijkste nu is dat je probeert te ontdekken wanneer je eisprong is en rond die tijd (in ieder geval) gemeenschap te hebben. Je kunt je cyclus in kaart brengen met behulp van temperatuur opnemen 's ochtends en je slijmafscheiding in de gaten houden. Als je hier meer van wilt weten, laat maar weten!

Wij wilden heel erg graag een vierde kindje en zodra we er voor gingen, had ik ineens een cyclus van 59 (!) dagen. Maar omdat ik m.b.v. temperaturen en opletten op mijn afscheiding precies wist wanneer ik mijn eisprong had, ben ik nou in verwachting!

Hallo Allemaal,

Dankjewel voor jullie reacties. Het duurde even voor ik kon reageren maar hebben jullie ook zo'n moeite met inloggen voor het forum? Het is me nu eindelijk gelukt!!!

Inmiddels is mijn cyclus nog niet ten einde en zijn we 3 testen verder, inclusief eentje van de huisarts, alle drie zijn ze negatief. Ik hoop nu dat m'n menstruatie snel opgang komt en in de tussentijd gaan we starten met het registeren van mijn temperatuur om een beeld te krijgen van mijn ovulatie.

Hopelijk is het dan snel raak!

Nogmaals bedankt voor de reacties en jullie ook succes met jullie pogingen!

Terug
Bovenaan