Even voorstellen en vraagje over cyclus

A

Anoniem

Guest
Hallo,
ik ben bijna 25jaar en ben sinds 30 dec 2009 gestopt met de pil. 3 januari ben ik ongesteld geworden. Ik Was altijd ongesteld van zondag tot vrijdag/zaterdag. en Begon dan op donderdag weer met de nieuwe pil. Mijn eerste ongesteldheid erna is nog niet geweest. Zou dus 31 januari weer ongesteld moeten worden. Nu nog steeds niet. Heb voor de zekerheid wel 2 x een test gedaan na 1 week maar na hoelang moet ik nou naar de dokter? Heb wat van jullie berichten gelezen. maar vanav wanneer moet je tellen voor je cyclus? vanav je eerste mentruatie dag? (ben nu 11 dagen 'over' tijd)
Heb ongeveer 10 jaar de pil geslikt en volgens mij was ik daarvoor redelijk regelmatig.
Ik hoor graag wat van jullie!
Groetjes MissM

De eerste dag van je cyclus is de eerste dag van je menstruatie. Ik ben ook net gestopt met de pil en 6 januari ongesteld geworden, daarna nog niet weer en zit dus nu op dag 38. Heb afgelopen woensdag een test gedaan...negatief. Door de pil is je cyclus heel regelmatig maar als stopt kan dat eerst onregelmatig zijn omdat de pil nog moet verdwijnen uit je lijf. Het kan even duren voor de regelmaat terug is maar dat is bij iedereen weer verschillend. Succes met zwanger worden!

je geeft zelf aan dat je 10 jaar de pil hebt gebruikt, 10 jaar is je lichaam dan eigenlijk geleefd. Toen ik stopte met de pil was de eerste 7-8 maanden mijn cyclus 28 dgn maar dit veranderde daarna na 26. Je hoort wel veel van dames die gestopt zijn met de pil dat het de 2de keer heel langer kan duren dan de eerste keer. je lichaam is namelijk druk aan het ontpillen. Ik zal me er niet te druk om maken, en de volgende nod afwachten.
en zodra je ongesteld wordt dan zal ik de helft van de cyclus nemen en vanaf het moment dat je niet meer ongesteld bent tot na je ovulatie om de 2-3 dgn vrijen. Dan kan je niet je ovulatie missen. Wil je het zeker weten wanneer je ovulatie is dan moet je gaan testen met ovulatietesten. heb deze 1 jaar gebruikt geen resultaat alleen maar zat mensen wel. en 30 dec is mijn laatste keer geweest dat ik ongesteld ben geworden geen ovu. testen meer gebruikt en nu 6 weken zwanger.
Een heel verhaal, hoop dat het een beetje duidelijk voor je is.
Succes met het zwanger worden!
Liefs Chantie

De eerste menstruactie na mijn pil heeft wel 10 weken geduurt. Daarna werd ik pas weer regelematig ongesteld tussen de 30 en 34 dagen. Heb nu dus pas ook 22 feb mijn 4e menstruatie. ( ben ik sept gestopt met de pil) Ik snap heel goed wat je voelt. Het is heel normaal dat het nu langer duurt. Je lichaam moet nu alles weer zelf doen en dat heeft even tijd nodig. Bij sommige vrouwen kan het wel een half jaar tot ene jaar duren voordat de pil helemaal uit het lichaam is. Ik zou zeggen klus om de 2 a 3 dagen, dan heb je de meeste kans. Maak je dus niet ongerust. Succes met zwanger worden en hopelijk heb je snel weer een regelmatige menstruatie

Ik ben zelf na 15 jaar met de pil gestopt afgelopen aug 2009 en daarna gewoon met enige regelmaat ongi geworden, maar de laatste keer was het echt heftig of mijn lichaam weer schoongemaakt moest worden ofzo haha. Meestal al heb je zolang de pil geslikt, ben je niet gelijk zwanger en heeft je lichaam tijd nodig om weer te herstellen en na toebehoren te werken zegmaar... Maar heel soms worden vrouwen wel gelijk na het stoppen met de pil zwanger, maar dit is zelden. Dus de kans is heel klein bij jou, hou hier rekening mee anders raak je gelijk teleurgesteld. Mocht je na 2 weken overtijd nog steeds niet ongi zijn, nog een test of evt langs de huisarts.

Heel veel succes en ik hoop dat je snel zwanger bent!

Liefs!

Hej thnx voor jullie berichten. Reken nergens op hoor, maar vind het gewoon vervelend dat ik nog niet ongesteld ben. Dan denk je toch miss is het toch, en als je dan lekker gaat stappen ;) weet het liever zeker dat het niet zo is. Maar ja gewoon afwachten dus, ga over ander halve week op vakantie dus hoop toch wel voor die tijd ongesteld te zijn geworden zodat ik het niet daar wordt. We hadden er al op gerekend dat het minimaal 6 maanden tot een jaar duurt eer dat we zwanger zouden worden! we zien wel!
Maare Chantie gefeliciteerd!!! Super leuk!
Vind het idgv leuk om hier een beetje rond te neuzen en te merken dat veel mensen na het stopppen zo'n lange cyclus hebben!

hallo allemaal,

ik moest 2 maanden wachten tot ik weer uit mezelf ongi werd na de nuvaring. nu zitten we in de eerste ronde! hopen dat het niet al te lang duurt. succes!

Is de eerste ronde na je eerste ongesteldheid? Ik bedoel niet die je krijgt na het stoppen van de pil want die krijgt iedereen gewoon op de normale dag toch. die ongesteldheid daarna pas toch?

Terug
Bovenaan