Even voorstellen, en mijn dillema delen!

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ik lees al vaak met jullie mee, niet uit nieuwsierigheid maar uit interesse. Nu heb ik weer een profiel aangemaakt zodat ik ook eens kan reageren. Ja weer een profiel, het wachtwoord van mijn andere wist ik niet meer!
Even kort mijn situatie, ik ben moeder van een zoon van 2 jaar oud. Nu willen mijn partner en ik dolgraag nog een kind, alleen leven we sinds begin dit jaar in onzekerheid. Mijn werk contract werd niet verlengd en het zoeken van een baan valt tegen. Gelukkig heb ik nu een tijdelijke baan voor een half jaar. Dit alles weerhoudt ons om voor een tweede te gaan. Aangezien de financiele onzekerheid. Soms baal ik zo van deze situatie, herkent iemand dit?

Tot schrijfs!

Hi San81,

Laat je keuze alsjeblieft niet afhangen van zoiets. Er zijn echt belangrijkere dingen op de wereld dan geld. Ik weet wel dat je geld nodig hebt, maar zonder hoef je echt niet te komen zitten. Als je je goed opstelt is er altijd werk of een ww-uitkering.

Als je een vaste baan hebt, kan er ook ineens vanalles gebeuren, dus laat je niet leiden door zoiets als een baan. Je leeft nu en zolang jullie geen buitensporige dingen doen financieel los je het echt wel op wanneer deze tijdelijke baan weer voorbij mocht gaan.

Misschien duurt het wel heel lang voor je weer zwanger bent.....

Veel sterkte met je keuze.

groetjes "zwanger van nummer 2"

Hoi hoi!

Ik ben het helemaal met zwanger van nummer 2 eens, er zijn belangrijker dingen dan geld! Ik zou het er zeker niet van af laten hangen. Dan kun je wel heel lang wachten want voordat je tegenwoordig een vast contract hebt..
Ik snap wel dat het moeilijk is hoor! Geld heb je nu eenmaal nodig.. Maar geluk is niet te koop.. Ik zou liever iets zuiniger leven en wel voor een tweede gaan, dan een zwangerschap van geld af laten hangen. Als het moet red je je echt wel!
Maar nogmaals, voor mij is het makkelijk praten omdat ik niet in die situatie zit, ik snap dat het lastig is!
Maar het belangrijkste bij alle keuzes in je hele leven, volg alsjeblieft je hart!
heel veel succes!

Hoihoi,

Ook ik zit met een tijdelijk contract. Dit loopt 1 nov af. Maar toch gaan wij nu voor een tweede. Ik heb ook lang zitten twijfelen, maar wanner nu het juiste moment is, valt toch niet te zeggen. Tegenwoordig ben je zelfs met een vast contract niet zeker. Tuurlijk is het geld belangrijk, maar er is altijd wel een oplossing te vinden. Wij hebben ook een moeilijke tijd gehad. Een eigen zaak die failliet ging en nu is mijn man ergens anders doorgestart en ben ik weer voor een baas gaan werken. Ik wil dat er niet te lang zit tussen de twee kinderen en dat vind ik belangrijker dan het geld. We hebben de afgelopen tijd geleerd om zeer zuinig te zijn en met minder genoegen te nemen. Waarschijnlijk heb je ook nog een hoop spullen van de eerste, dus zijn de kosten al enigszins beperkt. Volg je gevoel!
Groetjes Wendy

Ik kan je gevoel erg goed begrijpen. Onze dochter wordt nu bijna 3 en ook wij hebben lang niet voor een 2e gekozen omdat we weinig te besteden hadden. En ja ik vind geld met kinderen toch ook wel belangrijk hoor, helemaal als ik er zelf een keuze in heb. Ik ga graag wat met m'n kinderen doen en zonder geld wordt tegenwoordig heel veel toch erg lastig. Maar het is echt waar je zelf voor kiest. Hier is nu meer ruimte en gaan we ervoor.

Bedenk goed wat je zelf wil. Kies je voor nog een kind en mogelijk weinig ruimte voor uitgafez en dergelijke, of wacht je nog tot je mogelijk toch iets meer zekerheid hebt.

Tja ik vind het lastig.

Wij zijn nu bezig voor de eerste en dat hebben we toch wel even uitgesteld totdat we allebei ons vaste contract binnen hadden en alles op orde hadden.
Ik ben het helemaal met de rest eens dat je vaste contract niet belangrijker is dan zo'n klein hummeltje, maar aan de andere kant is wat zekerheid als je met een tweede bezig bent toch ook wel heel erg fijn.

En ik weet niet hoe jij zelf bent, ik kan me er heel erg druk om maken als we even aan maand wat teveel onverwachte uitgaven hebben. Als jij iemand bent die zich daar niet al te druk om maakt en vertrouwen hebt dat het weer goed komt is het natuurlijk ook alweer anders.

Ik wens jullie succes met jullie beslissing!

wij hebben ook gewacht totdat we qua baan meer zekeheid hadden, mijn man heeft een vast contract en ik heb ook zekerheid wat mijn contract betreft. ik weet dat geld niet het belangrijkste is, maar ik heb altijd gezegd dat ik het goed voor mekaar wilde hebben nu kunnen we dus ook met een gerust hart zwanger worden, en tuurlijk heb je ook met een vast contract tegenwoordig niet veel zekerheid, maar ik vind het zo voor mezelf wel eeen rustig gevoel.

succes met het maken van een beslissing

Wat een lieve reacties!
Het is een moeilijke kwestie, en geld mag je levensgeluk niet bepalen vind ik. We gaan er nog eens goed over praten, want inderdaad teveel leeftijd tussen de kinderen wil ik niet!

Meiden bedankt!

Terug
Bovenaan