Even voorstellen en mijn verhaal

Hallo allemaal,

Ik wil me graag even voorstellen en mijn verhaal vertelen. Ik ben Maria, 37 jaar oud en ik heb twee lieve zoontjes van 2 en 4 jaar oud (beide zwangerschappen zonder problemen). Wij willen heel graag een derde dus eind vorig jaar zijn we “begonnen”. Het was in ronde 1 raak, echter op de echo bij 13w bleek het hartje niet mee te kloppen. Op 14 maart ben ik gecurreteerd. Heel verdrietig maar we hebben het goed aangekund, zeker door de twee altijd vrolijke bengels in huis. Daarna duurde het lang totdat de cyclus weer op gang kwam. Ik bleef lange tijd onregelmatig bloed en stolsels verliezen. Afijn, eind juni begon de cyclus weer. Toen ik eind juli één dag overtijd was, besloten we een test te kopen. We waren op vakantie in Frankrijk maar clearblue kennen ze gelukkig overal. Net toen ik de test wilde doen brak de ongesteldheid door. Jammer dus. ’s Avonds toch besloten wel te testen, de ongesteldheid zette niet direct door en we hadden de test toch. Afijn een licht positieve test. De volgende dag zette de ongesteldheid echter in alle hevigheid gewoon door. Raar van die test! Een weekje later toch een testje uit zekerheid, nog steeds een licht streepje!!!! en maar even gebeld met de gyn. Mocht langskomen, baarmoeder was leeg echter wel een iets verhoogde HCG waarde (120). Moest de HCG waarde enkele dagen later opnieuw laten meten. Deze werd iets (niet veel) hoger. Ik had inmiddels wel weer de volgende eisprong gehad en deze tweede meting zou theoretisch na een evt. bevruchting kunnen zijn geweest. De waarnemend gyn besloot toch voor een kijkoperatie vanwege verdenking bbz (had inmiddels vocht in de buik). Helemaal niets gevonden, de vocht was waarschijnlijk onschuldig en veroorzaakt door een eisprong. De HCG waarde is inmiddels verder gestegen naar 280 (waarde vorige week). Vanochtend weer HCG-waarde geprikt. Op dit moment ben ik één dag na mijn NOD. Ik test hartstikke positief maar weet echt niet wat ik ervan moet denken. Ik zit inmiddels al in de medische molen dus komende donderdag wordt er wederom een inwendige echo gemaakt, ik hoop dat ze dan wat in de baarmoeder zien wat op een beginnende zwangerschap lijkt, anders gaan ze denk ik weer op zoek niets iets bbz (wellicht was het de eerste keer te klein, zou toen 5-6 weken groot moeten zijn geweest). Ik wordt er wel vreselijk onzeker van. Denk wel eens waarom heb ik die test toen gedaan? Het had veel "gedoe" en gepieker gescheeld.

Gr,
Maria

Terug
Bovenaan