Even voorstellen en wat moeten we doen

Hallo allemaal,
Ik zal me even voorstellen want ik ben nieuw op dit forum. Ik ben Wendy en woon samen met mijn partner en onze dochter van ruim 1,5. Van haar was ik met 1 maand zwanger. Nu willen we graag een tweede en dat lukt niet echt. We zijn nu bijna een jaar bezig. Ik weet niet of dat lang is en ik weet ook niet wanneer je naar de huisarts gaat omdat het niet lukt. Mijn cyclus varieert tussen de 40 en 49 dagen.
Wat is jullie mening?

Groetjes Wendy

Welkom,

Wij zitten ongeveer in het zelfde schuitje. ik heb een dochter van bijna 4 jaar uit een eerdere relatie en ik en mijn huidige vriend zijn nu bijna 2 jaar bezig en toen wij ruim een jaar bezig waren zijn we naar de ha gegaan. Na enkele tests kwamen we erachter dat mijn vriend geen zaadcellen heeft.

Dit hoef natuurlijk bij jullie niet het geval te zijn, maar over het algemeen wordt een richtlijn aangehouden van 1 jaar waarnaar je naar de ha gaat.

Suc6 en hoop dat je snel van dit forum weer weg mag

Hoi Wendy,

welkom op dit forum.
Je cyclus lijkt iets langer dan "normaal" maar als je al een jaar bezig bent kan ik mij voorstellen dat je naar de hA gaat.
Op zich is een jaar nog niet zo heel erg lang voor zwanger worden (volgens de boeken en mijn gyn, het voelt wel als een eeuwigheid), ze zeggen nl dat 80 procent van de vrouwen binnen 1 jaar zwanger is en dit aantal oploopt naar 90 procent in 2 jaar.

Meestal beginnen ze als er niets aan de hand is (zoals bij mijn man en mij) pas rond de 2 jaar met echt behandelen (zoals IUI). Is er wel wat aan de hand dan gaan ze meestal wel beginnen.

Het eerste gyn bezoek was echo en veel vragen. En de cyclus daarna bloedprikken voor je hormoon waarden en temperatuurlijst bijhouden (om te kijken of je eisprong hebt). Na een half jaar (1,5 jaar bezig) kreeg ik een hSG onderzoek en moest ik het nog maar een half jaar proberen. Dus pas met 2 jaar kreeg ik mijn eerste echte behandeling, de verwachting was nl dat ik zonder behandeling nog steeds meer kans maakte om zwanger te worden.

Mocht je verder nog vragen hebben stel ze gerust. Bovenstaande istrouwens niet voor ieder ZH hetzelfde.

Heel veel succes.

Groetjes belle

Terug
Bovenaan