even voorstellen en haaruitval

Hallo ik ben Sandra en ben in maart bevallen van Laurens. Hij is nu 14 weken oud en een heerlijk mannetje!
Zijn er ook meiden die net als ik na de bevalling last gekregen hebben van haaruitval? En wat kan ik daar aan doen?
 
hoi sandra

gefeliciteerd met je knulletje, ik heb in januari een dochtertje gekregen amy-nicolle.
ik heb na 2 maanden ook haarverlies gekregen, het is echt supereng
de huisarts zei tegen mij dat ik vitamine b moest gaan nemen en dat moest helpen zo niet moest ik weer contact opnemen, ik moet heel eerlijk zeggen  dat ik nog steeds die vitamines niet heb gehaald,haha dus ik kan je niet zeggen of het echt werkt
groetjes silvia
 
hoi,

Haaruitval is heel gewoon na de bevalling. Tijdens de zwangerschap verlies je bijna geen haren. Oiv hormonen worden je haren vastgehouden. Na de bevalling gaan die haren dan allemaal uitvallen. Ik verloor ook bossen haren, overal kwam ik ze tegen mijn dochtertje zat er helemaal onder maar opeens hield het op en nu is het weer de gewone haaruitval. Ik weet eerlijk gezegd niet meer hoe lang dat haaruitval duurde.

Gr Renée
 
Hallo Sandra,

onze zoon is ook in maart geboren. En ook hier behoorlijke haaruitval. Overal vind ik haren van mezelf. Gaat wel weer over zeggen ze.

Groetjes Nienke
 
Ook hier nog een met verschrikkelijk haaruitval. Ikheb er nu last van sinds 3 weken. Erg lastig! Overal liggen haren.
Het gekke is nog wel dat ik al in januari ben bevallen van mijn zoontje. Ik vind het dus wel een hele late reactie. Hebben meer hier last van?
 
Hallo allemaal,
Het is in de tussentijd niet minder geworden en heb nu vitamine B (Becoforte) gehaald bij de DA. Ik hoop dat het gaat helpen. Ik heb zwart haar dus het valt enorm op overal. En vooral in de badkamer inderdaad!

Groetjes,
Sandra
 
Hey hallo iedereen,

Ik wilde even reageren op de haaruitval...
Mijn jongens (twins) zijn in februari geboren, en ook ik heb flinke last van haaruitval. Dat dit een natuurlijk verschijnsel is weet ik maar al te best (kapster), dus ik maak me er niet druk om.
Voor iedereen is het verschillend wanneer het begint en wanneer het ophoudt. Het is afhankelijk van de reactie tijdens de zwangerschap, hoeveel haren je toen extra hebt vastgehouden.
Het uitvallen begint pas wanneer de hormoon huishouding weer aan het omturnen is, dus wanneer je lang borstvoeding geeft, kan het zijn dat de uitval zich lang uit laat stellen...
Ook merk ik dat het een slap bosje haren wordt, is ook door de zwangerschap en ook een normale reactie.

Geruststelling: het komt allemaal weer goed!

Ps, vitamine B vind ik persoonlijk onzin, maar er zijn mensen die er baat bij hebben...

Groetjes
Judith
 
Terug
Bovenaan