Even voorstellen, en op zoek naar (a.s.) mama's in Zutphen of omgeving

Hoi Allemaal!
Na een artikel te hebben gelezen in een tijdschrift heb ik me ook aangemeld voor deze site. Het lijkt mij leuk om andere (a.s.) moeders te leren kennen in of rondom Zutphen aangezien ik hier zelf nu 8 maanden woon samen met mijn man, maar nog weinig contacten heb met mensen uit deze omgeving. Ik ben 23 jaar en wij zijn morgen 17 weken zwanger van onze eerste kindje. Ik loop nu al een tijdje in de ziektewet vanwege dat ik regelmatig complicaties had met bloedingen doordat er een stolsel in mijn baarmoeder zit. Zolang ik niet ga tillen en me heel rustig houd blijft alles gewoon goed gaan dus op dit moment zit werken in de kraamzorg er voor mij voorlopig even niet meer in.
Lijkt het je leuk om te reageren, laat dan even iets van je horen :).
Groetjes! En iedereen veel suc6 en geluk gewenst met de zwangerschap!

Hai Nadia,

Alleerst, Gefeliciteerd met je zwangerschap en welkom hier!

Ik kom niet echt uit de buurt (30 min rijden) maar een paar vrienden van me wonen wel in Zutphen.
Ik ben ook 23 en heb al een zoontje van bijna 2. Vandaag ben ik 13w 3d.

Grtjs, Marjoleine

Ey Marjoleine,

Leuk dat je reageert op mijn oproepje.
30 Min. rijden valt ook wel mee op zich :). Wat leuk dat je voor de 2de keer mama gaat worden. Wanneer ben je uitgerekend?
Ik ben vandaag 17 weken zwanger, had vanmiddag een controle bij de verloskundige maar de kleine deed het goed gelukkig. Blijft altijd spannend nadat ik af en toe al de hele zwangerschap bloedverlies heb. Maar gelukkig heeft de kleine nergens last van als ik maar rustig aan doe :). Maar wel heel bijzonder om het hartje te horen kloppen.
Heb jij al echo's gehad??
Groetjes van Nadia.

Hai Nadia,
Ja.. Mijn beste vriendin woont in Zutpen dus rij het stuk regelmatig. Goed te doen!

Leuk zijn die controles en echo's he? Ik heb al 3 echo's gehad. Ik heb in mei een MK gehad en had om vroege echo's gevraagd. Het heeft een poosje geduurd voor dat ik van de onzekerheid af was maar heb er nu wel vertrouwen in dat het goed gaat.

Weten ze waarom je bloedverlies hebt gehad? Wel fijn dat je ondanks dat, nu weet dat alles goed gaat met de baby.

Ik mag 20 december weer voor de pretecho. We willen zo graag weten wat het word! 20 januari hebben we de 20 weken echo. Ben dan weliswaar al ruim 21,5 week maar is wel leuker nu het wat verder uit elkaar ligt.

Grtjs, Marjoleine
14w0d

Ey Marjoleine,

Lijkt me dan ook heel erg spannend als je na een MK weer zwanger raakt. Fijn dat je zwangerschap nu wel goed verloopt :).
Ik heb een stolsel in me baarmoeder wat regelmatig het bloedverlies veroorzaakt, ik mag dus ook niet meer tillen, zwemmen en moet heel rustig aan doen. Maar tot nu toe heeft de kleine er wenig last van. Sta wel extra onder controle bij de verloskundige en de gynaecoloog. Wij hebben nu rond de 6 echo's gehad. 10 December moet ik weer voor controle naar de gynaecoloog en 16 December hebben wij de 20 weken echo ben dan ook precies 20 weken.
Ik werk normaal in de kraamzorg als kraamverzorgster maar loop dus nu al een aantal weken in de ziektewet door het stolsel. Lijkt het je leuk om via msn contact te hebben? Als je het leuk vind kan je mij even een berichtje sturen. Mijn mailadres is zwanger2010@hotmail.com

Groetjes van Nadia
17w+5d

Hai Nadia,

Ik ken ook een verhaal over een stolsel en dat was idd niet erg plezierig. Veel bedrust. Vooral op het einde. Maar het belangrijkste is dat je baby er geen last van heeft. Toch echt een wonder he? Iets zo moois en zo klein van jou en je partner en het groeit in jou! Heb je het al gevoeld? Je kan het meestal rond de 16-17 weken voelen..
Zwanger worden na een MK is niet heel prettig nee.. Je loopt contenu in een soort van angst.. onzekerheid. Mijn cyclus was ook iets wat ontregeld na de MK en het gaat dan in eerste instantie ook allemaal niet zoals je wilt dat het zou moeten gaan. Ik wou het liefst meteen weer zwanger worden.. Dat lukte helaas niet maar het ging toch nog redelijk snel (5 rondes naar mk) Toen ik eenmaal zwanger was, was ik bang voor de wc (ik ontdekte de mk op de wc) en leeft echt dag voor dag. Nu na 3 echo's en een kloppend hartje te hebben gehoord, ben ik er overheen. Toch blijft het gevoel wel een beetje.. Zal fijn zijn als ik straks wel eenbeetje controle hebt zodra ik het kan voelen..

Ik werk in de boekhouding en heb een zittend beroep.. gelukkig.. Nu af en toe een rondje lopen om de pijn in mijn bekken tegen te gaan maar dat overleef ik wel ;-)

Grtjs, Marjoleine
14w+1d

Ey Marjoleine,

Wel fijn idd een zittend beroep als je idd af en toe maar een rondje kan lopen voor je bekken ;-). Heb je al veel last van je bekken??
Fijn he als je een kloppend hartje voor de eerste keer hoort, vond het zelf ook zo mooi. Hoop dat ze het de volgende controle ook weer even doen want mijn man kon er vorige keer niet bij zijn helaas.
Ik kan heel goed begrijpen dat je soms toch beetje dat gevoel blijft houden als het maar goed gaat. Gelukkig gaat je zwangerschap nu goed :-D, lekker van genieten!
Ik ben morgen 18 weken zwanger, heb een paar keer eerder gedacht dat ik iets voelde maar was zo minimaal en het is ook volledig weer weg. De verloskundige vroeg of ik al echt iets gevoeld had of nog niet. Nu dus nog niet echt, hoop wel dat ik eerdaags is een klein schopje ga voelen van de kleine lijkt me zo bijzonder. Maar de vk zei al dat het rond de 20 weken meestal wat beter voelbaar is.
We wachten af;-). Weet je zoontje al dat er een kleine in je buik aan het groeien is? en zo ja wat vind hij er van :-D?
Groetjes van Nadia
17+6

Heej,
Had gsiteren een heel verhaal geschreven, werd het niet geplaatst... Grr...
Zittend beroep is wel fijn ja maar heb wel erg last van mijn bekken momenteel. Liep gisteren de hele dag rond als een oma en heb vannacht toch wel zo beroerd geslapen.. Werd iedere keer wakker van de pijn als ik me wou omdraaien. Nu gaat het gelukkig iets beter maar heb nog erg veel last er van.. Vanmorgen gelukkig therapie gehad.. Dat is toch wel erg prettig!

Hartje luisteren doe je eigenlijk elke controle. Als het goed is kan je man het dus ook horen wanneer hij mee gaat!

Ik ben nu 14,5 week en heb soms ook al van is dit het wel of niet.. Bij keano was ik ook vroeg met het voelen. Soms word op een bepaalde plek de buik wat hard en daarna weer zacht.. Ik weet het niet.. Kan ook erg lijken op harde buiken of je darmen..
Maar het is heel magisch hoor, dat gevoel van het voelen van je kindje! Dat is alle ellende die we tot nu toe hebben doorstaan allemaal waard!

Keano weet dat er een baby zit in alleen mijn buik maar of hij het echt snapt.. Hij vind het in iedergeval wel erg leuk om het over de baby te hebben!

Ben je ook lid van de mei mama's hyves?

Grtjs, Marjoleine
14+4

Terug
Bovenaan