Even voorstellen,en mijn verhaal met vragen!

A

Anoniem

Guest
Hay,

Ik zal mij eerst even voorstellen ik ben Denise en ben 20 jaar.

Ben sinds vorig jaar November   2008 gestopt met de pil en wacht nu nog steeds iedere keer af of ik zwanger ben!

Natuurlijk weet ik dat het best lang kan duren voordat je zwanger word,maar zou wel graag willen weten hoelang het duurde bij jullie .

Ik gebruik zelf ovuluatie testen..maar nog zonder resultaat.
Hebben jullie misschien tips om zwanger te worden...of weetjes.

Ik hoor graag jullie verhalen of tips.

Groetjes Denise

Hoi, ik ben Simone, 27 jaar, heb al een jongen van 7 en een meisje van 1 1/2, en wij zijn sinds deze maand bezig voor een derde.

Bij de eerste was ik gelijk in de eerste ronde zwanger, bij de tweede in de tweede ronde, dus nu met de derde misschien in de derde ronde?

Nee, hoe lang het gaat duren weet je natuurlijk nooit. En ik weet dat ik een spekkoper   ben geweest de vorige keren. Ik heb nooit ovulatietesten gebruikt.

Hoi Simone,

Wat grappig zou dan wel leuk zijn als je dan met de 3de ronde zwanger zou zijn :)

Ag het is afwachten,maar aan de andere kant is het wel een troost om de verhalen van anderen te lezen.

Het is alleen zo frusterend (voor mij) dat de jonge meiden om me heen om de haverklap zwanger worden zonder dat ze het willen,en ik nog niet na 6 maanden.

6 maanden is nog niets maar toch ;)

Hi, ik ben wenser, 30 jaar en al een poos bezig voor een eerste kindje. Ik ben in maart vorig jaar al gestopt met de pil en nog niet zwanger. Dat had ik natuurlijk niet verwacht toen ik er aan begon, hoewel ik mij wel had ingesteld op meer dan een half jaar.   In mijn omgeving zijn er 2 in augustus gestopt met de pil en beiden ook nog niet zwanger (1 heeft wel een miskraam gehad). Een andere vriendin was in november gestopt en binnen 3 maanden zwanger, dus het zegt allemaal helemaal niks....Ik geloof dat de statistieken ongeveer 80--90% in het eerste jaar aangeven met een gemiddelde van een half jaar.

Mijn gynaecoloog zegt dat in het tweede jaar best ook nog veel mensen zwanger worden dus daar houd ik mij aan vast. Hoewel de teleurstelling steeds moeilijker te verwerken is elke maand. Maar ik geef neit op en loop nu voor onderzoeken bij de gyn.

Veel succes met zwanger worden en houd moed! En vergeet niet intussen te genieten van andere dingen, want anders houd je het niet vol....

groet,
Wenser

Hoi Denise en andere meiden,

Niet getreurt want je bent niet de enige in deze positie, ik weet hoe het is om elke maand weer ongesteld te worden. Geeft echt een k*t gevoel.
Ik ben ondertussen ook al bijna een jaar bezig.
Ik heb vorige jaar na 2 rondes proberen een zwangerschap gehad maar die is op een miskraam uitgelopen na 10 weken/
Ondertussen zijn er bij mij mensen zwanger geraakt en bevallen. Erg frustrerend maar niet misgund hoor! Want vind het verder onwijs leuk voor ze.
Sinds de miskraam onregelmatige cyclus maar nu toch ruim een week overtijd. Maar vertrouw het niet en voel me ook niet zwanger dus wacht wel nog even af.

@Denise, Hou jij je cyclussen bij? als je regelmatig bent dan kan je je eisprong ook berekenen, volgens mij de 15e of 16 dag na je 1e ongie dag. Maar weet ik niet zeker, zou je een keer op moeten zoeken op internet.

Wat ik wel ingedachten hou is dat het wel leuk moet blijven, dus ik bereken het niet!
ik wacht alleen mijn ongesteldheid af en dat is nu wel heel spannend.

xxx

Ik heb tot nu toe ook steeds mazzel gehad. Voor de eerste moest ik een halof jaar ontpillen, maar toen ik de eerste eche eisprong ontdekte, was ik meteen zwanger. Werd helaas een mk, maar na 1 keer ongi werd ik alweer zwanger. Van de tweede was ik in 1 keer zwanger en bij de derde was het de vierde ronde. Maar in mijn vriendenkring hoor ik ook heel andere verhalen, van jaren van hoop en teleurstellingen.

Je kunt je eisprong trouwens ook herkennen aan het slijm. Even googlen voor meer info. Is zeker zo betrouwbaar als ovu-testen, als je het tenminste herkennen kunt.

Succes

Hay,

Ja ik houd mijn cyclussen bij,vanaf de 2de maand dat ik stopte met de pil ben ik weer regelmatig ongi :)

Heb ook sinds kort van die ovu-testen..maar dan kijk ik helemaal scheel omdat ik dan zo vaak de streepjes vergelijk haha.

Ik houd mij er ook niet zoveel mee bezig met zwanger worden,alleen op de dagen dat ik dan moet afwachten of ik ongi word of niet..

Ben nu dus al bijna 7 maandjes bezig en hoop toch wel dat ik het geluk mag hebben om binnen nu en 4 maanden zwanger te worden.

Het is wel erg spannend!
Ben ook blij om op dit forum te zitten kan je ook de verhalen van anderen lezen.

Hebben sommige mensen eigenlijk ook ervaring met vroege zwangerschaps testen..?
Die kan je bij de Etos halen,ik heb er vorige maand 1 voor het eerste gebruikt..lijkt mij wel handig dan weet je het toch iets eerder..

Terug
Bovenaan