Even voorstellen na missed abortion (en wil een gedicht met jullie delen)...

Hallo allemaal,

Ik ben Jantina, 34 jaar, en heb afgelopen vrijdag een curettage gehad na een missed abortion. Die maandag ervoor (ik was toen 9 wk en 2 dg) hadden we onze eerste echo waar echter geen hartje was te zien. De echografiste schatte de grootte op zo'n 7 en een halve week...

Heb vreselijk gehuild, nog steeds,  en ook 'verdoofde' dagen meegemaakt, waarbij het lijkt dat alles een boze droom is en je  niet geloven kunt dat het echt gebeurd is...  We hadden ook geen reden om ongerust te zijn; geen bloedingen of krampen.

Wat wordt de wereld onder je kont vandaan getrokken als je dat nieuws krijgt! Want tsjonge, wat hoorde die kleine al bij ons! In ons denken, onze plannen, onze gesprekken, onze toekomst... Nooit geweten dat  'houden van' al vanaf het plusje op de zwangerschaptest begint!  

Ik kon me er dan ook niet  bij neerleggen dat die kleine er opeens niet meer was...  Ook vanuit mijn geloof kon ik  me niet voorstellen dat we eerst dit wonder mochten ontvangen  en dat het daarna weer werd afgenomen... Tot  we er opeens bij stil stonden dat onze buitenkant iets anders is dan onze binnenkant. En dat de buitenkant van ons kindje niet goed gelukt was en we gewoon moeten wachten en  hopen op een nieuwe buitenkant, zodat hij of zij alsnog bij ons kan komen.  

En geloof me: deze andere benadering zorgde er niet voor dat de tranen ophielden: in tegendeel! Het doet nog heel erg zeer! Maar heeft ons wel wat meer hoop gegeven voor de toekomst en wachten we tot onze kleine zich weer aanmeld in een gezonde buitenkant!
Dit gedichtje heb ik gemaakt naar aanleiding van dit hele gebeuren. Wie weet kan het ook een ander een beetje troost of hoop geven...

Veel sterkte allemaal!  

God had een parel in  Zijn hand
een hele, hele kleine.
Die ergens anders groeien mocht
maar bleef altijd het Zijne.

Hij zocht voor hem een goede schelp
waarin het mooi kon groeien.
En waar het warm en veilig was
wel voor zo'n drie seizoenen.

Wij hadden al een heel mooi strand
met ook wat open schelpen.
En hoopten op een pareltje
als God ons wilde helpen.

En ja, die wens werd blij vervuld
de Heer gaf ons een wonder!
Maar na een aantal weken
toen moesten wij weer zonder...

Vol verwachting wachtten wij,
zon na een week of tien
om niet alleen de schelp
maar ook het pareltje te zien...

Maar ach, de schelp bleek niet perfect
ondanks ons fijne strand
waarop hij toch echt heerlijk lag,
daar op het zachte zand.

En is de parel terug naar God
blijft veilig in Zijn hand.
Totdat er een veel mooiere schelp
zal komen op ons strand.

Een die veel beter toch zal zijn
voor parel's jonge leven.
Heel veilig, sterk, om parel echt
een goede start te geven.

Wij wachten nu tot op ons strand
de beste schelp zal komen
en Hij alsnog de parel schenkt,
waarvan wij al  zo dromen...

Jantina

Hallo,

Wat een prachtig gedicht, maar ook zo ontroerend! Ik heb bij het lezen echt moeten huilen. Ook al geloof ik niet in God, ik denk dat het toch mensen kracht kan geven.

Ook ik heb een curettage gehad na een missen abortion. Bij 11 weken hadden we een echo en daar op bleek dat het met 9.2 wkn overleden is, het was een siamese tweeling...
Onze wereld stortte in, ik kon alleen maar huilen, we hadden ons ze voorbereid en verheugd op dit wondertje en in een klap is alles voorbij.
De ingreep vond ik zelf niet moeilijk of pijnlijk, was eigenlijk wel opgelucht dat het weg was. Maar de echte klap heb ik pas na drie weken gekregen, nu wordt het gelukkig minder en zijn we weer voorzichtig bezig een nieuw wondertje te maken.

Wij denken dat dat alles in het leven een reden heeft en dat het zo moest zijn, daar houd ik me aan vast en hoeveel pech we dit jaar ook gehad hebben, we gaan het hopenlijk mooi afsluiten!

Heel veel sterkte met het verlies en veel kracht voor de toekomst! Houd vast aan je geloof en put daar je kracht uit.

Groeten Roseliek

Terug
Bovenaan