even voorstellen en vragen

Hoi allemaal,

ik ben nu 13 en halve week zwanger en tot nu toe was alles goed. De 12 weken echo was prima alles te zien en hij/zij zwaaide zelfs:)
Dit is voor ons de eerste zwangerschap en dus allemaal heel spannend. Weet ook niet wat ik allemaal kan verwachten aan kwaaltjes. Tot nu toe nog nergens last van gehad, alleen een uitbraak van puistjes helaas. Nu heb ik wel snel last van steken in mn buik. Soms lijkt het een ongesteldheids pijn, andere keren zijn het gewoon steken. Ze zitten dan rechts dan links dus niet op een bepaalde plek... Is dit gewoon banden pijn? want ik maak mezelf volgens mij drukker dan nodig... Alleen die steken zijn best irritant. Moet wel zeggen dat ik gister heel de dag heb gestaan van 's ochtends tot 's avonds laat en vanmorgen 2 uur op mn knieen gezeten om de vloer eens goed te reinigen dus heb het waarschijnlijk ook aan mezelf te danken... Wie herkent dit? Veel succes allemaal met de zwangerschap!!!

Heel herkenbaar...

dat zeurende gevoel is groeipijn. Je baarmoeder zet uit omdat de baby nu echt groter wordt. Goed teken dus.
De steken zijn inderdaad het trekken van de banden. De baarmoeder wordt nu zwaarder en je banden moeten daar op in spelen. Met 20 weken zul je dit ook weer hebben. Ik heb het daarna nooit meer gehad.

Ik heb het nu weer, bij ruim 14 weken. De afgelopen week steeds een zeurdend gevoel gehad onder in mijn buik, dit had ik bij Loïs ook steeeds als de baarmoeder groeide in de eerste 20 weken.
Als ik zwaar til of een schuine beweging maak kan het er echt in schieten. ik had het de vorige zwangerschap ook dus ik maak me er geen zorgen over.

Het hoort erbij, kan vervelend zijn maar is niet erg!

ja inderdaad heb er ook last van en ben nu 14 weken en 3 dagen en heb het aan de verloskundige gevraagd en die had het ook over banden pijn..
dus eigenlijk een goed teken dat alles lekker groeit!

Terug
Bovenaan